Víte, proč byste měli být na Facebooku?
Ruku na srdce, jak dokonale znáte svou cílovou skupinu, své zákazníky? Právě Facebook (dále FB) je skvělým nástrojem, který Vám pomůže budovat vztahy se zákazníky, velmi dobře poznat jejich potřeby, očekávání a problémy. Zjistíte, čím žijí, co je zajímá a jaký styl komunikace preferují. A přesně tyto informace Vám umožní trefně cílit Vaše marketingové aktivity, a to nejen na sociální síti.
FB, to není jen sociální síť
Je to perfektní nástroj, který Vám nabízí jiný pohled na Vaše zákazníky. Nemluvě o tom, že spousta lidí již na FB vyhledává jako na Googlu:
Na FB to žije
Nikdo Vás nemůže nutit založit a spravovat si facebookové stránky, pokud se zde necítíte ve své kůži, ale… Pravdou je, že Vaši zákazníci na FB jsou, a to bez ohledu na to, v jakém oboru podnikáte. Stačí si jen zvolit tu správnou strategii, na kterou přijdete sami vlastní zkušeností. Sami zjistíte, co na Vaše zákazníky funguje. Ale, jak se říká, kdo nic nezkusí, nic nezíská. 🙂 Díky analytickým nástrojům nebo statistikám přímo na FB si dokážete vyhodnotit, co má pro Vás význam a co ne.
Na rozdíl od Vaší webové stránky to na FB žije. Celkový dojem o Vaší nabídce a firmě pomáhají dotvořit právě reálné komentáře, recenze, hodnocení, fotky a dotazy od Vašich fanoušků.
Tykat? Vykat?
Dobrá rada zní – jak si to nastavíte, tak to máte 🙂 Když je Vaše cílovka mladší věková skupina, klidně i tykejte. Pokud se rozhodnete promlouvat k fanouškům jejich jazykem, můžete si dovolit i slangová slova, která oni běžně používají a kterým rozumějí. Podstatné je, abyste si nastavený trend drželi.
Budování důvěryhodnosti
Potenciální zákazníci si před koupí rádi ověří, jak Vás hodnotí jiní zákazníci. Proto je dobré věnovat se nejen získávání referencí v rámci Ověřeno zákazníky od Heureka.cz, ale i přímo přes Vaše facebookové stránky:
Nikdy nic nemažte
Bojíte se negativních referencí? V žádném případě je nemažte! I takové reakce Vám pomáhají dotvořit obraz o Vás a Vaší firmě:
A kromě toho můžete i Vy upozornit na recenzi přímo v postu. Možná Vám přišla nějaká pozitivní reakce mailem, která pomůže jiným rozhodnout se pro Vás. Pokud máte souhlas od klienta, pochlubte se s ní:
Stejně jako v případě recenzí i negativní ohlasy a komentáře Vašich postů mají svůj význam. Ukážou, jak dokážete zvládat krizovou situaci. I zdánlivě negativní reakce klienta/fanouška se může obrátit ve Váš prospěch, díky tomu, že správně zareagujete:
Jaký má tedy Facebook význam pro Váš e-shop nebo webovou stránku?
- je skvělým marketingovým nástrojem, díky kterému dokonale poznáte svou cílovou skupinu,
- pomáhá budovat důvěryhodnost Vašeho webu,
- ukazuje, jak umíte řešit krizovou situaci – nemažete negativní komentáře, ale řešíte je,
- slouží jako vyhledávač,
- díky zákaznickým referencím na FB získáte i dokonalý přehled o tom, co děláte dobře a co je nutné ještě doladit.
Věříme, že jsme Vás přesvědčili o tom, že Facebook je skvělý marketingový nástroj. Bylo by škoda přijít o možnost přímé komunikace s fanoušky, nemyslíte? Jestli je neoslovíte na Facebooku Vy, šanci využije Vaše konkurence. Proto čím dřív začnete, tím lépe.
PS: Pokud jste na Facebooku úplní začátečníci, sledujte náš blog, již brzy Vám přineseme článek na toto téma i s konkrétními návody, jak na to.