Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Víte, proč byste měli být na Facebooku?

poznejte význam Facebooku pro svůj e-shop nebo webovou stránkuRuku na srdce, jak dokonale znáte svou cílovou skupinu, své zákazníky? Právě Facebook (dále FB) je skvělým nástrojem, který Vám pomůže budovat vztahy se zákazníky, velmi dobře poznat jejich potřeby, očekávání a problémy. Zjistíte, čím žijí, co je zajímá a jaký styl komunikace preferují. A přesně tyto informace Vám umožní trefně cílit Vaše marketingové aktivity, a to nejen na sociální síti.

FB, to není jen sociální síť

Je to perfektní nástroj, který Vám nabízí jiný pohled na Vaše zákazníky. Nemluvě o tom, že spousta lidí již na FB vyhledává jako na Googlu:

Facebook jako vyhledávač

Facebook jako vyhledávač

Na FB to žije

Nikdo Vás nemůže nutit založit a spravovat si facebookové stránky, pokud se zde necítíte ve své kůži, ale… Pravdou je, že Vaši zákazníci na FB jsou, a to bez ohledu na to, v jakém oboru podnikáte. Stačí si jen zvolit tu správnou strategii, na kterou přijdete sami vlastní zkušeností. Sami zjistíte, co na Vaše zákazníky funguje. Ale, jak se říká, kdo nic nezkusí, nic nezíská. 🙂 Díky analytickým nástrojům nebo statistikám přímo na FB si dokážete vyhodnotit, co má pro Vás význam a co ne.

Na rozdíl od Vaší webové stránky to na FB žije. Celkový dojem o Vaší nabídce a firmě pomáhají dotvořit právě reálné komentáře, recenze, hodnocení, fotky a dotazy od Vašich fanoušků.

Tykat? Vykat?

Dobrá rada zní jak si to nastavíte, tak to máte 🙂 Když je Vaše cílovka mladší věková skupina, klidně i tykejte. Pokud se rozhodnete promlouvat k fanouškům jejich jazykem, můžete si dovolit i slangová slova, která oni běžně používají a kterým rozumějí. Podstatné je, abyste si nastavený trend drželi.

Budování důvěryhodnosti

Potenciální zákazníci si před koupí rádi ověří, jak Vás hodnotí jiní zákazníci. Proto je dobré věnovat se nejen získávání referencí v rámci Ověřeno zákazníky od Heureka.cz, ale i přímo přes Vaše facebookové stránky:

Facebook - skvělý nástroj pro budování důvěryhodnosti

Facebook – skvělý nástroj pro budování důvěryhodnosti

Nikdy nic nemažte

Bojíte se negativních referencí? V žádném případě je nemažte! I takové reakce Vám pomáhají dotvořit obraz o Vás a Vaší firmě:

ukázka, jak nepravdivé negativní reference dokázaly zvýšit počet těch pozitivních

ukázka, jak nepravdivé negativní reference dokázaly zvýšit počet těch pozitivních

A kromě toho můžete i Vy upozornit na recenzi přímo v postu. Možná Vám přišla nějaká pozitivní reakce mailem, která pomůže jiným rozhodnout se pro Vás. Pokud máte souhlas od klienta, pochlubte se s ní:

uživatelská fotka dokonale představí Váš produkt "v akci"

uživatelská fotka dokonale představí Váš produkt “v akci”

Stejně jako v případě recenzí i negativní ohlasy a komentáře Vašich postů mají svůj význam. Ukážou, jak dokážete zvládat krizovou situaci. I zdánlivě negativní reakce klienta/fanouška se může obrátit ve Váš prospěch, díky tomu, že správně zareagujete:

i negativní komentáře a příspěvky na FB mají svůj význam

i negativní komentáře a příspěvky na FB mají svůj význam

Jaký má tedy Facebook význam pro Váš e-shop nebo webovou stránku?

  1. je skvělým marketingovým nástrojem, díky kterému dokonale poznáte svou cílovou skupinu,
  2. pomáhá budovat důvěryhodnost Vašeho webu,
  3. ukazuje, jak umíte řešit krizovou situaci nemažete negativní komentáře, ale řešíte je,
  4. slouží jako vyhledávač,
  5. díky zákaznickým referencím na FB získáte i dokonalý přehled o tom, co děláte dobře a co je nutné ještě doladit.

Věříme, že jsme Vás přesvědčili o tom, že Facebook je skvělý marketingový nástroj. Bylo by škoda přijít o možnost přímé komunikace s fanoušky, nemyslíte? Jestli je neoslovíte na Facebooku Vy, šanci využije Vaše konkurence. Proto čím dřív začnete, tím lépe.

Držíme palce!podpis-cz

PS: Pokud jste na Facebooku úplní začátečníci, sledujte náš blog, již brzy Vám přineseme článek na toto téma i s konkrétními návody, jak na to.

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)