Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Dobromat – nákup, který pomáhá

jak funguje dobromatSlyšeli jste již o Dobromatu? Jde o projekt podporující dobrou věc. Možná si řeknete, že takových tady již bylo…  Ano, ale tento je jiný.  

Za pár měsíců existence se do sítě Dobromatu zapojilo již více než 700 slovenských, českých, ale i zahraničních e-shopů. Jsme rádi, že jsou mezi nimi i naši klienti –  oxalisdessous.cz a style-moda.cz.

A nyní se podívejme, jaké výhody můžete s Dobromatem získat, ať už jste na straně zúčastněných e-shopařů, nebo zákazníků.

Jak Dobromat funguje, jsme se zeptali Mariána Repáňa z Dobromatu.

1. Mariáne, jak a kdy vznikla tato skvělá myšlenka Dobromatu?

Někdy v polovině roku 2015 jsem narazil na článek o podobném konceptu v zahraničí. Velmi mě to oslovilo.
Byl to způsob, jak spojit na první pohled neslučitelné zájmy obchodů, které se honí za novými zákazníky a neustále hledají způsoby, jak existujícím klientům prodat další produkt, a neziskovek. Ty jsou zase neuvěřitelně podfinancované a fungují zejména díky upřímnému zájmu a nasazení jejich členů a sympatizantů, jichž jsou ovšem desetitisíce.
Poté následoval průzkum trhu. A když jsem zjistil, že je o to zájem, vytvořili jsme tým, přizpůsobili koncept našim podmínkám a vrhli se do samotné realizace.

2. Primárním cílem Dobromatu je podporovat ty, kteří to potřebujú, tedy kromě občanských sdružení např. i sportovní kluby, mládežnické organizace nebo sdružení rodičů u MŠ atd. Stačí organizaci zaregistrovat. Jak to probíhá dál? Podléha tento proces schvalování, ověření údajů?

Kromě snahy podporovat neziskovky je naším cílem dostávat do povědomí veřejnosti společensky prospěšné e-shopy, které se registrací na Dobromatu rozhodly přispět  k řešení mnoha společenských problémů.
Každá registrace neziskovky podléhá manuální kontrole a ověřování v příslušných registrech. Když jsou splněny všechny podmínky, dojde k jejímu schválení. Od tohoto momentu může neziskovka využívat Dobromat k získávání příspěvků na svou činnost.

3. Jaký máte feedback od organizací?

Výborný. Zejména od těch, které se opravdu aktivně snaží využít potenciál Dobromatu. Máme neziskovku, která po pár měsících dokázala z nákupů získat téměř 750 € a čeká na schválení dalších cca 1 500 €. Máme ale i takové, které si myslí, že se stačí zaregistrovat a ostatní již půjde samo. Výsledky jsou samozřejmě závislé na další práci s komunitou, která je kolem neziskovky.

4. Samotná podpora organizací probíhá nákupem v partnerských e-shopech přímo přes Váš portál Dobromat.cz? Přibližte nám, prosím, fungování takového nákupu. Co rozhoduje o tom, kolik % z nákupu dostane dané sdružení? Když chci například nakoupit na oxalisdessous.cz a podpořit E-ženy a chci jako zákaznice, aby dostali více než 5% z mého nákupu, jak to mohu ovlivnit?

Nákup se realizuje přímo na stránce e-shopu. Na naší stránce si zákazník zvolí jen neziskovku, kterou chce nákupem podpořit, a následně jej už přesměrujeme do e-shopu. Za zrealizovaný nákup nám náleží odměna. Její výška závisí na dohodě s e-shopem. U různého sortimentu mívají e-shopy různé marže, a tedy i příspěvek pro neziskovku se může pohybovat v určitém procentuálním rozmezí, podle druhu zakoupeného produktu.  

nákup na e-shopu přes Dobromat

Dobromat.cz přesměruje zákazníka přímo na stránky e-shopu

5. Zákazník, který takto nakupuje pravidelně, se může na Dobromatu zaregistrovat. Co tímto krokem získá?

Získá detailní přehled o všech svých přesměrováních do jednotlivých e-shopů, nákupech, jejich hodnotě a výši věnovaného příspěvku té které neziskovce. Zároveň nám může na svém kontě iniciativně označit ta přesměrování, která byla zakončena nákupem. Respektive dodatečně reklamovat přesměrování, které skončilo nákupem, pokud by to systém náhodou nezaznamenal správně.
Rovněž získává exkluzivní slevy v e-shopech a automaticky se zúčastňuje slosování o hodnotné ceny z e-shopů.  

6.  Jaké výhody přináší Dobromat samotným e-shopům?

  • dělá jim bezplatnou reklamu,

  • získává jim nové a hlavně loajální zákazníky, kteří nehledají nejnižší cenu na trhu,

  • zvyšuje jim tržby,

  • buduje jim povědomí a reputaci společensky prospěšného obchodu,

  • zvyšuje jim návštěvnost,

  • dává jim konkurenční výhodu vůči nezapojeným e-shopům,

  • zpětný odkaz.

7. Jak probíhá navázání spolupráce s e-shopy? Pro registraci je potřeba Vás kontaktovat?

 Základní informace pro e-shopy jsou dostupné na https://dobromat.cz/obchody/spoluprace. Jelikož se ale spolupráce domlouvá vždy individuálně, je potřeba nás kontaktovat. E-shop seznámíme s detaily fungování a dohodneme podmínky spolupráce. Po podpisu smlouvy o spolupráci se e-shop integruje a vytvoří se mu přístup do systému s množstvím statistik a funkcionalit.
Kvůli důvěryhodnosti využíváme systém nezávislého dodavatele s dlouholetými zkušenostmi a celosvětovou působností.

Jak implementovat Dobromat do e-shopu od ByznysWebu?

Chcete se i Vy zapojit do sítě e-shopů podporujících Dobromat?

Získejte nové, věrné zákazníky a využijte svou marketingovou příležitost, implementace do ByznysWebu je jednoduchá:

1. domluvte si podmínky spolupráce s pracovníky Dobromatu  eshop@dobromat.cz nebo +421 903 103 906

2. implementační kód vložte do HTML bloku a nastavte jako globální blok

vložení affiliate kódu Dobromatu do e-shopu

Aby napojení e-shopu na Dobromat fungovalo správně, vložte kód přes HTML blok, nastavne jako globální a uložte.

3. nastavte měření konverzí přímo v e-shopu v sekci Nastavenía > Texty a šablony > Předdefinované šablony > Souhrn objednávky – web

měření konverzí z Dobromatu

Nastavení měření konverzí v e-shopu zapojeného do sítě Dobromatu

4. Uložte a máte hotovo 🙂

Dobromat je mezinárodní dobročinná affiliate síť, která přináší výhody všem zúčastněným stranám. Podporovatelům, e-shopům i podporovaným sdružením a neziskovkám. Takže ať už jste na jedné, nebo druhé straně, vždy můžete získat.

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)