Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Jak na placené reklamní kampaně pro e-shop

Po online trendech od profíků z Visibility jsem vám slíbila ještě doporučení, jak vytěžit maximum z Google Ads kampaní.  Určitě oceníte trefné rady Matúše Lováse.

Reklamy v Google Ads

I přes mnohé možnosti online reklamy je Ads stále nejrozšířenější reklamní kanál. V ČR je 60 % vyhledávání přes Google (zbylých 40 % si pořád drží zuby nehty Seznam), na Slovensku je to až 98 %, protože Google nemá konkurenta.

Jak jistě víte, Google má rád co nejpřirozenější obsah a odkazy na váš e-shop nebo webové stránky. Na úkor reklamních odkazů se organické vyhledávání posouvá čím dál níž a to i v případě mobilního vyhledávání.

výsledky mobilního vyhledávání

výsledky mobilního vyhledávání – 1. organické pozice ustupují PPC reklamě

Google přizpůsobuje reklamy tak, aby působily přirozeně. 100% natural

BIO, ECO, NATURAL na nás číhá za každým rohem. A Google není výjimka. Přizpůsobuje reklamy tak, aby dělaly co nejpřirozenější dojem. Ale ruku na srdce, zákazníky e-shopů vůbec nezajímá, zda je váš odkaz organický, nebo ne. Reklamní slepota dělá divy.

Google inovuje rád

V Google Ads to žije a to je dobře, protože přibyla např. nová rozšíření textových reklam. Místo 25 znaků se můžeme rozepsat až na 30 a popisný řádek na 80 znaků.

Největší výhoda není prostor pro copywritera, ale definování informací přímo. Nemusíme se spoléhat na meta tagy.

V alfa testování je přehlednější a s Tag Managerem unifikované rozhraní Ads.

Jelikož Google ví, jaké jsou nároky dnešních zákazníků e-shopů, snaží se usnadnit a zkrátit celý nákupní proces, resp. vyřešení problému nebo dohledání potřebných informací.

Proto se, kromě rozšíření o telefonní číslo a ceny, můžeme těšit i z rozšíření o SMS. Stačí v Google Ads nadefinovat cíle, kterých chcete dosáhnout. Dostupné, samozřejmě, jen pro mobilní zákazníky.

Pro mobilní zákazníky jsou k dispozici i responzivní formáty reklam, které si nastavíte rychle a bez pomoci grafika. Potřebujete jen 1 rozměr, který se automaticky přizpůsobí mobilním zařízením.

V plánu je rozšíření o obrázkové reklamy, tzv. image sitelinks tedy obrázek s popisem a cenou produktu.

Nové formy cílení reklamních kampaní na Googlu

Klíčová slova budou hrát vždy první housle, jen k nim přibudou další možnosti.

Jako např.:

  • RLSA (Remarketing Lists for Search Ads), tedy remarketing ve vyhledávání, díky kterému dokážete zákazníkovi nabídnout slevu na produkt, o který projevil zájem.

  • Nebo vlastní seznamy zákazníků, které umožní zobrazit zákazníkům reklamu na základě dat, která sdílíte s Googlem. Např. na základě e-mailových adres, které jste získali z e-mailové kampaně, ale zjistili jste, že zákazníci nakonec nenakoupili.

Jak na placené reklamní kampaně? Není to jen Google Ads a Sklik

Ne, není to jen o financích, ale i o tom, jaký nástroj si vyberete. Každý má totiž jiné možnosti cílení. Navíc, atribuční modely se neustále mění, proto nezapomínejte ani na aktualizaci svých user person.

  • Automatická pravidla – dají se aplikovat na FB reklamy, které pracují např. se stavem produktů na skladě.

  • Pokud tvoříte reklamní bannery, připravte si nejdřív verzi pro mobilní zařízení. Mobile friendly webdesign je totiž jedním z faktorů rankingu pokud není váš design responzivní, získáte horší hodnocení a to vykompenzujete vyšší cenou za klik. Určitě nechcete platit za reklamu více, než je potřeba.

  • Lokální geocílení pro lepší branding  vaše reklamy dokážete zacílit na konkrétní město, event. minimálně na kraj.
  • Přesná cílová skupina necílíte jen podle věku a pohlaví, ale i podle toho, co lidé hledají, kdy hledají apod. Proč se vyplatí být na správném místě v správný čas, se dočtete i v našem článku s radami od zkušených e-shopařů.

  • Buďte nenápadní zobrazujte své reklamy jen těm, kteří o ně mají opravdu zájem. V tomto směru doporučujeme i Strossle, o kterém již byla řeč. Nativní reklama se dostává čím dál víc do povědomí a poptávka roste.

  • Naučte se vyhodnocovat reklamy jak zjistíte, která reklama je efektivní? Pomohou vám atribuční modely. Důležité je uvědomit si, že nákupní cesta se rozšiřuje. Pokud zákazník zrealizuje přímý nákup, podílí se na něm i váš banner, který byl primárně určen na branding. Atribuční modelování nepracuje jen s modelem, že konečný cíl/konverzi má na svědomí jen poslední klik. Existuje celkově 6 předdefinovaných atribučních modelů v Google Analytics:

    1. Poslední interakce   100% podíl na konverzi má poslední klik.

    2. Poslední nepřímé kliknutí pokud je posledním zdrojem přímá návštěva, tržby se přiřadí předcházejícímu zdroji.

    3. První interakce  100% podíl na konverzi má první stimul, např. Youtube video, banner nebo sponzorovaný post na FB.

    4. Lineární všechny reklamní formáty mají stejnou hodnotu.

    5. Pokles v závislosti času každý zdroj konverzní cesty má svůj podíl ze získaných konverzí. Čím blíž je zdroj k objednávce, tím vyšší podíl hodnoty objednávky získá.

    6. Založený na pozici první a poslední kontaktní bod mají 40% podíl z hodnoty konverzí a zbytek se rovnoměrně rozdělí mezi ostatní zdroje.

Nové trendy v reklamách na sociálních sítích

➤ Facebook:

  • O Messenger Ads jste již určitě slyšeli. Jejich cílem je co nejdéle udržet uživatele na FB stránce, zkrátit mu cestu k cíli.

  • Další převratnou novinkou jsou tzv. live boti umožní nám koupit si letenky přímo přes FB chat nebo poslat kytky Markovi Zuckerbergovi.

  • FB plánuje zavést taky Live Ads.

➤ Instagram:

  • Insta Stories Ads již téměř rok fungují na stejném principu jako videa na Snapchatu. Jsou skvělým nástrojem pro testování reklam.

Tak přátelé, hurá na optimalizaci a automatizaci reklamních kampaní! Odteď už žádná zbytečná zkusíme a uvidíme. A nezapomeňte při PPC kampani ani na SEO.

Hezký den a vydařené kampaně přejeme z ByznysWebu.

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)