Jak na placené reklamní kampaně pro e-shop
Po online trendech od profíků z Visibility jsem vám slíbila ještě doporučení, jak vytěžit maximum z Google Ads kampaní. Určitě oceníte trefné rady Matúše Lováse.
Reklamy v Google Ads
I přes mnohé možnosti online reklamy je Ads stále nejrozšířenější reklamní kanál. V ČR je 60 % vyhledávání přes Google (zbylých 40 % si pořád drží zuby nehty Seznam), na Slovensku je to až 98 %, protože Google nemá konkurenta.
Jak jistě víte, Google má rád co nejpřirozenější obsah a odkazy na váš e-shop nebo webové stránky. Na úkor reklamních odkazů se organické vyhledávání posouvá čím dál níž – a to i v případě mobilního vyhledávání.
Google přizpůsobuje reklamy tak, aby působily přirozeně. 100% natural
BIO, ECO, NATURAL na nás číhá za každým rohem. A Google není výjimka. Přizpůsobuje reklamy tak, aby dělaly co nejpřirozenější dojem. Ale ruku na srdce, zákazníky e-shopů vůbec nezajímá, zda je váš odkaz organický, nebo ne. Reklamní slepota dělá divy.
Google inovuje rád
V Google Ads to žije a to je dobře, protože přibyla např. nová rozšíření textových reklam. Místo 25 znaků se můžeme rozepsat až na 30 a popisný řádek na 80 znaků.
Největší výhoda není prostor pro copywritera, ale definování informací přímo. Nemusíme se spoléhat na meta tagy.
V alfa testování je přehlednější a s Tag Managerem unifikované rozhraní Ads.
Jelikož Google ví, jaké jsou nároky dnešních zákazníků e-shopů, snaží se usnadnit a zkrátit celý nákupní proces, resp. vyřešení problému nebo dohledání potřebných informací.
Proto se, kromě rozšíření o telefonní číslo a ceny, můžeme těšit i z rozšíření o SMS. Stačí v Google Ads nadefinovat cíle, kterých chcete dosáhnout. Dostupné, samozřejmě, jen pro mobilní zákazníky.
Pro mobilní zákazníky jsou k dispozici i responzivní formáty reklam, které si nastavíte rychle a bez pomoci grafika. Potřebujete jen 1 rozměr, který se automaticky přizpůsobí mobilním zařízením.
V plánu je rozšíření o obrázkové reklamy, tzv. image sitelinks –tedy obrázek s popisem a cenou produktu.
Nové formy cílení reklamních kampaní na Googlu
Klíčová slova budou hrát vždy první housle, jen k nim přibudou další možnosti.
Jako např.:
-
RLSA (Remarketing Lists for Search Ads), tedy remarketing ve vyhledávání, díky kterému dokážete zákazníkovi nabídnout slevu na produkt, o který projevil zájem.
-
Nebo vlastní seznamy zákazníků, které umožní zobrazit zákazníkům reklamu na základě dat, která sdílíte s Googlem. Např. na základě e-mailových adres, které jste získali z e-mailové kampaně, ale zjistili jste, že zákazníci nakonec nenakoupili.
Jak na placené reklamní kampaně? Není to jen Google Ads a Sklik
Ne, není to jen o financích, ale i o tom, jaký nástroj si vyberete. Každý má totiž jiné možnosti cílení. Navíc, atribuční modely se neustále mění, proto nezapomínejte ani na aktualizaci svých user person.
-
Automatická pravidla – dají se aplikovat na FB reklamy, které pracují např. se stavem produktů na skladě.
-
Pokud tvoříte reklamní bannery, připravte si nejdřív verzi pro mobilní zařízení. Mobile friendly webdesign je totiž jedním z faktorů rankingu – pokud není váš design responzivní, získáte horší hodnocení a to vykompenzujete vyšší cenou za klik. Určitě nechcete platit za reklamu více, než je potřeba.
- Lokální geocílení pro lepší branding – vaše reklamy dokážete zacílit na konkrétní město, event. minimálně na kraj.
-
Přesná cílová skupina – necílíte jen podle věku a pohlaví, ale i podle toho, co lidé hledají, kdy hledají apod. Proč se vyplatí být na správném místě v správný čas, se dočtete i v našem článku s radami od zkušených e-shopařů.
-
Buďte nenápadní – zobrazujte své reklamy jen těm, kteří o ně mají opravdu zájem. V tomto směru doporučujeme i Strossle, o kterém již byla řeč. Nativní reklama se dostává čím dál víc do povědomí a poptávka roste.
-
Naučte se vyhodnocovat reklamy – jak zjistíte, která reklama je efektivní? Pomohou vám atribuční modely. Důležité je uvědomit si, že nákupní cesta se rozšiřuje. Pokud zákazník zrealizuje přímý nákup, podílí se na něm i váš banner, který byl primárně určen na branding. Atribuční modelování nepracuje jen s modelem, že konečný cíl/konverzi má na svědomí jen poslední klik. Existuje celkově 6 předdefinovaných atribučních modelů v Google Analytics:
1. Poslední interakce – 100% podíl na konverzi má poslední klik.
2. Poslední nepřímé kliknutí – pokud je posledním zdrojem přímá návštěva, tržby se přiřadí předcházejícímu zdroji.
3. První interakce – 100% podíl na konverzi má první stimul, např. Youtube video, banner nebo sponzorovaný post na FB.
4. Lineární – všechny reklamní formáty mají stejnou hodnotu.
5. Pokles v závislosti času – každý zdroj konverzní cesty má svůj podíl ze získaných konverzí. Čím blíž je zdroj k objednávce, tím vyšší podíl hodnoty objednávky získá.
6. Založený na pozici – první a poslední kontaktní bod mají 40% podíl z hodnoty konverzí a zbytek se rovnoměrně rozdělí mezi ostatní zdroje.
Nové trendy v reklamách na sociálních sítích
➤ Facebook:
-
O Messenger Ads jste již určitě slyšeli. Jejich cílem je co nejdéle udržet uživatele na FB stránce, zkrátit mu cestu k cíli.
-
Další převratnou novinkou jsou tzv. live boti – umožní nám koupit si letenky přímo přes FB chat nebo poslat kytky Markovi Zuckerbergovi.
-
FB plánuje zavést taky Live Ads.
➤ Instagram:
-
Insta Stories Ads již téměř rok fungují na stejném principu jako videa na Snapchatu. Jsou skvělým nástrojem pro testování reklam.
Tak přátelé, hurá na optimalizaci a automatizaci reklamních kampaní! Odteď už žádná zbytečná „zkusíme a uvidíme“. A nezapomeňte při PPC kampani ani na SEO.
Hezký den a vydařené kampaně přejeme z ByznysWebu.