Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

PPC trendy na rok 2018

PPC trendy a novinky na rok 2018Po SEO trendech na rok 2018  si posvítíme i na placené kampaně.

Jaké nové nástroje vám při správě a vyhodnocování vašich reklam pomohou a na co byste se měli zaměřit, pokud provozujete malý nebo střední e-shop?

Poradí vám odborníci z Visibility a eVisions.

 

Matúš Lovás - Performance Quality Manager z Visibility.sk

Matúš Lovás – Performance Quality Manager z Visibility.sk

1. Co bude v roce 2018 dominovat v PPC reklamě, chystají se nějaké převratné změny/novinky?

V roku 2018 očakávame hlbšie prepojenie jednotlivých marketingových kanálov a zlepšenie ich analýzy z hľadiska vplyvu na konečné ciele firiem. Last click is dead a atribúcia je čím ďalej, tým dôležitejšia. V prvom kvartáli by mal byť spustený nový nástroj od Google, Attribution, ktorý by mal pomôcť vo vyhodnocovaní daných marketingových kanálov. Výsledkom by malo byť to, že firmy budú vidieť vplyv bannerovej kampane, sociálnych sietí, YouTube videa a ostatných kanálov na finálne konverzie.

2.  Na jaké formy PPC reklamy by se měly letos zaměřit menší a střední e-shopy?

Malé a stredné spoločnosti by sa mali zamerať hlavne na kanály, ktoré im umožňujú čo najpresnejšie cielenie kampaní. Či už sa bavíme o Google vyhľadávaní a adresnom cielení kampaní podľa kľúčových slov, alebo o geolokačnom cielení podľa sídla prevádzky, toto je to, na čo by sa mali zamerať. Vyberať kanály, ktoré poskytujú presné cielenie vhodné pre ich podnikanie. Tiež sa na Slovensku testoval Facebook Explore feed. Koncom roka 2017 malo prísť aj ukončenie testovania, ale ťažko povedať, kedy ho vypnú pre všetkých, ak vôbec. Určite bude potrebné zvýšiť náklady aj na Facebook reklamu, keďže organický dosah príspevkov sa znižuje.

3. Jak vidíte PPC v budoucnosti?

PPC reklamu vidím v budúcnosti tak, že už nestačí robiť len jeden, 2 kanály, ale skutočne treba toho používateľa oslovovať na rôznych miestach na internete a neustále sa mu pripomínať. Preto je potrebné cieliť presne a zobrazovať reklamu naprieč celým internetom.

 

Maroš Mokošák - Performance Specialist z Visibility.sk

Maroš Mokošák Performance Specialist z Visibility.sk doporučuje majitelům malých a středních e-shopů:zameriavať sa najmä na kampane vo vyhľadávaní Google. U kampaní vo vyhľadávaní je vždy najväčší potenciál, pretože sa zobrazujú horúcemu publiku, ktoré má záujem kúpiť produkt, ktorý vyhľadáva.

Kampane vo vyhľadávaní sa dajú na základe dát optimalizovať tak, aby bola dobrá návratnosť investícií aj pri nízkych preinzerovaných rozpočtoch, čo je pre malé eshopy určite zaujímavé.“

 

Adam Dvořák - PPC specialista z eVisions

Adam Dvořák – PPC specialista z eVisions, Twitter: @AdamDvok5

1. Co bude v roce 2018 dominovat v PPC reklamě, chystají se nějaké převratné změny/novinky?

Světem PPC v posledních měsících hýbe zejména nové rozhraní AdWords, které by se v roce 2018 mělo stát jediným možným rozhraním (doposud lze přepínat mezi oběma verzemi), ale nutno dodat, že z toho PPC specialisté zatím příliš nadšení nejsou. Přestože by nové rozhraní mělo být rychlejší a práci by mělo celkově spíš usnadnit, tak se zatím děje pravý opak – je značně nestabilní a načítá se mnohem déle. Uvidíme, co s tím Google udělá.

Kromě nového rozhraní ale Google hodně pracuje na automatizaci správy účtů – v roce 2017 představil automatické strategie nabídek, které na bázi strojového učení (respektive umělé inteligence) nabízí CPC na základě našeho cíle – maximalizace konverzí, počtu zobrazení a podobně. Dá se tedy předpokládat, že v tomto trendu bude pokračovat.

Další poměrně zásadní novinkou v AdWords pravděpodobně bude rozšiřování možností cílení na různá publika. Všichni víme, že co se týče specifikace cílové skupiny (jinými slovy publika), je jedničkou Facebook, a Google se to bude snažit změnit.

Nelze však opomenout ani velkou novinku od českého Seznamu – v roce 2018 totiž představí nový typ shody pro cílení na klíčová slova. Bude se jednat o tzv. rozšířenou volnou shodu, která se bude chovat totožně jako modifikovaná volná shoda v AdWords.

2. Na jaké formy PPC reklamy by se měly letos zaměřit menší a střední e-shopy?

Určitě bych se zamyslel nad cílením na mobilní zařízení, neboť jejich podíl ve vyhledávání stále roste. Ruku v ruce s tím však jde optimalizace webu (respektive dopadových stránek) pro mobily – není totiž nic horšího, než když se váš web načítá dlouhé vteřiny. Lidé nechtějí čekat.

Dále bych doporučil začít využívat automatické strategie nabídek v AdWords – pro e-shopy připadá v úvahu zejména strategie maximalizace konverzí, respektive vylepšená CPC.

Pokud v Skliku využíváte volnou shodu, tak by vám rozhodně neměla uniknout novinka, kdy se z volné shody stane skutečně volná shoda (která se po vzoru AdWords bude zobrazovat i na synonyma a podobné dotazy) a přibude rozšířená volná shoda, která se bude chovat stejně jako modifikovaná volná shoda v již zmíněném AdWords.

3. Jak vidíte PPC v budoucnosti?

Témat pro budoucnost PPC je mnoho, já si vyberu dvě, které mě osobně nejvíce zajímají: automatizace pomocí umělé inteligence a optimalizace pro hlasové vyhledávání.

Co se týče umělé inteligence, narážím zejména na všudypřítomnou automatizaci různých manuálních procesů, které by mohly být vykonány na základě různých algoritmů a ve výsledku nás tak pouze stojí náš drahocenný čas (který klient musí zaplatit). Výsledkem pravděpodobně bude proměna PPC specialistů z „optimalizátorů kampaní“ na strategické plánovače a konzultanty, jejichž hlavní prací bude správně vyhodnocovat data a plánovat co dál.

Hlasové vyhledávání znamená, že se namísto vkládání klíčových slov do vyhledávače normálně zeptáte svého mobilu (nebo počítače) na nějakou věc, jinými slovy položíte otázku. Velkou výzvou pro PPC bude najít způsob, jak cílit na ty správné otázky a jaké odpovědi lidem dávat, aby na tom klienti vydělali peníze.

 

Jak na efektivní reklamní kampaně v roce 2018?

  • najděte reklamní kanály, které umožňují co nejpřesnější cílení,
  • reklamy zobrazujte svým (potenciálním) zákazníkům napříč internetem, inzerujte na více kanálech,
  • využívejte automatické strategie maximalizace konverzí v AdWords a cílení na mobily.

 

Přejeme vám, aby vaše reklamní kampaně byly v roce 2018 co nejkonverznější.

Nebojte se vyzkoušet nové reklamní kanály, například doporučující nástroj Strossle. O využití nativní reklamy ve vaší marketingové strategii si příště popovídáme s Filipem Kunou, Managing Directorem SK & CZ Strossle.

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)