Jak připravit svůj eshop nebo web stránku na Vánoce
Vánoce jsou pro podnikatele vždy obrovskou příležitostí. Tak, jak co nejlépe připravit svůj eshop nebo web stránku na vánoční sezonu? Pokud přemýšlíte, jak zaujmout pozornost zákazníků vašeho eshopu, vybrali jsme pro vás 8 ověřených tipů.
Jak váš eshop vánočně naladit?
1. Samostatná kategorie Tipy na dárky
Usnadněte návštěvníkům svého webu nákup vánočních dárků. Přidejte na titulku rozcestník Tipy na vánoční dárky ❯❯ vánoční dárky pro ženu, vánoční dárky pro muže.
V ByznysWebu můžete pro tento účel využít např. Rozcestník do kategorií produktů.
2. Aplikace Tomikup
Je jedno, na jakém eshopovém řešení jste vybudovali svůj eshop. Tomikup nabízí rychlou a jednoduchou implementaci wishlistu i pro vaše zákazníky. Sami si vytvoří seznam vánočních přání, ze kterých si poté jednotliví členové rodiny rezervují konkrétní dárek. Skvělé řešení i pro mladomanžele nebo rozrůstající se rodiny. Množství tipů na vánoční dárky najdete i v magazínu Tomikup.
Pokud jste o aplikaci Tomikup zatím neslyšeli, podívejte se na krátké video:
3. Nativní reklama
Přirozenou cestou najdete své adresáty mnohem snadněji. Právě ve vánočním období, kdy na nás odevšad číhá reklama, nám dobře padne přirozený a nevtíravý obsah. Proč tedy nenabídnout potenciálním zájemcům nezávislé recenze, které jasně odprezentují výhody vašich produktů? Případně oslovte influencery.
4. Poutavá infografika nic nezkazí
Právě nyní se vyplatí pohrát si s vašimi letošními statistikami a zjistit, které produkty se o vánoční sezoně prodávaly nejvíc, o co měli zákazníci zájem, jaká byla průměrná hodnota objednávky. Tyto informace dokážete získat relativně rychle. Poutavou infografiku vytvoříte raz dva např. i přes nástroj Canva.com. Případně se inspirujte infografikami z piktochart.com.
5. Koláže
Canvu doporučujeme minimálně vyzkoušet. Poslouží vám i při tvorbě koláží a headerů na sociální sítě. Pokud nemáte vlastní obrázky, můžete využít některé z databází, případně z free fotobank. Zkuste např. Stocksnap.io, Albumarium.com, Startupstockphotos.com nebo SplitShire.com.
6. Vánoční video místo statické hlavičky na FB
Stačí obyčejné mp4 video, které dokážete nahrát i přes svůj smartphone, potřebné rozměry 820×312 px, přičemž sám FB doporučuje 820×462 px. Cover video ale musí být dlouhé minimálně 20 vteřin.
7. Dárkové balení v ceně
Často stačí jen krabička nebo papírová taška s vaším logem, případně drobná pozornost k objednávce. Nejenže zákazníka potěšíte, ale zároveň tak efektivně vyřešíte i svůj branding. 🙂
8. Upravte notifikační maily
Co tak vymyslet originální vánoční znění potvrzení objednávky nebo notifikace o změně statusu objednávky? Ideálně hned i s krátkým vánočním přáním. Zákazníky to jistě překvapí a příjemně potěší. Pokud jste svůj eshop vybudovali na ByznysWebu, stačí v administraci, v sekci Nastavení/Texty a šablony upravit Předdefinované šablony.
Pokud v rámci vánočních kampaní plánujete připravit i tematicky laděné fotografie, myslete na to, že vaši zákazníci potřebují vidět zejména to, co jim koupě produktu/služby v konečném důsledku přinese:
Další inspirace, jak připravit váš eshop na vánoční sezonu, najdete i ve stále aktuálním článku od Daniely Mudrákové.
Úspěšnou vánoční kampaň přejeme,