Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Jak funguje BIANO e-shopařům z ByznysWebu

ako funguje Biano e-shopárom z BiznisWebuBiano je pro e-shopy prodávající nábytek, užitkový textil a dekorace perfektním zdrojem nových zákazníků. Vyplatí se BIANO začlenit do své marketingové strategie a kdy můžete očekávat první objednávky? Zeptali jsme se našich klientů, e-shopařů z ByznysWebu.

 

Jaké jsou hlavní výhody Biano podle podnikatelky Veroniky Filipin z waterfall-products.cz, která tento prodejní kanál využívá víc než rok?

zkušenosti waterfall-products.cz s Biano.cz

Veronika Filipin s manželem prodává na Biano retro vodovodní baterie, umyvadla, vany, sprchy a koupelnové doplňky.

 

1. Veroniko, kdy jste se registrovala na Biano.cz a za jakou dobu přišly 1. objednávky z tohoto zdroje?

Zaregistrovali jsme se v únoru 2016, první objednávky dorazily hned tento měsíc. Šlo o free verzi. Nyní přibližně druhý měsíc běžíme s jedním obchodem na placené propagaci. Bude potřeba z naší strany ještě poladit navýšení ceny za proklik u vhodných produktů.

Je moc příjemné, že pod správou obchodu pod odkazem „optimalizace produktů“ lze nastavit maximální ceny za proklik u každého produktu samostatně.

2. Kolik jste zatím investovali do Biano.cz a jak hodnotíte návratnost investicí?

Musím říci, že i samostatný free režim fungoval příjemně. Biano máme aktuálně na 6. místě v pořadí návštěvnosti. (Za Googlem, google cpc, přímou návštěvností, Facebookem a Seznamem). Průměrná doba trvání návštěvy je 3 minuty, a to je u portálu, který odkazuje na konkrétní produkt, poměrně vysoké číslo. Když už zákazník přijde, prohlídne více. Návratnost investic tam každopádně je. Ale jak říkám, je potřeba ještě z naší strany lépe poladit ceny za proklik. 🙂

3. Pozorujete nějaké rozdíly u zákazníků z Biano.cz ve srovnání se zákazníky z jiných zdrojů, mají jiné nároky, vyžadují jiný přístup?

Je moc fajn, že u nás konečně funguje takový web. Jak pro nás obchodníky (máme konečně kde prezentovat), tak hlavně pro zákazníky. Když sem tam na Bianu testuji pozice našich produktů, často se sama zaseknu u toho, co všechno má konkurence. Je to pro nás inspirace, co zlepšovat. 🙂 Klasický vyhledávač najde pár relevantních výsledků, ale zde má zákazník produkty luxusně naservírované a vytříděné dle požadované kategorie.

Zákazníky z Biana poznám většinou až po nějaké době z analýzy webu a prodeje. Takže si chování zatím moc nedokážu spárovat. Každopádně zákazník z webu zaměřeného na bydlení bude vždy zajímavější než zákazník z klasických srovnávačů. Vyplatí se zde do reklamy investovat určitě více.

 

Michal Bugeľ s bratrem Andrejem svůj e-shop originalnehracky.sk zaregistrovali na Biano koncem října 2017. Více než počet objednávek je ale zajímala rostoucí návštěvnost jejich internetového obchodu. Testování Biano ukončili 18. 11. 2017.

skúsenosti e-shopárov s Biano

Michal a Andrej Bugelovi z originalnehracky.sk prodávají na Biano hračky pro děti a doplňky do dětského pokoje

1. Michale, na Biano figurujete od konce října a začátkem listopadu evidujete 1. objednávku. Zvýšila se díky Bianu návštěvnost vašeho e-shopu?

Ano, jsem dost překvapen z vyššího počtu návštěv, které za toto období dosáhly počtu 190. Pro nás je dost velkou výhodou, že nabízíme téměř 5000 produktů, a tím pádem si nás zákazníci dřív všimnou. Určitě je důležité vyplnit při registraci všechny údaje a hlavně přidat feed, který obchody používají i pro Heureku.
K minulému týdnu jsme proinvestovali 11,40 € a první objednávka měla hodnotu 13,60 €. Momentálně ta čísla nejsou nějak růžová, ale přes Google Analytics vidíme, že zákazníci procházejí stránkunezůstává to jen u prohlédnutí daného produktu a opuštění stránky.

2. Jsou podle vás zákazníci z Biano.cz jiní než z běžných srovnávačů?

Z vlastní zkušenosti víme, že zákazníci, kteří jsou ve srovnávačích, případně na portálech jako Biano, jsou lidé, kteří buď potřebují něco koupit, nebo hledají inspiraci. Tím pádem se taková investice určitě vyplatí více než bannerové reklamy, kde je to zacílení víceméně náhodné.

Hlavní rozdíl vidím v chování. Tito zákazníci nejsou vázáni jen na jeden produkt, na který kliknou, ale chtějí najít něco zajímavého. Proto i ta čísla a statistiky nákupu budou oproti srovnávačům trochu jiné. Podle mého názoru budou konverze z těchto návštěv přicházet později než samotné návštěvy.

3. V čem je podle vás největší přidaná hodnota Biana pro samotné zákazníky – např. úspora času, nabídka specifického zboží bez zdlouhavého vyhledávání, výborné filtrování, inspirační blog, …?

Ve zkratce bych řekl, že to je přesně ono. Dnes najdete spoustu obchodů a můžete si vybrat, kde a za jakých podmínek koupíte daný produkt. Co však udělat v případě, když nevím, který je ten „daný produkt“? Jednoduše si zákazník sám vyfiltruje parametry, které jsou pro něj podstatné, a tak ušetří množství času při prohlížení velkého počtu webstránek. Nakonec možná samotný zákazník rychle najde takový produkt, o kterém do té doby ani neslyšel. Samotná myšlenka Biana se nám velice líbí. 🙂 Ale když máme průměrnou hodnotu objednávky kolem 30 €, cena prokliku 0.06 €  je příliš vysoká.

 

Věříme, že vám zkušenosti majitelů e-shopů z ByznysWebu pomohly představit Biano jako další efektivní zdroj konverzí. Vánoční sezona 2017 je jako stvořená na jeho otestování, co říkáte? Budeme rádi, když se s námi podělíte o své zkušenosti. 🙂

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)