Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Konkurenční výhody v e-shopu

Konkurenční výhody v e-shopu nejsou jen ikony s krátkým textem. Mají mnohem komplexnější využití. Jsou jedním z hlavních faktorů ovlivňujících úspěch vašeho podnikání. Proto je důležité, abyste je šířili napříč online i offline kanály.

konkurenční výhody e-shopu

Co je konkurenční výhoda?

Konkurenční výhoda je přidaná hodnota, kterou pro své zákazníky vytváříte. Není to jen benefit nákupu ve vašem e-shopu. Je to soubor faktorů, které dávají zákazníkovi důvod, aby u vás nakupoval opakovaně, a zároveň vám pomáhá udržet si náskok před konkurencí. Například je to váš přístup k zákazníkům, usmívající se vyškolený personál, drobná pozornost nebo cokoliv jiného, čím se váš online byznys liší od ostatních.

Konkurenční výhoda má svá kritéria:

  • důležitost – pro zákazníky mají vaše produkty nebo služby určitou hodnotu
  • výraznost – vaše produkty, značka nebo služby se vyznačují charakteristickým prvkem, se kterým se jinde nepotkáte
  • výjimečnost – produkty z vaší dílny nebo nabídky mají unikátní vlastnosti, které přesahují aktuální trhové standardy
  • nenapodobitelnost – rovněž se vyznačují rysy, které konkurence nedokáže napodobit
  • cenová dostupnost – výrobek si cíloví zákazníci mohou dovolit
  • ziskovost – své produkty vyrábíte a prodáváte se ziskem.

 

Jak zjistit své konkurenční výhody?

Stejně jako v případě klíčových slov, i zde sázejte na zdravý selský rozum. Ale taky na průzkum, analýzu minimálně dvou konkurentů nebo ideálně se zeptejte přímo svých zákazníků a zaměstnanců. Další možností je tzv. VRIO analýza (z angl. Value = hodnota, Rareness = vzácnost, Imitiability = napodobitelnost, Organization = organizace), která zhodnotí i váš konkurenční potenciál. 

Konkurenční výhody svého e-shopu ale zjistíte snadno a rychle i tak, že si odpovíte na následující otázky:

  1. Kdo jsou a budou vaši zákazníci?
  2. Jaké řešení jim nabízejí vaše produkty/služby?
  3. V čem jsou vaše produkty nebo značka jedinečné?
  4. Komu konkurujete a čím konkrétně?
  5. Díky čemu vyrostla vaše konkurence? …

 

K tomuto tématu doporučujeme prezentaci Jirky Chomáta

 

Jak s konkurenčními výhodami pracovat?

Komunikujte je ve svých kampaních. Prezentujte je napříč internetem. A taky ve svých printových materiálech. 🙂

Jako například my na Reshoper 2019:

Jak vložit konkurenční výhody do e-shopu?

Pokud jste svůj internetový obchod nebo webovou stránku vytvořili v ByznysWebu, který patří mezi TOP 5 e-shopových řešení na pronájem, stačí přidat blok Výhody.

Konkurenční výhody můžete zobrazit různými způsoby a nahrát k nim vlastní ikonky nebo použít font s ikonami zdarma.

Ukázky konkurenčních výhod v e-shopech klientů ByznysWebu:

konkurenčné výhody e-shopu distribuujúceho krehké sklenené obaly javisro.sk

konkurenční výhody e-shopu prodávajícího křehké skleněné obaly javisro.sk

acko.sk – slovenské povlečení s tradicí a jejich unikátní výhody

acko.sk – slovenské povlečení s dlouholetou tradicí a jejich unikátní výhody

výhody e-shopu stevula.sk s pánskými košilemi a kalhotami

výhody e-shopu stevula.sk s pánskými košilemi a kalhotami

 

A jaké jsou výhody samotného ByznysWebu? Zkuste si je všechny na 30 dní úplně zdarma. Vytvořte si vlastní e-shop a otestujte si, jak komunikujeme se zákazníky a jak dokážeme pomoct růst i vašemu podnikání:

vytvoření e-shopu na 30 dní zdarma přes ByznysWeb.cz

 

avatar
Autor: ByznysWeb.cz Tvorba webových stránek a e-shopu v responzivním designu a vlastním redakčním systému FLOX. Vytvořte si webové stránky a e-shop zdarma.

Diskuse k článku