Konkurenční výhody v e-shopu
Konkurenční výhody v e-shopu nejsou jen ikony s krátkým textem. Mají mnohem komplexnější využití. Jsou jedním z hlavních faktorů ovlivňujících úspěch vašeho podnikání. Proto je důležité, abyste je šířili napříč online i offline kanály.
Co je konkurenční výhoda?
Konkurenční výhoda je přidaná hodnota, kterou pro své zákazníky vytváříte. Není to jen benefit nákupu ve vašem e-shopu. Je to soubor faktorů, které dávají zákazníkovi důvod, aby u vás nakupoval opakovaně, a zároveň vám pomáhá udržet si náskok před konkurencí. Například je to váš přístup k zákazníkům, usmívající se vyškolený personál, drobná pozornost nebo cokoliv jiného, čím se váš online byznys liší od ostatních.
Konkurenční výhoda má svá kritéria:
- důležitost – pro zákazníky mají vaše produkty nebo služby určitou hodnotu
- výraznost – vaše produkty, značka nebo služby se vyznačují charakteristickým prvkem, se kterým se jinde nepotkáte
- výjimečnost – produkty z vaší dílny nebo nabídky mají unikátní vlastnosti, které přesahují aktuální trhové standardy
- nenapodobitelnost – rovněž se vyznačují rysy, které konkurence nedokáže napodobit
- cenová dostupnost – výrobek si cíloví zákazníci mohou dovolit
- ziskovost – své produkty vyrábíte a prodáváte se ziskem.
Jak zjistit své konkurenční výhody?
Stejně jako v případě klíčových slov, i zde sázejte na zdravý selský rozum. Ale taky na průzkum, analýzu minimálně dvou konkurentů nebo ideálně se zeptejte přímo svých zákazníků a zaměstnanců. Další možností je tzv. VRIO analýza (z angl. Value = hodnota, Rareness = vzácnost, Imitiability = napodobitelnost, Organization = organizace), která zhodnotí i váš konkurenční potenciál.
Konkurenční výhody svého e-shopu ale zjistíte snadno a rychle i tak, že si odpovíte na následující otázky:
- Kdo jsou a budou vaši zákazníci?
- Jaké řešení jim nabízejí vaše produkty/služby?
- V čem jsou vaše produkty nebo značka jedinečné?
- Komu konkurujete a čím konkrétně?
- Díky čemu vyrostla vaše konkurence? …
K tomuto tématu doporučujeme prezentaci Jirky Chomáta.
Jak s konkurenčními výhodami pracovat?
Komunikujte je ve svých kampaních. Prezentujte je napříč internetem. A taky ve svých printových materiálech, třeba na Roll-up bannerech na výstavě.
Jak vložit konkurenční výhody do e-shopu?
Pokud jste svůj internetový obchod nebo webovou stránku vytvořili v ByznysWebu, který patří mezi TOP 5 e-shopových řešení na pronájem, stačí přidat blok Výhody.
Konkurenční výhody můžete zobrazit různými způsoby a nahrát k nim vlastní ikonky nebo použít font s ikonami zdarma.
Ukázky konkurenčních výhod v e-shopech klientů ByznysWebu:
A jaké jsou výhody samotného ByznysWebu? Zkuste si je všechny na 30 dní úplně zdarma. Vytvořte si vlastní e-shop a otestujte si, jak komunikujeme se zákazníky a jak dokážeme pomoct růst i vašemu podnikání: