Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Naučte se fotit produkty jako profíci

jak na produktové fotky

Zdroj fotografie: filipobr.com

Znáte Akademii produktové fotografie? Je to zatím jediný komplexní program, ve kterém se ve 21 kapitolách s celkovou délkou 700 minut krok za krokem naučíte, jak fotit produkty na neviditelné nebo ztracené figuríně, na bílém pozadí, jak na 360 ° fotky nebo jak přebarvit již nafocený produkt podle Pantone barvy. Autorem a lektorem DVD je profesionální fotograf a kontributor newyorské fotobanky Shutterstock Filip Obr. Pokud s tvorbou e-shopu nebo webové stránky jen začínáte a právě řešíte produktové fotografie, dnešní článek je přesně pro vás. Sales Managerka ze studia filipobr.com, Karolína Herzogová nám prozradila pár tipů pro kvalitní produktové fotky a taky více informací o Akademii produktové fotografie.

 

1. Karolíno, v době kvalitních smartphonů a fotoboxů, které si za pár Kč objednáme z Číny, by se mohlo zdát, že produktové fotografie nafocené profi fotografem jsou na ústupu. Opak je však pravdou. Proč by podle vás měli e-shopaři investovat do kvalitních fotografií nejen pro svůj e-shop, ale např. i na sociální sítě? 

Karolína Herzogová, fotografka a Sales Manager zo štúdia FilipObr.cz

Karolína Herzogová, fotografka a Sales Manager ze studia FilipObr.cz

Máte úplnou pravdu. Často se setkáváme s případy, kdy klientovi nabídneme kalkulaci, on se zděsí nad cenou a následně odmítne se slovy, že si produkty zvládne nafotit sám právě s pomocí oněch párkorunových položek z Číny. Jenže ouha! Poté, co mu přijde mnohdy nekvalitní zboží, které neodpovídá parametrům, se pokouší nafotit lichotivé snímky, nad kterými stráví hodiny a hodiny. Mnohdy se pak vrátí zpět k nám a nabídku na fotografování přijme, nicméně přišel o čas, peníze a ve výsledku si nepomohl. Tajemství profesionální techniky focení produktů je především ve vhodném svícení, ostrosti a kompozici.

A proč by vlastně takové fotografie měly být pro provozovatele e-shopu jedním ze základních stavebních kamenů? Především proto, že fotografie prodává. Je to heslo staré jako sám obchod, ohrané, ale stále stejně platné. Na Facebooku skvělou fotografií zaujmete a na Instagramu jsou perfektní snímky absolutní nutností. A samozřejmě neříkám, že by si člověk měl na každou fotografii najímat profíka, to by byla finanční sebevražda. Je dobré se sebevzdělávat, a i když nechcete být profesionální fotograf, absolvovat kvalitní vzdělávací kurz, díky kterému budete schopni sami vytvářet konstantní a kvalitní obsah jak na webovky, tak na sociální sítě.

 

2. O tom, jak má vypadat dokonalá produktová fotografie, bychom mohli polemizovat x hodin. Na některý typ produktů je ideální bílé pozadí, další produkty vyniknou mnohem lépe přímo v „terénu“, resp. na živé figuríně. Mohli bychom nějak zevšeobecnit, resp. poradit majitelům e-shopů a webových stránek, jak co nejlépe fotit např. oblečení, obuv, hračky, potřeby pro děti nebo auto-moto příslušenství? 

Z vlastní zkušenosti vím, že provozovatelé e-shopů potřebují vždy několik verzí fotografií jednoho produktu. Občas se někdo brání klasice na neviditelném/transparentním pozadí, nicméně podle mého je vhodné mít produkt takto vyfocený alespoň na jedné, dvou fotkách, ať už se jedná o hračky, oblečení, auto-moto příslušenství aj., jelikož zboží bude na těchto fotkách nezkreslené, nejlépe viditelné a především nejlépe odpovídající skutečnosti. Při prohlížení takových fotek nebude klientovu pozornost odvádět pozadí, doplňky atp.

Oproti tomu na sociální sítě je lepší přidávat tzv. image fotky z terénu, při používání daného produktu. Tyto fotky jsou často focené na mobil a může se jednat i o momentky. V obou případech je vhodné mít po ruce světlo – ať už blesk, nebo trvalé LED světlo. To je opravdové tajemství ostré, kvalitní fotky.

 

3. Nejčastějším důvodem, proč začínající e-shopaři neinvestují hned do kvalitních produktových fotografií, jsou samozřejmě finance. Pokud se na to ale podíváme z jiného úhlu, zajímavou fotkou dokážeme oslovit zákazníka již na první pohled i bez placených kampaní, v konečném důsledku tedy ušetříme. V rámci spolupráce s ByznysWebem jste připravili speciální akci pro naše klienty, díky které mohou získat vaši online Akademii produktové fotografie 1 a aktuálně i 2 za výhodnější cenu. Řekněte nám o vašem programu víc. 

Akademie produktové fotografie je v Čechách a na Slovensku již dlouhá léta jediným uceleným kurzem, který v sobě spojuje veškerá tajemství produktového focení. Za vše hovoří i zmíněný fakt, že byla vydána už i druhá přepracovaná a aktualizovaná verze Akademie produktové fotografie 2. Navíc, pokud spolupracujete s ByznysWebem, dostanete na kurz krásných 300 Kč jako bonus.

sleva na Akademii produktové fotografie pro klienty ByznysWebu

Platící klienti ByznysWeb mají v administraci svého webu slevový kód pro uplatnění 300 Kč slevy na Akademii produktové fotografie.

A co se v kurzu vlastně dozvíte? Jak fotit zmiňované produkty na bílém pozadí, ale i jak jednoduše změnit například barvu produktu z jedné fotografie tak, abyste nemuseli fotografovat 20 produktů 20x, ale stačilo jen pár kliknutí v programu na úpravu fotografií. Dozvíte se, jak za pár korun postavit doma vlastní studio, abyste mohli produkty fotit průběžně, a nebýt tak závislí na čase fotografa, a mnoho dalších užitečných tipů do začátku.

 

4. Jelikož Google velmi dbá na rychlé načtení webu, je důležité, abychom na webovou stránku nebo e-shop nahrávali komprimované fotky. Jedním ze skvělých nástrojů, které pro tento účel můžeme použít, je např. Tinypng.com. Poradíte případně ještě nějaký jiný program, resp. postup na zmenšení velikosti obrázků bez toho, aby utrpěla jejich kvalita?

Co se týká zmenšování fotografií, každý program počínaje Malováním a konče Photoshopem nabízí exportování fotografií, nebo tzv. jejich vyvolání v menší velikosti. V pokročilejších programech se vám při ukládání fotografie v menším formátu nabídne mnoho možností, díky kterým bude fotografie samozřejmě vypadat lépe, ale na základní zmenšení stačí např. i vámi zmiňovaný Tinypng.com.

 

5.  Jak u vás probíhá produktové focení?

Focení produktových fotografií je velmi individuální záležitost, které v každém případě předchází setkání s klientem a detailním prodiskutováním, co od fotografií očekává, ale i to, jaký má vkus a jaké fotografie se mu líbí, v jakém duchu se má celé focení nést… Poté proběhne samotné focení a zaslání náhledu, na základě kterého proběhne postprodukce. Ta je v mnohých případech mnohem časově náročnější než samotné focení. A samozřejmě – je v ceně, a to i s případnými úpravami, pro které se klient při kontrole náhledu rozhodne. Čas zpracování a cena se samozřejmě odvíjí od počtu produktů, které fotíme. Zpravidla jsme schopni zakázku realizovat do dvou týdnů od zadání. To neplatí pro dobu před Vánoci, kdy se většina klientů na poslední chvíli rozhodne, že by chtěla zazářit novými fotkami. To jsme prací zavalení a bohužel musíme klienty i odmítat.

 

Více informací o kurzu najdete na https://tipyjakfotit.cz/masterclass/kurzy/akademie-produktove-fotografie/

Pokud se chcete naučit fotit na profesionální úrovni, do své RSS čtečky si určitě přidejte https://tipyjakfotit.cz.

 

Přejeme spoustu vydařených záběrů. 🙂

 

 

 

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)

Diskusia k článku