Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Jak si upravit webdesign e-shopu?

Spousta začínajících podnikatelů neví, že existují různé online programy zdarma, prostřednictvím kterých si můžou připravit bannery pro svůj web, sociální sítě, newsletterové kampaně nebo vytvořit logo zdarma.

Oslovili jsme proto Moniku Hojnošovou z Naturshop.sk, která si design svého e-shopu, resp. jednotlivé prvky designu upravila podle sebe v oblíbené Canvě. V rozhovoru s paní Monikou se dozvíte:

V závěru článku najdete i pár užitečných grafických nástrojů.

1. Paní Moniko, na internetu najdeme více online grafických nástrojů, zkoušela jste i jiné free programy, nebo vás hned napoprvé oslovila Canva?

Monika Hojnošová prodává vé svém e-shopu přírodní kosmetikuBIO kosmetiku a EKO drogerii. S programem Canva pracuje již několik let.

Ano :), Canvu jsem našla jako první, když jsem se rozhodla, že si grafiku pro eshop s přírodní kosmetikou budu dělat sama, a tak se mi zalíbila, že ji používám dodnes. 🙂 Je opravdu i pro laiky a ty, co nemají vědomosti o složitých profi grafických programech. Bannery se tam dají udělat velice snadno a vypadají fajn. Není úplně profesionální, ale fotky si člověk dokáže upravit i jinde – například když potřebujete transparentní pozadí (online-image-editor.com) a podobně. Zkoušela jsem i program GIMP, ale pořád se vracím ke Canvě.

Ukázka banneru vytvořeného v online programu Canva.com. Zdroj: Naturshop.sk

2. Keď ste dokončili redizajn webstránky Naturshop.sk, skúmali ste, ako stúpol počet objednávok, resp. klesla miera odchodov z webu?

Redesign webové stránky bio eshopu určitě pomohl nárůstu objednávek a důvěryhodnosti. Přibližně nějaký 20% až 25% nárůst se uskutečnil, i když i nadále je co zlepšovat a neustále redesignovat. Mě design baví, a proto jej dělám sama, podle svého „feelingu“. Na design je ten cit asi potřebný, aby nebyl příliš neprofesionální nebo strohý. Výběr barev, jejich harmonizace, umístění prvků a sladění, aby celkový banner dával kromě výpovědní hodnoty i nějaký dobrý pocit.

Jak vytvořit logo zdarma

3. K tvorbě e-shopu jednoznačně patří i tvorba loga. Využili jste Canvu i pro vytvoření loga pro e-shop nebo pro newsletter?

Logo Naturshop.sk dělal ještě kamarád, to původní první i to druhé redesignované logo. Tedy profi grafik. Ale i logo se dá opravdu snadno udělat v Canvě. Návrhy loga a feng shui loga pro kamarády nebo firmy jsem taky dělala v Canvě. Výběr fontů je podle mě v Canvě dostačující a taky je možné doplnit jej pak ikonkami nebo elementy různých tvarů. Samozřejmě výběr barev, tvarů a fontů jsou zásadní pro profi úspěšné logo. Kvalitní logo může být podle mě jednoduché, ale volba barev, tvarů a fontu by měla být přizpůsobena dané firmě a odvětví. 

Pro newslettery používám také Canvu na vytvoření bannerů nebo obrázků s textem.

4. Aby uživatel, který pracuje s více záložkami v prohlížeči současně, dokázal rychle zjistit, na jakém webu se nachází, doporučuje se vložit na svůj e-shop nebo webovou stránku tzv. favicon. Ten jste vytvářela v jakém programu?

Favicon pro Naturshop.sk jsme vzali z ikonek, které jsou zdarma. Je potřeba na stránku umístit jen zpětný odkaz. Do budoucna jej v redesignu určitě uděláme v Canvě. 🙂

Ikona favicon se zobrazuje v internetovém prohléžeči před URL adresou webu nebo v záložce před nadpisem „Title“. K tomuto tématu doporučujeme návod – Jak implementovat favicon do e-shopu

5. S obrázky na webu a v e-shopu souvisí i další krok – jejich optimalizace. Aby nezpomalily načtení webu, je důležité komprimovat je, zmenšit velikost ideálně v rozmezí od 150–300 kB. Jaký nástroj pro bezztrátovou kompresi používáte vy?

Takový, jaký mi poradila vaše kolegyně Daniela, 🙂 používám tinypng.com, jelikož fotky, které nahrávám v Canvě jsou často velké, a tak má banner někdy i 800 kB. Když objevím i jiné online free nástroje, vyzkouším i ty.

6. Paní Moniko, jak koronavirová pandemie zasáhla vaše podnikání?

Rok 2020 zaznamenal u nás v e-shopu mírný pokles obratu. Všeobecně asi panuje myšlenka, že e-shopy nyní musí prosperovat, ale ne vždy to tak je. Spousta firem, řetězce a velké zahraniční korporace přešly zejména na online byznys a podle mě je to znát. Rovněž nestabilita a nejistota doby ovlivňuje nákupní chování. Mnoho lidí přišlo o práci v daném odvětví, ale zase spousta pracovních míst vzniklo úplně jinde. Často se u nás stává, že zákazníci nakupují méně a pak poptávka najednou vzroste. Dá se říct, že každý jeden měsíc je úplně jiný, a těžko se dá predikovat předem. Je ale skvělé, že se zákazníci nepřestali orientovat na BIO a EKO zboží, nejen kosmetiku, ale i eko čisticí prostředky. To mě velice těší.

Na závěr pro vás máme tip na další grafické programy, které můžete využít pro svůj webdesign:

  • pokud hledáte levnější verzi Photoshopu, doporučujeme např. Affinity od britského studia Serif,
  • když potřebujete editor na úpravu fotografií, zkuste i grafický editor od českého vývojáře Ivana Kuckira Photopea

Velmi oblíbené jsou i různé mockupy:

Pokud jste svůj e-shop vytvořili v ByznysWebu a netroufáte si upravit design webu sami, ani s pomocí uvedených programů, kontaktujte nás. Mezi doplňkovými službami máme i drobné úpravy, které vám rádi představíme.

Nebo se můžete svěřit do rukou zkušeného grafika – webdesignéra. V sekci Experti na našem webu najdete i další ověřené profíky, se kterými jsme spolupracovali nebo spolupracujeme.

K tomuto tématu doporučujeme přečíst:

Jak vytvořit e-shop s vlastním designem

Co je favicon a proč byste ho měli mít

avatar
Autor: ByznysWeb.cz Tvorba webových stránek a e-shopu v responzivním designu a vlastním redakčním systému FLOX. Vytvořte si e-shop a webové stránky zdarma.

Diskusia k článku