Podnikání s e-shopem v segmentu dům, dílna a zahrada
Přečtěte si náš rozhovor s Jurajom Hantákom, zakladatelem e-shopu www.jurhan.cz. Tento e-shop funguje v Česku od roku 2018, na Slovensku o 3 roky déle. Nabízí produkty pro bydlení, relax a pohodlnou práci v dílně nebo na zahradě.
V rozhovoru s Jurajom Hantákom se dozvíte:
- co bylo podnětem pro založení e-shopu www.jurhan.cz a co zde najdete
- jestli udělal v počátcích svého podnikání i nějaké „školácké chyby“
- jak se mu daří obstát v prostředí silné konkurence
- zda je trend online nakupování citelný i v nárůstu objednávek
- co by poradil začínajícím e-shopařům
- kam se chce v budoucnu posunout
1. Co vás motivovalo založit e-shop Jurhan?
Jsem tvořivý typ člověka, se spoustou energie a svou kreativitu jsem chtěl protavit do něčeho, co mě bude i živit. Mám rád výzvy a nebojím se riskovat. Na vysoké škole jsem si vyzkoušel realizovat více podnikatelských nápadů, které dopadly úspěšně. Založení e-shopu Jurhan bylo pro mě další výzvou. Tehdejší trendy ukazovaly, že obchod se postupně přesouvá do online prostoru. Dal jsem na svůj instinkt, začal jsem spolupracovat s ByznysWeb.cz a v roce 2015 jsem založil e-shop zaměřený na produkty do domácnosti, potřeby do zahrady, pro vybavení dílny a garáže – Jurhan.cz.
Přehledná navigace v e-shopu je základ. Vybavení do domácnosti, zahrady i dílny:
2. Co nabízíte? Jaký sortiment najdeme ve vašem portfoliu?
Naším posláním je vytvářet příjemnou atmosféru v domovech našich zákazníků a zabezpečit jim vše potřebné pro bydlení, relax a pohodlnou práci v dílně nebo na zahradě. Naše portfolio je opravdu rozmanité. Od potřeb pro zahrádkáře a domácí kutily až po vybavení domácnosti – nábytek, bytové doplňky a kuchyňské pomocníky.
Nabídku neustále rozšiřujeme a přizpůsobujeme aktuálním požadavkům trhu. Zaměřujeme se zejména na kvalitní zboží od ověřených dodavatelů z Německa.
3. Dopustili jste se i vy nějaké „školácké chyby“ v počátcích svého podnikání?
Samozřejmě, většina zakladatelů e-shopů se „učí za pochodu“. Ani u mě to nebylo jinak. Na pochybení se ale nedívám jako na něco špatného – záleží na každém, jak s nimi naloží. My jsme měli například na začátku svého podnikání více e-shopů, z nichž se každý zaměřoval na specifický sortiment.
Věnovat se více e-shopům najednou je však opravdu obtížné. Každý e-shop potřebuje pravidelnou péči, a když ho chcete mít funkční a kvalitní, je potřeba do něj investovat čas, energii i finance. Proto jsme se rozhodli vytvořit jen jeden e-shop. O něj s láskou pečujeme – zvelebujeme jej, aby se našim zákazníkům příjemně nakupovalo a aby pohodlně našli všechny potřebné informace.
4. Dokážete obstát v silné konkurenci?
Konkurence je opravdu silná a motivuje nás nestagnovat a neustále se posouvat vpřed. Snažíme se od ní odlišit. Zajímavými produkty, cenami nebo i službami jako například expresní dodání nebo dodávka větších rozměrů. U nás tato kombinace funguje – lidé u nás najdou zajímavé produkty za dostupné ceny, zabezpečíme jim rychlé odeslání do 24 hodin, a to i v případě nadrozměrných zásilek.
Téměř všechny produkty máme skladem, můžeme tak ihned po vytvoření objednávky zboží zabalit a poslat. Zákazníci z Trenčína nebo lidé z blízkého okolí mohou využít i osobní vyzvednutí zboží, a to i v den objednání. Samozřejmostí je taky fungující zákaznická podpora, bez ní nemůže žádný e-shop prosperovat.
5. Pociťujete i vy nárůst objednávek díky tomu, že zákazníci se čím dál více přesouvají do online prostoru?
Ano, v našem e-shopu se tato tendence potvrdila. Současný trend zvyšující se popularity online nákupů dokáže některé e-shopy doslova podržet. Lidé si zvykli nakupovat z domu – je to rychlé a často i pohodlnější než ztrácet čas hledáním konkrétního produktu v obchodech nebo velkých obchodních centrech.
6. Co byste poradili začínajícím e-shopům? Na co by neměly zapomenout?
Myslím, že základem úspěšného podnikání je dobrý kolektiv. Vybírejte si do svého týmu šikovné a schopné lidi, na které se můžete plně spolehnout. Nastavte to tak, abyste tento tým efektivně řídili a abyste optimalizovali všechny podnikové procesy. Silná podniková kultura, kde jsou všichni členové firmy „na jedné lodi“ je z mého pohledu základ. U nás toto funguje perfektně, můžeme si věřit, vzájemně se podporujeme a tvoříme funkční celek.
To samé platí i pro služby, které outsourcujete – obklopte se profesionály, na které je spolehnutí. Na příklad, dobrá marketingová agentura vám dokáže výrazně pomoct a vy tak můžete růst. Nezapomínejte na výběr providera. Musí to být rovněž někdo, s kým budete dlouhodobě spokojeni – ať už jde o technické řešení, nebo zákaznickou podporu. My jsme již 8 let s Bizniswebem, číslo hovoří samo za sebe.
7. Co vnímáte jako největší hrozby pro začínající e-shopy?
Jistá dávka vytrvalosti, systematické práce a odvahy je pro začínající (ale i zaběhnuté) e-shopy nevyhnutelná. Nevyplatí se očekávat okamžité úspěchy, úspěch většinou přijde až po určité době, ne hned.
Samozřejmě, korona krize, nejistá situace ve světě nebo opatrnost spotřebitelů může „položit na lopatky“ nejeden e-shop.
Soustřeďte se na to, co lidé potřebují
Moje rada zní – soustřeďte se na to, co lidé aktuálně nejvíc potřebují, a když je to možné, přizpůsobujte skladbu svého portfolia poptávce. My jsme se například v covidovém období soustředili na nabídku produktů, které dokážou zpříjemnit chvíle, ať už doma, nebo venku. Trampolíny, pískoviště, vířivky, skleníky nebo zahradní domky, zahradnické potřeby, různé nástroje a pomůcky do garáže a dílny – po těchto věcech byl a stále je velká poptávka. Chceme, aby lidé na chvíli zapomněli na všechno kolem a vytvořili si svůj vlastní svět, ve kterém se cítí pohodlně a příjemně.
8. Jaké jsou vaše plány do budoucna?
Naším aktuálním cílem je zefektivnit skladové hospodářství tak, abychom byli připraveni na větší počet objednávek. Pohráváme si taky s myšlenkou expandovat na další trhy jako Maďarsko, Slovinsko nebo Rumunsko. Uvidíme a těšíme se, co čas přinese. 🙂
Děkujeme za rozhovor!