Newsletter – 6 LOCAL SEO tipů
Nezobrazuje se Vám tento newsletter korektně? – klikněte zde.
Popracovat na Local SEO v roce 2014 je jedním z online marketingových trendů. Portál Searchengineland.com přináší proto 6 tipů pro rozvoj Vašeho podnikání.
1. Využijte všechny dostupné zdroje ve Vašem okolí
Samozřejmostí je registrace v rámci Google Maps, vložení mapy na Váš web, uvedení kontaktních údajů a adresy na Vašem webu, ale především registrace do místních vyhledávačů, event. využití printových médií ve Vašem okolí.
LOCAL SEO TIPY:
- zaměřte se i na širší okolí, okres nebo kraj, ve kterém působíte
- nasměrujte na Vaše www stránky nebo e-shopy doménu, která obsahuje i název města, ve kterém podnikáte – např. truhlarstvipraha.cz nebo truhlarstvi-praha.cz
- mezi klíčová slova na Vašem webu zařaďte i kombinace s názvem města
2. Nezapomínejte na aktualizaci a kontrolu údajů v místních vyhledávačích a portálech
Po každém stěhování, rozšíření pobočky nebo změně telefonního čísla nezapomeňte na úpravu Vašeho firemního profilu i v lokálních zdrojích.
Místo To-Do listů nebo stickers si seznam všech lokálních médií, kam jste zadávali své údaje, archivujte např. v textovém editoru ve Vašem počítači a přidejte i URL adresy, resp. login a heslo, aby jste změny zrealizovali rychleji.
LOCAL SEO TIPY:
- jednorázovou registrací do lokálních online médií to jen začalo, sledujte, zda nejsou dostupné nové zdroje, příp. kategorie, aby jste Váš web mohli co nejlépe zatřídit do vyhledávače
- do Vašich profilů v jednotlivých lokálních zdrojích zakomponujte i fotogalerie, videa nebo linky, na kterých je potenciální zákazníci najdou
- pokud Vaše firma sídlí na více místech v daném městě, vytvořte samostatné záznamy pro každou pobočku
3. Pozor na nesouvisející odkazy!
Samozřejmě, v rámci linkbuildingu si dejte záležet jen na získávání kvalitních zpětných odkazů.
LOCAL SEO TIPY:
- zúčastněte se na mítních akciích, nabídněte slevy studentům univerzity nebo konkrétní střední školy ve Vašem městě a požádejte tyto instituce, aby odkaz na Váš web umístily i na své stránky, resp. na letáky nebo jiné propagační materiály
- vytvořte seznam Vašich oblíbených podniků z okolí a podělte se o něj např. s Vašimi fanoušky nebo followery na sociálních sítích
4. Získejte feedback!
Vyzvěte Vaše zákazníky k vyplnění dotazníků spokojenosti nebo ke krátkým e-mailovým referencím.
LOCAL SEO TIPY:
- reagujte na pozitivní i negativní referencie, pokud se setkáte s nespokojeným zákazníkem, snažte se mu maximálně vyhovět
- spokojeným zákazníkům můžete zaslat seznam URL adres, kam mohou svou referenci nebo doporučení zveřejnit
5. Do Local SEO patří i sociální sítě
Čím proaktivnější je Vaša mediální strategie na sociální síti, tím lepší je viditelnost ve výsledcích vyhledávání.
LOCAL SEO TIPY:
- Vaše posty nebo fotografie zveřejňujte pravidelně
- na sociálních sítích zveřejněte klidně i reference spokojených zákazníků
- profily a stránky si založte na všech dostupných sociálních sítích, nejen na těch, které jsou nejvyužívanější
6. Spolupracujte s místními blogery a médiemi
Máte ve Vašem městě inzertní portál nebo lokální noviny? Výborně! Krátký odstavec o Vaší novootevřené prodejně nebo reklama Vaší firmy by v nich určitě neměla chybět.
LOCAL SEO TIPY:
- pokud máte restauraci nebo např. obchod s vínem, pošlete místnímu blogerovi denní menu nebo Vaše víno – zřejmě ani nebude potřeba, aby jste jej požádali o zmínku na blogu
- oslovte i místní média a informujte je, že jste partnerem charitativní akce apod.
- takové lokální PR Vám přinese videa, obrázky a hodnotný obsah, který se ve výsledcích vyhledávání bude dlouho zobrazovat
Další novinky o CMS Flox 2.0 najdete na našich stránkách.
Novinky ze světa internetového marketingu, SEO, PPC najdete na našem blogu o podnikání na internetu.