Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Hledáte bug tracking systém? U nás vyhrál Axosoft!

bug tracking systémNáš starý bug systém nám slouží již ctihodných sedm let. Zvykli jsme si něj, ale nastal čas rozloučit se.

Pro ty, kteří přesně neví o čem mluvím, bug tracker, jak jej my interně nazýváme „žaba“, je system na zadávání chyb, ­ bugů, požadavek, návrhů, úprav programátorům. Napomáhá tedy programátorům odstraňovat chyby a vylepšovat software. V našem případě Flox 2.0 – redakční systém na tvorbu web stránek a internetových obchodů. Díky němu víme, kdo co dělá/dělal, má dělat a v jakém je to stavu.

Doposud využívaný bug tracking systém máme umístěn na našich serverech. Nebyl s ním problém, ale

chybí mu 3 důležité funkce, kvůli kterým jsme se nakonec rozhodli jej vyměnit.

Jedná se o možnost zadávat deadline, fulltextové vyhledávání bugů ve všech projektech a

filtrování podle vlastních parametrů.

 

Požadavky na nový bug tracking systém

 

1. Více projektů – bugy se přiřadí k projektu, kterého se týkají.

2. Statusy – možnost přidat vlastní statusy.

3. Deadline – zadavatel určí datum, kdy musí být bug vyřešen.

4. Rozšířené filtrování – filtrovat je možné podle více parametrů, např. podle

statusu, osoby, datumů apod. Možnost vytvořit vlastní filtry. Například si vyfiltruji, na

čem pracoval některý člen našeho týmu minulý měsíc. Nebo všechny bugy, které jsou

přiřazeny mojí osobě.

5. Notifikace – vlastní nastavení emailových notifikací.

6. Fulltextové vyhledávání – náš starý systém dokázal vyhledávat pouze v názvu bugu a jenom v

projekte, který byl zapnut. Toto byla pro nás priorita – aby systém uměl

vyhledávat všude ­- v nadpisu, popisu, komentářích a ve všech projektech najednou.

7. Priorita – bugu dokážete přiřadit naléhavost vyřešení. Může být velmi vysoká, vysoká,

normální, nízká.

8. Možnost zadat komentář při uzavření bugu.

9. Odhadovaný čas řešení – programátor zadá čas, který pravděpodobně stráví při řešení

bugu.

10. Hromadné přidávání obrázků – z počítače můžete do systému přiložit více obrázků

najednou.

 

Rozhodli jsme se, že využijeme služby něktoré z externích firem, které nabízejí software na

pronájem. A tak začalo dlouhé a podrobné testování nejznámějších bug systémů na celém světě.

 

Hledáním v diskusních fórech, vyhledávačích, softwarových srovnávačích jich najdete mnoho.

Některé se dají využívat zcela zdarma. Za většinu bug systémů si ale musíte připlatit.

Najdete i společnosti, které nabízejí více balíků podle množství funkcí, ze kterých základní

je free.

 

Prioritně jsme uvažovali nad softwarem, který má integrovaný helpdesk i bug tracker. Požadavek

od klienta by tak kolegové na zákaznické podpoře vědeli přímo z helpdesku zadat na

programátora a jeho další zpracování by již probíhalo na úrovni bug systému.

Mezi takové systémy patří např. Gemini, Zoho, Visionflow, Jira, Helprace, Axosoft.

Ale ani jeden produkt neobsahoval všechny funkce, které jsme požadovali. Navíc měnit i

helpdesk, se kterým jsme spokojeni, se neukázalo jako dobré řešení.

Další možností bylo propojit dva různé systémy (bug tracker s helpdeskem), např. Yodiz se dá

propojit s Freshdeskem nebo Axosoft se Zendeskem. Ale zde nám nevyhovoval helpdesk

nebo funkce, které by jsme získali propojením.

Myšlenky propojeného Helpdesku a Bug Truckeru jsme se proto nakonec vzdali.

 

Testovali jsme následující systémy:

 

1. Jira – dá se propojit s našim helpdeskem, ale funkcionalitou nám nevyhovovala.

2. Bugzilla – open source system. Zastaralý, práca se systémem je chaotická.

3. FogBugzdobré filtrování, dá se použít i jako jednoduchý helpdesk nebo propojit s freshdeskem. 1. adept.

4. Helprace – velmi slabý. Chybí možnost vytvořit projekty, přiřadit statusy, datumy, žádné statistiky.

5. Planbox – je možné jej propojit se Zendeskem. Propracované statistiky, grafy, reporty, víte si zapnout timer a sledovat, kolik času jste strávili řešením bugu. Statusy jsou pouze defaultné, nemůžete přidat vlastní.

6. YouTrack – propracovaná správa uživatelů. Členy týmu víte zařadit do skupiny, přidat jim práva. Není ale možné zadat deadline, nelíbil se nám ani systém jako se přidávají další poznámky k řešení bugu.

7. Teamwork – celkem šikovný systém, moderní vzhled, mají i mobilní aplikaci.

Obsahuje kalendář, kde vidíte, který bug máte kdy vyřešit. Notifikace posíláte přímo Vy, pokud chcete někoho upozornit na konkrétní bug.

8. Redmine – open source system. Na systém, který můžete využívat zdarma je celkem dobrý. Obsahuje rovněž kalendář, kde vidíte, co je potřeba udělat. Ale např. velikost souboru, který chcete přiložit k jednomu bugu je max. 100 kb a to nám určitě nestačí. Navíc je zastaralý.

9. Mantis – open source system. Absolutně nevyhovující. Nesplňuje žádný z našich požadavků.

10. Sifter – Nevíte přidat status, deadline. Nemá notifikace.

11. DoneDone – vhodný na přehlednou interní emailovou komunikaci, pro nás nevyhovující.

12. LightHouse – velmi slabá funkcionalita

13. Bugify – velmi jednoduchý systém, nevíte filtrovat bugy, editovat statusy, zadat deadline apod.

14. Privotal Tracker – je možné jej propojit s Freshdeskem. Je využitelný spíš pro projektový management než jako bug systém.

15. Snowy evening – slabá funkcionalita. Nedostatečná správa uživatelů, nedá se zadat deadline, filtrovat se dá pouze v projektu, ve kterém se nacházíte.

16. The Bug Genie – má přehledné statistiky podle priority, statusu. Ale nelíbilo se nám jak systém celkově pracuje s bugy.

17. Gemini – plno funkcí, až máte problém zjistit, jak se s nimi pracuje. Lze zapnout český jazyk. Obsahuje vlastní helpdesk i kalendář prací. Chybí ale, pro nás velice podstatná věc – možnost zadat vlastní statusy.

18. Zoho – má vlastní helpdesk, chat, je i v českém jazyce, pěkná grafika. Nevíte si editovat statusy.

19. Visionflow – velmi mnoho funkcí, až nad rámec klasického bug systému. Vhodný na celkové řízení větších projektů společnosti.

20. AxosoftVšechny funkce, nastavení se dají upravit. Takže si všechno dokážete customizovat. Žhavý adept.

21. BugTrack ­ nemá filtr, nedá se zadat deadline, hromadně nahrávat soubory.

22. YodizPěkný moderní systém, lze propojit s Freshdeskem. Chybí mu ale jedna podstatná věc ­ – filtr, resp. vyhledávání ve všech projektech najednou. 3. adept.

23. Damn Bugs – vhodný spíš jako project management systém. Pro nás nevyhovující.

24. Asana – nelze přiřadit statusy. Opět spíš project management systém.

 

Vítězem se stává…

 

Po dlouhém zvažování se pro nás jediným přijatelným řešením stal Axosoft. Nejen, že splnil všechny naše požadavky, ale obrovská výhoda je, že si můžeme všechno přizpůsobit tak, jak potřebujeme.

Co mám na mysli?

Uživatelé se dají zatřídit do týmů, skupin a těmto skupinám přiřadíte různé pravomoci. Jednoduše si nastavíte, co může který člen týmu vidět, upravovat apod.

Filtrování – umíte si vytvořit vlastní filtry. Např. Moje bugy, Všechny hotové bugy za poslední měsíc, bugy, na kterých se poslední týden nic nezměnilo. Možností je spousta.

Notifikace – můžete nastavit, komu bude chodit jaké upozornění. I šablona notifikačního emailu se dá upravovat.

Statusy, priority – si dokážete plně editovat.

Obsahuje funkci workflow – bugy si můžete posouvat v tabulce podle stavu, v jakém se nacházejí.

Dashboard si rovněž přizpůsobíte svým potřebám. Přidat můžete grafy, statistiky údajoů, které chcete

sledovat.

Je plný překvapení. Stačí se v něm pohrabat a objevíte množství zajímavých funkcí.

Vyzkoušeli jsme si i support Axosoftu, který se nachází v USA, ve státě Arizona. Odpověď dostanete přibližně do 2 dnů.

Pro menší týmy (do 10 uživatelů) je Axosoft zdarma.

axosot - bug tracking systém

 

Malý náhled do Axosoftu


Pokud i Vy potřebujete zavést ve firmě bug tracking systém věříme, že tento článek Vám ušetří čas při hledání toho pravého.

avatar
Autor: Jana Michaličková Naše usměvavé sluníčko :-). Připravuje podrobné návody do sekce Nápověda. Pomáhá klientům s aktualizací obsahu web stránek. Udržuje aktuální obsah v našem katalogu firem BožíCeny.cz.

Diskuse k článku