Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Jak na vizuálně úspěšnou reklamu na Facebooku

tipy pro úspěšnou reklamu na facebookuNe všechna zobrazení reklamy jsou si rovná. Letos v únoru přišel Facebook se zprávou, že si bude účtovat jen za reklamu, která byla opravdu shlédnutá a nejen tzv. doručená. Více na (http://on.fb.me/1zOgt8B)

 

Asi se ptáte, jaký je mezi tím rozdíl? Souvisí to s tím, jak Facebook distribuuje reklamy. Reklamu Vám sice doručí, ale není jasné, co se stane dále, zda si případný zákazník dostatečně odroluje obrazovku počítače, aby ji vůbec viděl. U shlédnutého zobrazení reklamy, si dává Facebook trošku práci a snaží se ji doručit takovému publiku, které na ni bude nějak reagovat. Tenhle systém zdál se být nefér.

Jak jako marketér opravdu zjistíte, zda se na reklamu někdo podíval nebo ne?

Tohle byl problém ještě minulý rok. Tento rok už nás všechny Facebook ujišťuje, že si nebude účtovat za reklamu, která opravdu nebyla shlédnutá, což je určitě dobrá zpráva.

 

Nicméně toto mě přivedlo k myšlence, posbírat užitečné tipy, jak vypilovat reklamu po vizuální stránce tak, aby na Facebooku zaujala a nezapadla lehce v konkurenčním prostředí. Ať už je Váš rozpočet na reklamu jakýkoliv, tak ohledně doprovodné kreativy platí následující pravidla:

1. Snažte se vyhnout modré a bílé barvě. Proč? Jsou to korporátní barvy společnosti, se kterými určitě nebudete chtít splynout. Když už musíte použít modrou, vyberete si jiný odstín než je tento. Které barvy dokáží zvýšit konverze? – více informací naleznete zde.

2. Použijte fotografii s vysokým rozlišením. Čím více pixelů, tím lépe. Bude se Vám s ní dobře pracovat zvlášť když ji budete potřebovat zvětšit. Cokoliv rozmazaného jen odradí potencionální zákazníky.

3. Lidé na fotografii používají Váš produkt. V kanálu vybraných příspěvků bývá pěkně těsno a panuje zde soutěžní duch. Bude to fotografie Vaší kamarádky z dovolené, odkaz na zajímavý článek z Vašeho oboru nebo flakón s parfémem, který zaujme vaši pozornost? Dobrá rada zní: Snažte se navázat „lidský kontakt“, když vymýšlíte kreativu pro reklamu. A pokud dokážete promítnout do fotografie myšlenku, že Váš produkt dělá lidi šťastnými, tak to je jedině dobře.

4. Text by měl být jednoduchý a výstižný. Pokud do fotografie přidáváte text, tak ať je krátký a výstižný. Navíc musíte respektovat facebookové pravidlo, že text může pokrývat maximálně 20% fotografie. Zda je Váš text v pořádku, si můžete zkontrolovat zde: http://on.fb.me/1gZnP2z. Více informací najdete i v článku na blog.byznysweb.cz.

5. Pokud Váš výrobek nebo služba není na první pohled „líbivá“, buďte kreativní a použijte líbivý obrázek. Spravovat facebookové stránky nějaké módní značce nebo restauraci je určitě zajímavá práce. Jenže co když zrovna prodáváte nějaké pojištění nebo čistící prostředky? Když už se rozhodnete, že s takovým produktem půjdete na Facebook, tak musíte trošku přikrášlit realitu. Pro pojištění vytvořte image štastné rodiny a u čistících prostředků ukažte výsledek hodinové práce, tedy nablýskanou kuchyni.

6. Testujte. Testování různých fotografií na Vaší cílové skupině je trochu nutná investice. Na druhou stranu, když už uvidíte, že jedna z fotografií si vede výrazně lépe než zbylé, tak je zbytečné v testu pokračovat. Ač může zdát, že všechny fotografie jsou hezké, tak Vám Facebook jasně ukáže, která bude ta pravá a která si zaslouží Váš rozpočet.

 

jak si vytvořit webové stránky, jak založit e shop, vytvoření e-shopů, vytvořit web stránky na 15 dní zdarma

tvorba www stránky, webové stránky, tvorba e-shopu

avatar
Autor: Mgr. Věra Kepková Věra je specialistkou na marketing na Facebooku a zakladatelkou nového literárního žánru - digitální satiry. Je rovněž autorkou e-booku - 6 kroků k úspěšnému firemnímu profilu, kt. si můžete stáhnout i na www.verakepkova.cz