Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Newsletter – 5 důvodů, proč v komunikaci se zákazníky používat emotikony

používání emotikonů v komunikaci se zákazníkyEmotikony nejsou v korespondenci žádnou novinkou, napr. již v roce 1862 New York Times v přepisu projevu Abrahama Lincolna použil smajlíka- 😉 (probíhá ale diskuse, zda se nejednalo o typografickou chybu).

V současnosti jsou neoddělitelnou součástí komunikace na sociálních sítích, online marketingové komunikace a např. i online chatu se zákazníky.

Více informací o historii emotikonů

Důvody, proč používat emotikony 

1. Smajlíci Vám pomáhají lépe se propagovat na sociálních sítích

Zvyšují sociální sílu příspěvků a pomáhají Vám získat tzv. sociální moc.

Navíc, pokud emotikony používají v online komunikaci odborníci, dokážeme si z jejich textů zapamatovat více informací. Komunikace probíhá na přátelské úrovni, nemluvě o tom, že je považujeme za mnohem kompetentnější. (zdroj)

2. Vyvolávají reakce jako u reálného dialogu

Podle vědců, pokud se díváme na konkrétní emotikon, aktivují se konkrétní centra v mozku a reagují stejně jako při komunikaci tváří v tvář.

I když, v některých odvětvích není používání smajlíků právě nejvhodnější, pomalu, ale jistě se stává běžnou součástí našeho života, zejména pokud patříte mezi majitele smartphonů.

3. Dokáží zjemnit kritiku

V rámci studie komunikace na pracovišti se zjistilo, že pokud Vám přijde email s negativním hodnocením od nadřízeného, který obsahuje i smajlíka, mnohem lépe kritiku přijmete a snažíte se zlepšit nebo napravit chybu.

A samozřejmě, když si přečtete kritizující email, který obsahuje negativní emotikon, účinek je přesně opačný. Cítíte se poníženě, máte pocit méněcennosti apod.

4. Vytváří lepší pracovní podmínky

Online support, kt. používá v rámci chatu smajlíky má lepší šance na úspěch i v případě reklamace nebo získání lojálnějších zákazníků. Podle portálu Science Daily je taková společnost vnímána přátelsky a pozitivně.

Expresivita v emailech a chatech proto není na škodu.

5. Šíří radost a optimismus

Podle studie z roku 2008 přináší smajlíci požitek, osobní interakce. Používání emotikonů dnes patří mezi moderní způsoby komunikace.

Zdroj SearchengineJournal.com

Další novinky o CMS Flox 2.0 najdete na našich stránkách.

Novinky ze světa internetového marketingu, SEO, PPC najdete na našem blogu o podnikání na internetu.

avatar
Autor: ByznysWeb.cz Tvorba webových stránek a e-shopu v responzivním designu a vlastním redakčním systému. Vytvořte si na zkoušku webové stránky a eshop zdarma. Na ByznysWeb lze snadno přemigrovat i zaběhnutý e-shop. Vyzkoušejte si, jak to u nás funguje. Vlastní e-shop si u nás vytvoříte rychle i bez programátora a grafika.