Newsletter – 5 důvodů, proč v komunikaci se zákazníky používat emotikony
Emotikony nejsou v korespondenci žádnou novinkou, napr. již v roce 1862 New York Times v přepisu projevu Abrahama Lincolna použil smajlíka- 😉 (probíhá ale diskuse, zda se nejednalo o typografickou chybu).
V současnosti jsou neoddělitelnou součástí komunikace na sociálních sítích, online marketingové komunikace a např. i online chatu se zákazníky.
Více informací o historii emotikonů
Důvody, proč používat emotikony
1. Smajlíci Vám pomáhají lépe se propagovat na sociálních sítích
Zvyšují sociální sílu příspěvků a pomáhají Vám získat tzv. sociální moc.
Navíc, pokud emotikony používají v online komunikaci odborníci, dokážeme si z jejich textů zapamatovat více informací. Komunikace probíhá na přátelské úrovni, nemluvě o tom, že je považujeme za mnohem kompetentnější. (zdroj)
2. Vyvolávají reakce jako u reálného dialogu
Podle vědců, pokud se díváme na konkrétní emotikon, aktivují se konkrétní centra v mozku a reagují stejně jako při komunikaci tváří v tvář.
I když, v některých odvětvích není používání smajlíků právě nejvhodnější, pomalu, ale jistě se stává běžnou součástí našeho života, zejména pokud patříte mezi majitele smartphonů.
3. Dokáží zjemnit kritiku
V rámci studie komunikace na pracovišti se zjistilo, že pokud Vám přijde email s negativním hodnocením od nadřízeného, který obsahuje i smajlíka, mnohem lépe kritiku přijmete a snažíte se zlepšit nebo napravit chybu.
A samozřejmě, když si přečtete kritizující email, který obsahuje negativní emotikon, účinek je přesně opačný. Cítíte se poníženě, máte pocit méněcennosti apod.
4. Vytváří lepší pracovní podmínky
Online support, kt. používá v rámci chatu smajlíky má lepší šance na úspěch i v případě reklamace nebo získání lojálnějších zákazníků. Podle portálu Science Daily je taková společnost vnímána přátelsky a pozitivně.
Expresivita v emailech a chatech proto není na škodu.
5. Šíří radost a optimismus
Podle studie z roku 2008 přináší smajlíci požitek, osobní interakce. Používání emotikonů dnes patří mezi moderní způsoby komunikace.
Zdroj SearchengineJournal.com
Další novinky o CMS Flox 2.0 najdete na našich stránkách.
Novinky ze světa internetového marketingu, SEO, PPC najdete na našem blogu o podnikání na internetu.