Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Obrázky na web stránce mají cenu zlata

Články na osobních blozíh, firemních blozích, na internetu, články v printových médiích … všechny mají 1 společné – čím dál více obsahu.

Proč je nejmenovaný český bulvární deník “nejčtenější”? – Protože má nejvíce zaručeně autentických obrázků, které bravurně nahrázejí schopnost číst. Přitom hodnota kontextu dětského leporela je vyšší než-li hodnota obsahu uvedeného bulváru.

obrázky na web stránce, obrázky v textu

Čtenář není schopen vnímat tolik textu, kolik mu nabízíme.

Obrázky fungují jako záchytní vizuální body – automaticky upoutají pozornost čtenáře. Z uvedeného faktu čerpal i Skyword, který zkoumal Vliv obrázků na schopnost vnímat text.

Stránky obsahující obrázky mají o 94% vyšší návštěvnost jako stránky bez obrázků. Navíc obrázek, který i vizuálně souvisí s daným obsahem na stránce, zvyšuje pravděpodobnost přečtení obsahu.

Doporučujeme stahování volně dostupných obrázků z internetu nahradit legálním zakoupením obrázků z fotobanky. Vyhnete se tak soudním sporům. Navíc, ceny obrázků jsou opravdu nízké, neoplatí se proto riskovat a uspokojit se s “pirátským” obrázkem nízké kvality.

Přehled placených fotobank:

Neplacené fotobanky (resp. placené fotobanky a jejich sekce “Free Images”):

Další způsoby jako zaujmout čtenáře:

  1. pracujte s novinkami, aktualitami, politickým děním – RSS agregáty jsou na to jako dělané
  2. při obrázcích vyplňujte metatagy a popisky, ze kt. čtou informace i vyhledávače jako Google, pokud uživatel zadá klíčové slovo např. sportovní obuv, google mu v rámci výsledků vyhledávání (i obrázků) nabídne odkaz na Váš web
  3. pracujte s nadpisy a podnadpisy – vytvořte na stránkách a podstránkách tzv. bílý box nebo bílé místo, které plní funkci oddechového místa pro oči; vyvarujte se dlouhým, stylisticky náročným větám a gramatickým chybám
  4. přizpůsobte se slovníku Vaší cílové skupiny
  5. rozšiřte své stránky o blog – dokážte, že jste odborníkem v dané oblasti a že se “vyznáte”
  6. nepoužívejte na webu obrázky duplicitně – 1 obrázek ať se váže k 1 textu

tvorba web stránek, tvorba eshopů

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)