Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Kvalitní zpětné odkazy – Linkbuilding

Tvorba linkbuildingu je dnes nepochybně neoddělitelnou součástí při SEO optimalizaci webových stránek. Linkbuilding je důležitý pro dosažení zvýšení pozic web stránek v přirozených výsledcích vyhledávání a rovněž pro přínos potencionálních zákazníků.

Jak ale dělat linkbuilding a získat kvalitní zpětné odkazy?

To, že se SEO dělí na 2 části, je nám všem známé. Tedy On Page Seo optimalizace a OFF Page SEO optimalizace. Pojďme si říct o důležitých prvcích při Off Page optimalizaci:

– budování zpětných odkazů

– anchor text

– kontrola zpětných odkazů

LinkBuilding – budování zpětných odkazů

Na budování zpětných odkazů existuje mnoho způsobů. Rozdělujeme je do dvou skupin – Placené odkazy a Neplacené odkazy. V podstatě nejdůležitější pro nás je získat co nejvíce kvalitních zpětných odkazů. A to těmito způsoby:

Registrace do katalogů a srovnávačů zboží

Toto nepotřebuje extra vysvětlení, myslím, že každý při zakladání webu ví, že bez registrace do katalogů daleko nezajde. Samotná registrace je pouze základním krokem při budování zpětných odkazů. Hodnota odkazu z katalogů není až tak vysoká, proto doporučuji registrovat stránku jen do nejlepších katalogů s vysokým Page Rank a návštěvností. Samozřejmostí je, aby title a popisek obsahoval klíčová slova.

Publikace PR článků

Rovněž důležité pro získání zpětných odkazů webových stránek. Prostřednictvím PR článku máte kromě jiného možnost prezentovat Vaši firmu, informovat o akcích, nových projektech, úspěších apod. Při publikaci PR článků zakomponujte do článku min. 3 zpětné odkazy na váš web s klíčovým slovem.

Link baiting

Link baiting je velice populární způsob jak získávat zpětné odkazy přirozenou cestou. Kouzlo spočívá v tom, že se snažíte vytvořit takový zajímavý obsah, produkt nebo nabízenou službu, že lidé sami od sebe začnou na váš web odkazovat. Ano souhlasím, “vypustit” takovou informaci do světa není vůbec snadné.

Sociální sítě

Jak se říká, pokud nejste na Facebooku, nejste nikde… Proto ani existence na sociálních sítích jako je Facebook, Twiter, Google+ apod. je pro získávání zpětných odkazů dost důležitá. Prostřednictvím zajímavých statusů a odkazů na váš web umíte, kromě jiného, získat i slušnou návštěvnost.

Diskusní fóra

Jedním z rychlých způsobů jak získat zpětný odkaz na váš web, jsou diskusní fóra. Některá diskusní fóra umožňují použít podpis jako odkaz na váš web. Vyhledejte si vám obsahově příbuzná diskusní fóra a návštěvnost máte zaručenou. Opatrně však při spamování a “násilném” vkladaní různých příspěvků. Příspěvky mohou být vymazány.

Backslinks systémy

Tyto systémy nabízejí automatizovaně stovky až tisíce zpětných odkazů, dokonce z relevantních stránek, z tématických článků bloggerů apod. Jde například o payperpost systém Backlinksgenius. Při této metodě POZOR, Google si na to již posvítil a snižuje pozice stránek, na které odkazuje tisíce nekvalitních zpětných odkazů. Zde platí : “Kvalita vítězí nad kvantitou” !

Výměna zpětných odkazů vs. Koupě odkazů

Koupě zpětných odkazů

Koupí zpětných odkazů si ušetříte kopec času, ale ne peněz. Tímto způsobem získáte poměrně rychle zpětné odkazy, samozřejmě, zaměřte se jen na relevantní zpětné odkazy. Efektivita z těchto odkazů je platná jen po dobu, kterou si platíte. Doporučuji min. na 3 měsíce, aby jste si mohli odsledovat přínosy 🙂 Při koupi odkazů kupujte pár dražších než stovky levných odkazů. V tomto případě opět platí: důležitá je kvalita ne kvantita!

Výměna zpětných odkazů

Při této metodě je potřebné vyhledat weby s podobným obsahem nebo zaměřením a vyměnit si ikonku nebo textový odkaz. Odkazy si vyměňujte pouze se “silnými” stránkami s vysokým Page Rankem. Kontrolu Page ranku si můžete zjistit i zde – ranky stránek. Uznávám, že je dost těžké získat zpětný odkaz ze stránek s vysokým Page Rankem a vysokou návštěvností. Zase se budu opakovat:

KVANTITAKVALITA.

Stačí vám 3- 4 “silné” zpětné odkazy místo desítek z nerelevantních webů, které vám nepřinesou ani návštěvnost, ani potencionálního zákazníka.

Text odkazu – Anchor text

Anchor text je poměrně důležitá vlastnost, kterou by měl odkaz obsahovat! Anchor text, kromě vyhledávačů, čtou i lidé! Anchor text by měl obsahovat důležitá klíčová slova, která souvisí s Vaším webem. Např. pokud prodáváte spodní prádlo, text odkazu by určitě neměl obsahovat pojem “Klikněte”, “Home” apod… Pokud anchor text obsahuje klíčové slovo, které máte i v URL adrese, je to malá výhoda 🙂 Anchor text vám doporučuji v každém případě měnit! Zaměřte se na reálné fráze, na které chcete, aby vás potenciální zákazníci našli. Použijte například i klíčová slova, na které chcete posílit web.

anchor text

Kontrola zpětných odkazů

 

No a v neposlední řadě prověřte, kontrolujte, zkoumejte… Existuje kopec nástrojů na přezkoumání zpětných odkazů, odkazujících domén, externích zpětných odkazů apod. Pro podrobnější analýzu je potřebné se do těchto nástrojů registrovat a uhradit poplatek. Zdarma je starý dobrý Webmaster Tools a Majestic SEO – Pozor, pouze pro weby, které vlastníte!

Celkem zajímavý je nenáročný Opensiteexplorer, který pro zaregistrované uživatele poskytuje údaje o tisících odkazujících domén, top pages, anchor text atd. Pokud nemáte chuť se registrovat, určitě doporučuji zkusit tento nástroj pro rychlou analýzu. Pro neregistrované ukáže výsledky do cca 150 domén.

Osobně doporučuji používat Majestic Seo. Je to jeden z hlavních nástrojů například při analýze konkurence. Zjistíte z něj počet odkazujících domén, počet backlinků, odkazující domény, historii backlinků a různé jiné “vychytávky”.

Příklad, jak snadno si dokážete porovnat konkurenci s Vaším webem. Backlinky vs. odkazující domény:

Backlinky, zpětné odkazy, webové stránky

Když se i přesto pustíte do běhu na dlouhé tratě jakou je linkbuilding, nezapomínejte na výše uvedené potřebné kroky.

Důkladným plněním jednotlivých kroků se vám zaručeně zlepší pozice vašich webových stránek v přirozených výsledcích a nepochybně vzroste i návštěvnost. Pro nedostatek času, trpělivosti a zkušeností si neváhejte najmout odborníky, kteří všechnu špinavou práci udělají za vás 🙂

tvorba web stránek, tvorba eshopů

avatar
Autor: Petronela Jesenáková Ing. Petronela Jesenáková - PPC a SEO specialista, držitelka certifikátu Google AdWords Qualified individual - Reporting and Analysis. Je nejmladší z týmu "ByznysWebáků" a ráda poradí i Vám, jak vytvořit úspěšný web. Spravuje reklamní kampaně klientů v Googlu, Seznamu i na Facebooku.