Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Mají kampaně na Facebooku význam?

kampane na facebooku, kampaň na sociálnej sieti facebook, ppc kampaň, ppcIng. Adam Pardel, Executive Manager z Kremsa Digital, s.r.o., Slovensko prezentoval na konferenci Marketing Live 2012 svou přednášku na téma – Kampaně na Facebooku nemají význam. Investujete vaše budgety na online efektivně?

Často zjišťujeme, že naši klienti, kteří si PPC reklamu spravují sami, nesledují efektivitu jednotlivých kampaní, klíčová slova pravidelně neaktualizují a nesledují vývoj na trhu (konkurenci).

 

Stejně je to i s reklamními kampaněmi na sociálních sítích – Facebook nebo Youtube.com.

Jak vypadá úspěšná kampaň?

  1. má správné KPI (Key Performance Indicators – klíčový ukazatel výkonnosti), je správně začleněna do marketingové komunikace a akceptuje využití sociálních sítí, kvantita nejde na úkor kvality, má jasně stanovený cíl
  2. má adekvátní budget – který se podle potřeby rozdělí i na jiná média podporující reklamní kampaň
  3. zákazník by měl důvěřovat odborníkům – pokud si reklamní kampaň necháváte spravovat odborníkem nebo agenturou, měli by jste akceptovat návrhy na rozčlenění finančních prostředků
  4. využívá vždy individuální a kreativní nápady – snaha zopakovat úspěch kampaně konkurenta se vám může vypomstít, jediné, co získáte bude znuděná platforma fanoušků; pozor na spamování uživatelů prostřednictvím vašich aplikací
  5. respektuje pravidla – například pravidla soutěží a aplikací na Facebooku. Soutěže na Facebooku se v minulosti hojně realizovaly prostřednictvím LIKE buttonu “Kdo dá like, může vyhrát…”, tato forma sa dá velice snadno hacknout a podobné nerespektování pravidel může vést k zakázání Facebook stránky

Příklady úspěšných online kampaní a online komunikace s fanoušky

Fidorka a vykutálená rošťárna

fidorka, vykotúľané šibalstvo

Příklad aktivní komunikace s fanoušky najdeme u značky Slovakia Chips nebo Bohemia Chips

slovakia chips - komunikácia s fanúšikmi

Komunikace se zákazníky v zahraničí

V zahraničí platí, že komunikace se zákazníky (i potenciálními) by se měla nést v duchu poselství značky. Až 80% contentu (obsahu) tvoří informace, které zajímají zákazníky a potenciální zákazníky. Příkladem je značka ROXY:

roxy

nebo BMW a jejich požitek z jízdy:

bmw

Jak realizovat úspěšnou online kampaň?

Ing. Pardel radí:

  1. nastavte si smysluplné cíle – například získat zákazníky, fanoušky, emailové adresy; můžete si určit jeden hlavní cíl a pár sekundárních
  2. dívejte se na celkovou mozaiku – nesoustřeďte se jen na jednotlivé části kampaně, ale přistupujte ke kampani jako k celku
  3. komunikujte – se správcem kampaně, kreativci, ostatními zainteresovanými účastníky kampaně
  4. vystupte z davu – snažte se odlišit od konkurence inovativním nápadem, neopakujte po druhých
  5. rebelujte na správném místě – vaši reklamní kampaň nezapomeňte zveřejnit na sociální sítě, rozviřte konkurenční vody a ukažte, že jste leaderem ve své oblasti podnikání!

Je rovněž potřebné uvědomit si:

  • co chcete propagovat – nový produkt?, vaše služby?
  • kde to chcete propagovat – místo pro vaši reklamu je velice důležité
  • prostřednictvím jakého média – online (bannery, PPC kampaň v Google AdWords, Etarget, Sklik) a offline média (rozhlas a televize, printová média, outdoor)
  • jakou formou chcete předmět kampaně propagovat – bannerovou a kontextovou reklamou, reklamou na sociálních sítích, direct mailingem, PR zprávou apod.

tvorba web stránek, tvorba eshopů

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)