Vychytávka od Twitteru – Vložené Tweety
Začátkem června 2012 umožnil Twitter sdílet oblíbené tweety na vaší web stránce.
Postup je podobný jako při sdílení videa z YouTube.com.
Embedded Tweets (vložené tweety) vám umožní citovat přímý zdroj například prostřednictvím HTML kódu.
Vložené tweety – Jak na to?
Pokud se vám na Twitteru líbí konkrétní tweet a chcete jej vložit na vaše web stránky, stačí, pokud kliknete vpravo nahoře na datum, resp. čas (u novších příspěvků).
Následně se zobrazí tweet daného uživatele s možností Embed this Tweet:
Při vkládání tweetu vyberte HTML kód, krátky kód (podporuje např. WordPress) nebo URL adresu (link), který vložíte přes Zdrojový kód Textového editoru. Zvolit si můžete i zarovnání textu na stránce:
Zvolený tweet se na vaší stránce zobrazí např. takto:
Výhody Embedded Tweets
- snadnější forma citace (hrozí ale riziko odstranění primárního zdroje)
- podporování přirozené interakce uživatelů Twitteru – vložený tweet obsahuje klasické buttony – Follow, Reply, Retweet, Favorite
- pokud blogujete, vložené tweety můžete použít jako formu diskuse k článku
- vložené tweety mají využití i v rámci automatického podpisu – používate-li poštovního klienta, který umožňuje vložit HMTL podpis a nabízíte např. hubnutí formou krabičkové diety, sdílejte váš tweet, nejlépe i s fotkou. Pokud budete e-mail odesílat např. v čase oběda, zvýšíte návštěvnost vašeho webu. Vyplatí se vyzkoušet!
Využití vložených tweetov pro www stránky
- Pokud máte na Twitteru komentáře od spokojených zákazníků, neváhejte je vložit do detailu produktu nebo samostatné sekce s referencemi.
- Sdílejte pozvánky na akce – pokud prodáváte knihy a pořádáte např. autogramiádu, vložte tweet s pozvánkou i např. na titulní stránku nebo k dané knize.
- Konverzace na Twitteru slouží především na prezentování a výměnu názorů na dané téma. Ty nejšťavnatější diskuse můžete zužitkovat v rámci článku, který publikujete na vaší www stránce. Diskuse na Twitteru jsou častým zdrojem při psaní blogů.
- Pokud pořádáte školení nebo různé kurzy, pozitivní ohlasy z Twitteru ovlivní další potenciální zájemce odeslat přihlášku. Stejně tak můžete sdílet i komentáře přímo v rámci školení, komentáře se mohou zobrazovat na samostatné obrazovce. Případně vyhlaste soutěž o nejvtipnější tweet na téma školení.
- Twitter je uznávaným zdrojem informací a novinek – pokud prodáváte např. produkty zdravé výživy, prostřednictvím vložených tweetů sdílejte článek o výhodách a účincích produktu XY.
Alternativní řešení
Na vaše web stránky můžete vložit i RSS feed z Twitteru.
RSS feed z Twitteru sice není 100% spolehlivý, protože nezobrazuje všechny tweety, ale částečně se využít dá.
Feed si vytvoříte i manuálně:
- pokud chcete zobrazovat oblíbené tweety – např. http://twitter.com/favorites/uzivatelske-jmeno.rss
- pokud chcete zobrazovat statusy z vašeho profilu – http://twitter.com/statuses/user_timeline/uzivatelske-jmeno.rss
TIP: Na Twitteru používejte zkracovač URL adres
Vzhledem k omezenému počtu znaků na 1 tweet – 140 znaků, je nutné vyjadřovat se stručně a výstižně.
Proto jsou k dispozici tzv. zkracovače URL adres: