Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

8 způsobů jak zvýšit počet konverzí pomocí popisků produktů

Dva nejhlavnější faktory, podílející se na počtu objednávek z vašich internetových obchodů, jsou produktové obrázky a popisky produktů.

I přesto, poměrně vysoké procento majitelů e-shopů neklade na popisky důraz. Spoléhají se na napojení e-shopu na XML feed dodavatele nebo na Google Translator, pokud prodávají produkty od zahraničních dodavatelů.

Právě taková lhostejnost vás může připravit o zisk a znegovat vaše SEO snažení.

Při tvorbě popisků k produktům si uvědomte, že musíte zákazníkovi nahradit možnost dotknout se produktu a vyzkoušet si jej.

8 tipů tvorby popisků produktů najdete na visualwebsiteoptimizer.com.

1. Přimlouvejte se své cílové skupine

Pokud znáte svou cílovou skupinu, přesně víte jak s ní máte komunikovat – konzervativně, slangově, příp. zda si můžete dovolit vtipkovat. Měli by jste mít jasno i v tom, zda máte klást důraz na technické parametre produktu nebo zda se máte více zaměřit na jejich design.

popis-produktu

2. Ukažte funkce a výhody produktu

Představte potenciálním zákazníkům jednotlivé funkce produktu, příp. poukažte na jeho specifické vlastnosti. Mezi výhody zařaďte i odpovědi na otázky zákazníků, resp. přesně specifikujte jak je daná funkce produktu přínosná pro zákazníky.

product-information

 Tip: pokud prodáváte podobný sortiment produktů, ubezpečte rodiče, že váš produkt je pro jejich dítě bezpečný.

3. Používejte více slověs než přídavných jmen

Posuďte sami, který z popisků zní podle vás přesvědčivěji?

“Tento roztomilý, malý spací vak je ideální pro vaše dítě do 1 roku.”

nebo

“Tento spací vak umožňuje vašemu dítěti sladký a ničím nerušený spánek. Váš drobeček se nikdy neodkope a díky revolučním materiálům se bude cítit v bezpečí.”

4. Používání žargonu zvyšuje vaši důvěryhodnost před sofistikovaným publikem

Se slangem to ale není potřeba přehánět. Zejména, pokud vaše cílová skupina nerozumí některým výrazům. Dosáhli byste samozřejmě úplně opačný účinek – zmatení zákazníci by nakoupili u konkurence.

Stejně postupujte v případě, když víte, že vaše cílová skupina příliš neinklinuje k technickým specifikacím, nenuťte je číst tyto informace násilím. Technické parametry by měly tvořit oddělenou část popisků.

5. Vyprávějte krátke příběhy

Zaměřte se i na emocionální stránku prodeje. Pokud zákazník pocítí jaké to je vlastnit váš produkt, pravděpodobnost odeslání objednávky se zvýší.

Například i takto:

pribehy-detail-produktu

 

 6. Pokud vám docházejí slova, citujte své zákazníky

V případě, že vám zákazníci zasílají reference, půjčte si jejich vyjádření. Popis produktu tak bude působit mnohem důvěryhodněji.

Např. zákazník níže píše, že multi uživatelský účet mu pomáhá eliminovat 99% papírových spisů:

reakcia-zakaznika

a společnost nabízející daný multi uživatelský účet reakci využila na svých web stránkách následovně:

vyuzitie-referencie

7. Používejte holé věty

Jako např. Apple:

apple-hola-veta

Příp. neváhejte a začněte své věty se spojkami a, ale, protože apod.

8. Používejte odrážky

Text obsahující odrážky a odstavce se čte mnohem lépe než nestrukturovaný obsah. Proto nezatěžujte zbytečně zrak návštěvníků vašich stránek a nejhlavnější body shrňte prostřednictvím odrážek:

odrazky

Co se týče fontu, doporučujeme zachovat standardní font (samozřejmě přiměřené velikosti), který používáte v celé grafické šabloně své www stránky nebo e-shopu. Barvy zvolte kontrastní, dbejte na soulad pozadí www stránky a barvy samotného písma.

Všeobecně platí, že černé písmo na bílém podkladě je nejlépe čitelné.

Jak další barvy ovlivňují konverze na internetu se dočtete v našem článku na blogu o podnikání na internetu.

vytvořit www stránku, vytvořit e-shop

tvorba www stránky

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)