8 způsobů jak zvýšit počet konverzí pomocí popisků produktů
Dva nejhlavnější faktory, podílející se na počtu objednávek z vašich internetových obchodů, jsou produktové obrázky a popisky produktů.
I přesto, poměrně vysoké procento majitelů e-shopů neklade na popisky důraz. Spoléhají se na napojení e-shopu na XML feed dodavatele nebo na Google Translator, pokud prodávají produkty od zahraničních dodavatelů.
Právě taková lhostejnost vás může připravit o zisk a znegovat vaše SEO snažení.
Při tvorbě popisků k produktům si uvědomte, že musíte zákazníkovi nahradit možnost dotknout se produktu a vyzkoušet si jej.
8 tipů tvorby popisků produktů najdete na visualwebsiteoptimizer.com.
1. Přimlouvejte se své cílové skupine
Pokud znáte svou cílovou skupinu, přesně víte jak s ní máte komunikovat – konzervativně, slangově, příp. zda si můžete dovolit vtipkovat. Měli by jste mít jasno i v tom, zda máte klást důraz na technické parametre produktu nebo zda se máte více zaměřit na jejich design.
2. Ukažte funkce a výhody produktu
Představte potenciálním zákazníkům jednotlivé funkce produktu, příp. poukažte na jeho specifické vlastnosti. Mezi výhody zařaďte i odpovědi na otázky zákazníků, resp. přesně specifikujte jak je daná funkce produktu přínosná pro zákazníky.
Tip: pokud prodáváte podobný sortiment produktů, ubezpečte rodiče, že váš produkt je pro jejich dítě bezpečný.
3. Používejte více slověs než přídavných jmen
Posuďte sami, který z popisků zní podle vás přesvědčivěji?
“Tento roztomilý, malý spací vak je ideální pro vaše dítě do 1 roku.”
nebo
“Tento spací vak umožňuje vašemu dítěti sladký a ničím nerušený spánek. Váš drobeček se nikdy neodkope a díky revolučním materiálům se bude cítit v bezpečí.”
4. Používání žargonu zvyšuje vaši důvěryhodnost před sofistikovaným publikem
Se slangem to ale není potřeba přehánět. Zejména, pokud vaše cílová skupina nerozumí některým výrazům. Dosáhli byste samozřejmě úplně opačný účinek – zmatení zákazníci by nakoupili u konkurence.
Stejně postupujte v případě, když víte, že vaše cílová skupina příliš neinklinuje k technickým specifikacím, nenuťte je číst tyto informace násilím. Technické parametry by měly tvořit oddělenou část popisků.
5. Vyprávějte krátke příběhy
Zaměřte se i na emocionální stránku prodeje. Pokud zákazník pocítí jaké to je vlastnit váš produkt, pravděpodobnost odeslání objednávky se zvýší.
Například i takto:
6. Pokud vám docházejí slova, citujte své zákazníky
V případě, že vám zákazníci zasílají reference, půjčte si jejich vyjádření. Popis produktu tak bude působit mnohem důvěryhodněji.
Např. zákazník níže píše, že multi uživatelský účet mu pomáhá eliminovat 99% papírových spisů:
a společnost nabízející daný multi uživatelský účet reakci využila na svých web stránkách následovně:
7. Používejte holé věty
Jako např. Apple:
Příp. neváhejte a začněte své věty se spojkami a, ale, protože apod.
8. Používejte odrážky
Text obsahující odrážky a odstavce se čte mnohem lépe než nestrukturovaný obsah. Proto nezatěžujte zbytečně zrak návštěvníků vašich stránek a nejhlavnější body shrňte prostřednictvím odrážek:
Co se týče fontu, doporučujeme zachovat standardní font (samozřejmě přiměřené velikosti), který používáte v celé grafické šabloně své www stránky nebo e-shopu. Barvy zvolte kontrastní, dbejte na soulad pozadí www stránky a barvy samotného písma.
Všeobecně platí, že černé písmo na bílém podkladě je nejlépe čitelné.
Jak další barvy ovlivňují konverze na internetu se dočtete v našem článku na blogu o podnikání na internetu.