Newsletter – Jak typografie ovlivňuje počet konverzí na Vašem webu
Nezobrazuje se Vám tento newsletter korektně? – klikněte zde.
Pojem typografie označuje vědu, resp. umění zaobírající se písmem, jeho použitím a výběrem tak, aby byl konečný výsledek dobře čitelný.
Přesnou definici najdete zde.
Skládá se z dvou gréckých slov:
– typus – znak
– grafó – píšu
Cílem typografie je prezentovat nám konkrétní zprávu – stručně, jasně, výstižně 🙂 Cílem typografie na www stránkách je usnadnit kognitivní procesy související s pochopením, zpracováním a zapamatováním textu.
V souvislosti s podnikáním na internetu je proto výběr vhodného písma jedním z klíčových faktorů úspěchu.
Z uvedeného důvodu je nutné členit text, boldovat klíčová slova, call-to-action prvky navrhnovat výraznější … Typografie pomáhá budovat vizuální hierarchii.
Na portálu KISSmetrics najdete článek o tom, jak např. font písma dokáže zvýšit nebo snížit počet objednávek na Vašem e-shopu.
V červenci 2012 uskutečnil Errol Morris v New York Times experiment s názvem “Jste optimista nebo pesimista?”
V experimentu autor použil fonty – Baskerville, Helvetica, Comic Sans, Computer Modern, Georgia a Trebuchet.
Po analýze odpovědí 40 000 respondentů se ukázalo, že s fontem Comic Sans a Helvetica se váže nejvíc negativních odpovědí. Jejich působení vyvolávalo u respondentů nedůvěru.
Naopak, nejvěrohodnější z experimentu vyšel font Baskerville.
Co se týče velikosti písma, KISSmetrics odkazuje na další průzkum, kterého se sice účastnilo jen 60 respondentů, ale výsledky jsou celkem inspirativní.
Autoři srovnávali fonty:
– Courier New , Georgia , Arial , Century Schoolbook , Times New Roman , Comic Sans , Tahoma a Verdana ve velikosti 10,12 a 14.
Verdana , Arial a Comic Sans byly nejvíc preferovány ve všech velikostech bodu.
Přičemž nejrychleji přečtené byly texty psané v Times New Roman a Arial.
Stejně, jako u předchozího výzkumu, i zde vyšel Comic Sans jako nejméně čitelný font.
Existuje i studie, která zkoumá vliv typografie na náladu a kognitivní výkon.
Jak vybrat ten správný font písma pro zvýšení konverzí?
V první řadě si uvědomte, že složitě členěná písmena sice vypadají zajímavě, ale špatně se čtou.
Opět Vám při rozhodování pomůže A/B testování, příp. uživatelské testy.
Principiálně se jedná o to, že po přečtení textu se návštěvník musí orientovat na realizaci požadované operace – odeslání objednávky, formuláře apod.
Existuje tzv. princip korespondence a kontrastu:
- princip korespondence – můžete spárovat dva typy písma, které jsou dostatečně podobné, aby jste eliminovali podvědomé srovnávání fontů, např. Helvetica a Arial
- princip kontrastu – můžete spárovat dva typy písma, které jsou odlišné a kontrastné ve většine aspektů, ale i tak se vzájemně dopĺňují a mají společný alespoň jeden rys.
Další novinky o CMS Flox 2.0 najdete na našich stránkách.
Novinky ze světa internetového marketingu, SEO, PPC najdete na našem blogu o podnikání na internetu.