Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Zápisky z konference Daily Web 2014 – 3. část o výkonnosti webu

Word Cloud Lead GenerationNedávno jsme si představili první 2 faktory ovlivňující výkonnost web stránky nebo e-shopu.

Kromě UX a optimalizace konverzních poměrů na výkonnost webu vplývají i:

Lead Generation

Explainer Video

3. Lead Generation

Jedná se o způsob získávání kontaktů alias leadů potenciálních klientů, kteří projeví reálný zájem o Váš produkt nebo službu.

Samotný pojem “lead” označuje proces změny, kdy se z potencionálního zákazníka stává platící, resp. nakupující.

Lead Generation (LG) je ale i o samotném zpracování získaných údajů, tedy o jejich využití v praxi.

LG jako marketingový nástroj využívá všeobecně známou informaci – uživatelé již mají dost vtíravých reklam a bannerů, nebo se vůči nim stali  absolutně rezistentní.

Proto LG pracuje na přesně opačném principu – motivovaný klient přichází sám a získává za to např. slevu na nákup nebo jiný benefit.

Pro prvotní oslovení je nejvhodnější formulář s maxim. 3 políčky. LG není striktně zaměřen jen na kupující zákazníky, v rámci content marketingu Vám pomůže např. získat nové čtenáře pro Váš blog.

Jak dělíme leady?

Existují různé modely generování leadů, např.

  • srovnání produktů na trhu – např. prostřednictvím srovnávačů produktů a jejich cen
  • mikrosites poskytující informace o produktu nebo službě
  • hybridní model – kombinace výše uvedených modelů

Leady můžete získat např. když nabídnete stažení e-booku pod podmínkou vyplnění formuláře, z Vašeho blogu nebo skupiny odběratelů novinek mailem. Další možností je i nakupování leadů z databází, tehdy odběratel platí za každý ověřený lead, proto jej získá pouze jeden partner.

4. Explainer video (EV) jako způsob zvyšování výkonnosti webu

Youtube je největší i nejpopulárnější video platforma v ČR.

Proto je na čase využít EV pro zvýšení návštěvnosti web stránky a e-shopu.

Dalším pádním důvodem je, že EV prodlužuje čas strávený na stránce, často až dvojnásobně, proto je vhodné umístit jej např. i na titulní stránku.

EV je animované video, které dokáže komplikovanější proces popsat, resp. vysvětlit za krátký čas.

EV je vhodné doplnit o hovořené slovo, tzv. pridanou hodnotu, díky které působí vizuální prvky mnohem přesvědčivěji.

EV by nemělo být delší než 1,5 minuty. Měli by jste si dávat  pozor, aby jste nesklouzli do infantilnosti, snažte se spíš reálně prezentovat Vaše produkty nebo se zaměřte na to, co Vaše uživatele zajímá.

Nejdůležitější fází je samotná příprava videa. I když existuje množství online programů na jeho zhotovení, je potřeba, aby jste se zamysleli i nad skriptem, stylem ilustrace a grafikou (nejpreferovanější je vektorová a flatová grafika).  

Programy na tvorbu explainer videa

Pokud se rozhodnete natočit explainer video, můžete použít i tzv. stop motion techniku (focení jednotlivých snímků, kdy se mezi jednotlivými snímky pohne objektem na scéně) nebo online template:

jak si vytvořit webové stránky, jak založit e shop, vytvoření e-shopů, vytvořit web stránky na 15 dní zdarma

tvorba www stránky, webové stránky, tvorba e-shopu

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)