Zápisky z konference Daily Web 2014 – 3. část o výkonnosti webu
Nedávno jsme si představili první 2 faktory ovlivňující výkonnost web stránky nebo e-shopu.
Kromě UX a optimalizace konverzních poměrů na výkonnost webu vplývají i:
Lead Generation
Explainer Video
3. Lead Generation
Jedná se o způsob získávání kontaktů alias leadů potenciálních klientů, kteří projeví reálný zájem o Váš produkt nebo službu.
Samotný pojem “lead” označuje proces změny, kdy se z potencionálního zákazníka stává platící, resp. nakupující.
Lead Generation (LG) je ale i o samotném zpracování získaných údajů, tedy o jejich využití v praxi.
LG jako marketingový nástroj využívá všeobecně známou informaci – uživatelé již mají dost vtíravých reklam a bannerů, nebo se vůči nim stali absolutně rezistentní.
Proto LG pracuje na přesně opačném principu – motivovaný klient přichází sám a získává za to např. slevu na nákup nebo jiný benefit.
Pro prvotní oslovení je nejvhodnější formulář s maxim. 3 políčky. LG není striktně zaměřen jen na kupující zákazníky, v rámci content marketingu Vám pomůže např. získat nové čtenáře pro Váš blog.
Jak dělíme leady?
Existují různé modely generování leadů, např.
- srovnání produktů na trhu – např. prostřednictvím srovnávačů produktů a jejich cen
- mikrosites poskytující informace o produktu nebo službě
- hybridní model – kombinace výše uvedených modelů
Leady můžete získat např. když nabídnete stažení e-booku pod podmínkou vyplnění formuláře, z Vašeho blogu nebo skupiny odběratelů novinek mailem. Další možností je i nakupování leadů z databází, tehdy odběratel platí za každý ověřený lead, proto jej získá pouze jeden partner.
4. Explainer video (EV) jako způsob zvyšování výkonnosti webu
Youtube je největší i nejpopulárnější video platforma v ČR.
Proto je na čase využít EV pro zvýšení návštěvnosti web stránky a e-shopu.
Dalším pádním důvodem je, že EV prodlužuje čas strávený na stránce, často až dvojnásobně, proto je vhodné umístit jej např. i na titulní stránku.
EV je animované video, které dokáže komplikovanější proces popsat, resp. vysvětlit za krátký čas.
EV je vhodné doplnit o hovořené slovo, tzv. pridanou hodnotu, díky které působí vizuální prvky mnohem přesvědčivěji.
EV by nemělo být delší než 1,5 minuty. Měli by jste si dávat pozor, aby jste nesklouzli do infantilnosti, snažte se spíš reálně prezentovat Vaše produkty nebo se zaměřte na to, co Vaše uživatele zajímá.
Nejdůležitější fází je samotná příprava videa. I když existuje množství online programů na jeho zhotovení, je potřeba, aby jste se zamysleli i nad skriptem, stylem ilustrace a grafikou (nejpreferovanější je vektorová a flatová grafika).
Programy na tvorbu explainer videa
Pokud se rozhodnete natočit explainer video, můžete použít i tzv. stop motion techniku (focení jednotlivých snímků, kdy se mezi jednotlivými snímky pohne objektem na scéně) nebo online template:
- http://www.makewebvideo.com/en/templates/explainer-videos
- http://www.adobe.com/sk/products/aftereffects.html
- http://www.techsmith.com/camtasia.html
- http://goanimate.com/