Content marketing pro mobilní zařízení
Život bez našeho smartphonu si pomalu ani nedokážeme představit. Počet jejich majitelů narostl natolik, že poprvé v historii vyhledáváme přes Google mnohem více právě prostřednictvím mobilních telefonů.
E-commerce podíl mobilního marketingu v roce 2016 podle odhadů odborníků vzroste o 38%. Proto majitelé webových stránek a eshopů plánují zvýšit rozpočet pro mobilní marketingové kampaně až o 10%.
Základem je vystihnout ten správný moment
Vědeli jste, že svůj smartphone kontrolujeme přibližně 150-krát denně? A co uděláme v případě, že se nám pokazí auto, pračka, televize apod.? Sáhneme po svém mobilu :D.
Právě na tento okamžik stavil koncept Googlu tzv. Micro-Moments. Vaší konkurenční výhodou je právě ten konkrétní moment, kdy uživatel potřebuje najít Vaši firmu, produkt nebo službu. Očekávání Vašich potencionálních zákazníků jsou mnohem vyšší než u „běžného“ vyhledávání.
Díky Micro-Moments dokážete zvýšit povědomí o značce o 46%.
Podívejte se jak to funguje např. v případě americké alternativy baby šatek Baby K´tan, který řeší problém vyčerpaných, zaneprázdněných matek :D:
Aby jste dokázali zákazníka oslovit v pravou chvíli, je potřeba:
- vytvořit si momentovou mapu – odpovězte si na otázky, v jakých situacích chcete porazit konkurenci, jaký je seznam frází uživatelské cesty – od hledání inspirace, přes vyhledávání konkrétních služeb a produktů až po odeslání objednávky. Můžete vycházet i z těchto potřeb zákazníků:
- Chci se naučit…
- Chci koupit…
- Chci vědět…
- Chci jít…
- Chci udělat…
- Vcítit se do kůže zákazníků – jaký obsah v danou chvíli potřebují, jakým způsobem jim můžete pomoci.
- Poznejte místa, kde se pohybují Vaši zákazníci – jedná se o další prodejní kanály.
- Minimalizovat ztráty – není snadné odhadnout návratnost některých okamžiků, chce to trénink a analýzy.
Tipy jak na mobilní content marketing
1. Tvořte krátké a výstižné nadpisy, v textu využijte odstavce. Dejte si rovněž záležet na náhledu článku a anotaci produktu. Důležité informace zvýrazněte tlustým písmem.
2. Manipulaci s produktem nejlépe vysvětlíte ve videu. Např. jak to dělá i náš klient ryboflex.sk
3. Zaměřte se na přehledný a srozumitelný obsah.
4. Počítejte s tím, že někteří majitelé smartphonů využívají i tzv. personální digitální asistenty jako Siri, Cortana nebo Google Now.
5. Vizuální zpracování poselství (call-to-action buttonu, obrázku, banneru apod.) nám zabere 13 milisekund. Nejvíce přitom sledujeme střed obrazovky (zdroj) a preferujeme obrázky před samotným textem.
6. Investujte do responzivního designu. Minimalistické flat grafické šablony všechno vyřeší za Vás.
7. Geo-lokační technologie – v našem článku jsme Vás již informovali o možnosti tzv. majáků Beacons a o geofencingu.
8. Pro zahraniční trh je dokonce k dispozici i nový reklamní formát v AdWords – na základě průzkumů Google mají možnost tento formát využít 3 odvětví podnikání – auto-moto, hotely a hypotekární společnosti. Cílem je nahradit zákazníkovi návštěvu showroomu, samotný hotel nebo banku. Základem jsou tedy kvalitní, detailní fotografie, které zachytí detail karoserie, potahové materiály, zařízení pokoje atd. Co se týče reklamního formátu pro hotely, ten má za úkol odlišit konkrétní nabídku na základě zobrazení:
- počtu hvězdiček
- uživatelského hodnocení (jako např. Booking.com)
- dostupnosti
- polohy
- Google Street View
- ceny atd.
Výhodou je, že jakmile je návštěvník připraven, může odeslat svou rezervaci.
Google rovněž myslel na jedno z největších životních rozhodnutí – koupi vlastního bydlení. Proto umožnil, zatím pro americký trh, uživatelům vyhledat si nejvýhodnější hypotéku.
Více informací najdete i zde.
Zdroj:
http://www.nngroup.com/articles/f-shaped-pattern-reading-web-content/
http://contentmarketinginstitute.com/2015/04/content-engages-mobile-readers/
http://www.practicalecommerce.com/articles/92969-Content-Marketing-for-Mobile-Moments
https://www.thinkwithgoogle.com/articles/being-there-micromoments-especially-mobile.html
https://www.thinkwithgoogle.com/collections/micromoments.html
http://eccolomedia.com/sales-cycle-what-content-goes-where/
http://www.zenithoptimedia.cz/cs/
http://www.puca.com/mobile-marketing-trends-2016/
https://www.mojandroid.sk/smartfonmi-vyhladavame-castejsie-ako-pocitacmi/
https://www.briggsby.com/how-do-users-interact-with-serps-on-mobile-devices/