Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Prodej produktů přes e-shop: Jak nejlépe prezentovat produkty a služby

jak prodávat více produktů online

V posledních článcích jsme se naučili, jak psát popisy produktů, a ukázali jsme si, jak vypadá ideální popis produktu.

Váš e-shop nebo webové stránky jsou v podstatě prezentací Vašich produktů a služeb. Proto by měly obsahovat co nejvíc informací a fotografií, které potenciálním zákazníkům nahradí fyzický kontakt. Dnes si ukážeme, jak by tyto informace a fotografie měly vypadat, aby zaujaly.

Nejvíc cenných inspirací, jak co nejlépe prezentovat Vaše produkty nebo služby, jsme si odnesli od  Jirky Chomáta na E-shopsummitu 2016.

Vytvořte si nový e-shop s ByznysWeb.cz i vy

Rozdíl mezi offline a online nákupem

Jedno je jisté, ten pocit, když nakupujete offline můžete si produkt ohmatat, vyzkoušet, ovonět, ochutnat… je nenahraditelný.

Tedy, jak se to vezme. 🙂

Právě dokonalý popis produktu v e-shopu jej dokáže skvěle suplovat.

A přesně v tom je tajemství Vašeho úspěchu.

Při offline nákupu musíte Vy nebo Vaši obchodníci neustále dokola opakovat vlastnosti produktu a znovu předvádět funkce produktu, srovnávat s nižšími verzemi a podobně. Ve Vašem e-shopu všechno stačí udělat pouze jednou. 🙂

Ušetříte tak čas svůj i Vašich zaměstnanců a všechna data zůstávají nezměněná až do další aktualizace.

Nemluvě o tom, že informace v e-shopu mohou sloužit i jako know-how pro Vaše prodejce.

A samozřejmě, je zde nemalá úspora financí.emotivní popis produktu prodává

Jirka vzpomínal krásný projekt Matěje Horáka, mladého truhláře a restaurátora, který stojí za Jedu si dřevo.

Do každého popisu produktu vložil kousek sebe, stejně jako do každého kousku, který vyrobil a nabízí na e-shopu.

Posuďte sami a inspirujte se.

Víte, proč by si Vaši zákazníci měli kupovat Vaše produkty?

To samozřejmě vyplývá i z faktu, že znáte svou cílovou skupinu, víte, co Vaši zákazníci potřebují, a oni vědí, že u Vás to dostanou.

Prodáváte elektrospotřebiče? Pak byste měli vědět, že novou lednici si nekupujeme proto, že se nám pokazila ta předešlá, ale proto, co se nám do ní vejde. 🙂

Např. podle Jirkových slov, basa piva, 2 otevřené lahve s vínem ve dveřích nad sebou nebo pekáč buchet od babičky. A přesně tyto fotky chceme také vidět na internetu. Protože takové fotky prodávají.

Na Vašich webových stránkách a e-shopech si pohrajte s detaily, ukažte zákazníkům, co s Vašimi produkty zažijí. To je prodejní strategie, která zaručeně funguje.

Například jako naše klientka HOJDAVAK.cz přesně ví, že rodiče miminek se potřebují vyspat, mít více času na každodenní povinnosti, potřebují být v pohodě, mít sílu na další den. A myslí i na potřeby samotných miminek vždyť i ona se potřebují vyspat dorůžova, v bezpečném prostředí, které je jim blízké (rytmické pohupování zdola nahoru jako u maminky v bříšku).

prezentujte výhody Vašich produktů, jaké situace zákazníkům vyřeší

Nebo odprezentujte, jak jim Váš produkt usnadní konkrétní situaci, např. jako BMW.

Obyčejná pánská bunda ochrání Vás i Vaše cennosti před nepříznivým počasím, přitom je lehká. Myslí na Vaše klíče od auta, tablet nebo smartphone, dokonce má i otvor na sluchátka.

ukázka prezentace produktu v e-shopu

Další skvělou inspiraci, jak na to, najdeme u Apple.

Přesně vědí, který produkt je pro jaké uživatele vhodný.

Hledáte notebook, jehož baterie vydrží celý den? Tady ho máte, právě pro Vás máme MacBook Air:

macbook - kategorizace produktů dle potřeb zákazníků

Skvělý příklad, jak vypadá prezentace produktu na profesionální úrovni, najdeme i v dalším e-shopu.

Poutavá grafika, snadná navigace, přehledné uspořádání prvků v detailu produktu, lupa na obrázek produktu, přehledná produktová fotogalerie.

profesionální prezentace produktu v e-shopu

tipy, jak zvýšit počet objednávek v e-shopu a jak zvýšit návštěvnostTIP: V detailu Vašeho produktu by neměly chybět alternativní, resp. související produkty.

Pokud prodáváte sekačky, nabídněte i křovinořez nebo nůžky na trávu, kterými si zákazník usnadní práci na hůře dostupných místech.

Prodej produktů online: I vyšší cena dokáže prodat

Máte pocit, že Vaši zákazníci odcházejí ke konkurenci kvůli nižší ceně? Přesvědčte je, že za vyšší cenou u Vás se skrývá více prodloužená záruka, kvalitní materiály, bezplatný pozáruční servis…

Když jako rodič budete kupovat dítěti první kolo, resp. odrážedlo, podle čeho budete vybírat?

Podle ceny? Na základě komerční reklamy? Podle doporučení od známých?

Jako první si asi vyfiltrujete produkty podle ceny. Již na první pohled je vidět, že levnější verze často nemají brzdu (přitom koordinace oko-ruka je tak dokonale rozvinutá, že Vaše dítě nemá problém samo brzdit):

Neváhejte Vašim zákazníkům vysvětlit, proč je cena ve srovnání s konkurencí vyšší. 2990 Kč  za odrážedlo je sice dost, ale které odrážedlo má brzdu a rám, díky kterému se nedají vykroutit řídítka a předchází se tak zbytečným pádům? Které odrážedlo je lehké, ale přitom odolné i vůči častým pádům?  Navíc se vejde i do těch nejmenších kufrů osobních aut.

Přesně na tom stavěla tato značka vidíte ten rozdíl?

ukázka jak spropagovat vyšší cenu produktu v e-shopu díky benefitům

Jak prezentovat konkurenční výhody produktů při prodeji přes e-shop

Zakomponujte vaše konkurenční výhody do designu webové stránky nebo e-shopu. Již na titulní stránce by mělo být návštěvníkovi jasné, proč právě Vy jste pro něj ti praví. Měl by to vidět.

Všechny Vaše benefity dokážete podle Jirky Chomáta prezentovat:

  • textem,
  • grafikou,
  • samotným produktem,
  • fotkou,
  • videem,
  • a v neposlední řadě i referencemi spokojených zákazníků, kteří se, zejména na sociálních sítích, rádi podělí i o fotografie.

Nehledejte výmluvy typu „nemám na to peníze,“ „teď na to nemám čas,“ snažte se udělat alespoň malý krok, který Vám v tomto směru dokáže pomoci.

Často stačí opravdu málo kvalitní produktová fotografie a poutavý text a máte vyhráno. Jak dodal Jirka v rámci odpovědi na dotaz z publika: „I z distribučního e-shopu se dá vyždímat konkurenční výhoda.“

Všechno je to jen o Vás a Vašem rozhodnutí. Jen Vy jste strůjcem svého štěstí.

V dalším článku pro Vás připravujeme strategie bidování PPC kampaní v produktových srovnávačích. Pokud jste i Vy byli na NEkonferenci 2016 v Brně, určitě víte, že se týkala právě zajímavých informací a tipů, jak co nejefektivněji využít tyto prodejní kanály. Postupně Vám je všechny představíme.

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)