Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Jak vytvořit úspěšný lokální e-shop? Inspirujte se příběhem JAVI s.r.o.

S čím podnikat v malém městě, které se chlubí dlouholetou historií ve výrobě skla?

JAVI s.r.o. se například stali servisní firmou VETROPACK Nemšová s.r.o., která je v Evropě nejznámějším výrobcem obalového skla. Lívie Daňové, která spravuje eshop javisro.sk, jsme se zeptali, co jim tato spolupráce přinesla.

1. Lívie, synergie JAVI s.r.o. s Vetropack Nemšová s.r.o. začala v roce 2003. Co obnáší, resp. znamená být servisní firmou Vetropacku?

JAVI s.r.o. servisná firma Vetropack Nemšová s.r.o.

JAVI s.r.o. prodává obalové sklo přes e-shop javisro.sk i maloodběratelům již od 1 kusu, zdroj foto: archiv Vetropack Nemšová s.r.o.

Sklo se v Nemšové vyrábí od roku 1902. Z naší rodiny jako první začal pracovat ve sklářském průmyslu můj děda, Viliam Janečka, v roce 1962. V té době sklárna fungovala pod názvem Skloobal n. p. Nemšová a zaměstnávala velkou část obyvatelů našeho města. Pracoval v ní až do roku 2003, kdy založil firmu JAVI s.r.o.

Dovolím si citovat jeho slova: „JAVI s.r.o. v době svého vzniku převzala od Vetropack Nemšová s.r.o. povinnost vykonávat prodej obalového skla maloodběratelům, jejichž výrobní program je různorodý, ale pro monopolního výrobce obalového skla z pohledu množstevních požadavků nezajímavý. Jedná se především o včelaře, zpracovatele masa, kravského, kozího a ovčího mléka, ovoce a zeleniny a dalšího. Postupně se činnost rozšířila o maloprodejnu, kterou využívá blízké i vzdálené obyvatelstvo, kde je možné koupit si výrobky od jednoho kusu, včetně uzávěrů a etiket. Chybějící sortiment v této oblasti doplnily zejména lahve určené pro specifické potřeby, např. lahve na šťávy a džusy, pivo nebo víno a lahve na alkohol. Zřízení prodeje formou e-shopu je výrazným pokrokem, který využívají zákazníci z celého Slovenska. Postupné zařazování slovenských produktů do prodeje a současně zpracovávání přebytků v domácnostech vytvářejí předpoklad, že obalové sklo bude i v budoucnosti žádanou komoditou.“

V jeho práci od roku 2011 pokračuje moje maminka, Marcela Krajčiová, která spolupracuje s oddělením prodeje a expedice ve Vetropacku. Děkujeme jim za dlouholetou vzájemnou spolupráci, vstřícnost a rady.

Zajímá vás historie výroby skla? Lívie pro vás připravila přehlednou infografiku:

infografika o historii skla infografika o historii skla

2. Mezi největší domácí odběratele vašeho obalového skla patří i lokální včelaři (např. Ondrej Buša, Ondrášikovci) nebo producenti potravin (Bačovské syry, Plachtinská farma Baránek). Nabízíte i lahve na šťávy, sirupy a víno, které odebírá i další klient ByznysWebu Farmarik.cz.  Sklenice na pivní džem od vás pravidelně putují do BeeryJam. V rámci zero waste jste navázali spolupráci s MoshiMoshi nebo Fresh Food Bar Minute, kterým distribuujete sklenice na saláty a polévky. S jakými dalšími projekty spolupracujete?

Naším cílem je dobře poradit začínajícím podnikatelům, kteří se snaží přinést kvalitnější potraviny balené do skla, a podpořit je. Ať už skleněné lahve, nebo sklenice, oboje se dá použít opakovaně a při znehodnocení obalu je možné jej zrecyklovat. Recyklace a zero waste trend je při dnešním stylu života víc než nevyhnutelný. Sklo chrání naše životní prostředí a šetří přírodní zdroje, což v konečném důsledku představuje lepší život pro nás všechny.

Méně plastů = méně odpadu = zdravější země.

Na Slovensku je jediným recyklátorem obalového skla sklárna Vetropack Nemšová s.r.o., jejíž výrobky prodáváme i v e-shopu javisro.sk. Recyklace skla na Slovensku dosahuje 50 %, přičemž evropský průměr je 70 %. Přitom sklo třídíme nejvíc ze všech surovin. V této souvislosti doporučuji přečíst si, jak se sklo recykluje ve sklárně Vetropack Nemšová s.r.o.

Beery Jam v sklených pohárikoch od JAVI s.r.o.

Beery Jam ve sklenicích od Javi s.r.o. chutná opravdu skvěle. Oceníte i nyní v rámci grilovací sezony. Více o pivním džemu se dozvíte i v článku na blogu. Zdroj foto – Facebook

Sklenice a víčka dodáváme i pro Špajzu bezobalovú, která bude již brzy otevřena a určitě potěší všechny zero waste pozitivní v okolí slovenské Nitry.☺ Upřímně se těšíme z takových skvělých projektů a lidí, kterým to není lhostejné a mají odvahu zkusit něco nového a hlavně, naučit naši společnost fungovat jinak. Část z našeho sortimentu můžete zakoupit i v prodejnách Kinekus, A-Z nebo Billa.

Spolupracujeme taky s lokálními producenty, jakými jsou EkoSad Čučoriedky z Dolnej Breznice, Salaš Pružina, syrové výrobky Daniela z Liptova, Púchovský mäsový priemysel, Bošácka pálenica, Ľubomír Tichanský MATI, jejichž výrobky s autorským dekorem a krystaly Swarovski® najdete i v naší nabídce.

Milou spolupráci máme i s producenty z řad včelařů. Jako příklad mohu zmínit p. Bušu, Ondrášika, Zajíčka, Hvizdoša, Konárika, jejichž medy jsou k zakoupení na místních trzích. Do našich sklenic plní i firma APIMEL – p. Rosinec a u p. Baraníka si včelaři přijdou na své v obchodě s včelařskými potřebami v Cabaj-Čápore. 

Velmi si ceníme spolupráce s restaurací Pivnica u Zlatej Husi v Slovenskom Grobe, kde rodina Jajcayová a Kisslingová připravuje husí speciality v té nejvyšší kvalitě a podle tradičních receptů.

Všechny naše zákazníky si moc vážíme a děkujeme jim za důvěru.

blog o zaváraní a skladovaní potravín v skle

Džemová a zavárací sezona je v plném proudu. Všechny sklenice a víčka najdete  v e-shopu javisro.sk. Zdroj foto – archiv Lívie Daňové.

3. Na vašem e-shopu najdeme i blog o zavařování, konzervování a receptář skvělých nápadů. Ačkoliv na něj přispíváte sporadicky, jaký je zatím ohlas?

Věřím, že časem se nám podaří z našeho blogu udělat plnohodnotný receptář užitečných rad a skvělých nápadů. Chceme vytvořit něco jako 2 v 1, a to ve smyslu, že když si u nás lidé nakoupí sortiment, do kterého budou plnit své dobroty, dostanou od nás nejen kvalitní zboží, ale budou se moci inspirovat ověřenými recepty. Jedním z takových skvělých receptů je meruňkový džem bez cukru a chemie a recept na citrónovou medicínu od foodblogerky a autorky knihy  Recepty mojej zdravej kuchyne, ikovné Patrície Adamčíkové. Za uveřejnění receptů na našem blogu jí moc děkuji. Její knížku mám doma, ráda z ní vařím a peču.  Rovněž v ní najdete spoustu užitečných home made rad a recept na čím dál oblíbenější kváskový chléb, který rozhodně stojí za vyzkoušení. ☺

4. K 15. výročí JAVI s.r.o. jste si darovali i nové, výstižné logo. Jaké jsou vaše další plány a cíle?

O novém logu jsme uvažovali již déle. Sbírali jsme nápady a nyní přišel ten správný čas na jejich realizaci.logo javisro.sk

Letos jsme si dali za cíl vytvořit větší prostor pro balení objednávek a s tím související zrychlení procesu vyřízení objednávky. Snad tím potěšíme naše zákazníky, kteří nebudou muset na zásilku čekat týden. Nedávno mi naše zákaznice, která vyrábí domácí sirupy a plní je do našich lahví, řekla, že jsem jí ukázala, jak se dá zabalit sklo tak, aby přišlo nerozbité. Přesně toto je důvod, proč svou práci miluji. Vidět odezvu a zasloužit si taková slova je v práci NEJVÍC. ♥

Dále to budou i svatební etikety na míru s našimi vlastními návrhy a taky pískování lahví, skleniček a svatebních sklenic podle přání zákazníka (brzy i přes e-shop). Rovněž se budeme snažit zjednodušit výběr uzávěrů a víček k lahvím a sklenicím, které nyní zákazník najde pod popisem produktu a taky kliknutím na banner „nezapomeň uzávěr“. V budoucnu to bude vypadat tak, že pokud si zákazník přece jen zapomene uzávěr objednat, nabídneme mu jej v posledním kroku objednávky.

5. Spousta lidí z menších měst v Čechách nebo na Slovensku hledá možnosti, v čem podnikat, resp. celkově inspirace, v čem podnikat. Velmi nás těší pozorovat, že lokálních výrobců/producentů a e-shopů postupně přibývá. Jak by měl podle vás vypadat úspěšný lokální e-shop a na čem by si takové lokální podnikání mělo zakládat?

Prvořadý je bezpochyby zákaznický servis a individuální přístup, na tom si zakládám. Nejlevnější nabídka je sice z ekonomického hlediska ta nejlepší, ale co když si zákazník vybere nesprávný uzávěr nebo víčko? Zboží mu sice přijde levně a rychle, ale v podstatě nedostane nic navíc a to, co dostal, nemůže z hlediska funkčnosti použít. V takovém případě mu vzniknou další starosti s výměnou zboží. A tak to u nás opravdu nefunguje.

přeprava produktů ze skla

Přeprava produktů ze skla vyžaduje perfektní zabalení a spolehlivého přepravce. V javisro.sk k tomuto účelu slouží balicí linka.

Velmi důležitá je výstupní kontrola kvality produktu a precizní balení. Jelikož se jedná o křehké zboží, o to víc na to musíme brát ohled. To je přidaná hodnota, kterou vkládáme do každé jedné připravené objednávky.

Dalším aspektem je přehlednost a funkčnost e-shopu, na které v rámci SEO pohotovosti pracujeme.

O spokojenosti našich zákazníků svědčí i kniha návštěv na naší stránce. Každému zákazníkovi jsme vděčni za zpětnou vazbu. Doposud jsme měli jedinou negativní, v tom smyslu, že paní si nevěděla rady s odlepením nálepky z papíru, snažili jsme se jí proto vysvětlit, jak samolepící etikety správně odlepit a nalepit. I takové názory nás posouvají vpřed a jsou pro nás hnacím motorem.

I vy přemýšlíte o tom, v jakém oboru rozjet své podnikání? Využít můžete potenciál ve svém městě, stejně jako Lívie a její rodina, nebo si vytvořte vlastní e-shop a prodávejte své výrobky online.

Vyzkoušejte si zdarma, jaké funkce pro vaše podnikání nabízí ByznysWeb:

jak začít podnikat na internetu

Lívia Daňová, administrátorka e-shopu javisro.sk

Lívie Daňová, administrátorka e-shopu javisro.sk

Na závěr 1 rada od Lívie Daňové z javisro.sk pro úspěšné budování vaší začínající značky:

„Jednejte férově a nezapomínejte děkovat. Protože pokud někomu upřímně projevíte vděk ať už za to, že u vás nakoupil, spolupracuje s vámi, nebo vám jen dodává zboží, nejen že z toho máte radost vy, ale hlavně ten člověk na druhém konci. Navíc je to jeden z nejlepších způsobů, jak zanechat dobrý dojem na vaše zákazníky. Ti vám to při první příležitosti oplatí minimálně pozitivní zákaznickou referencí. :)“

Přečtěte si další inspirativní příběhy o podnikání na internetu:

ŽIJU SI SVŮJ SEN, říká majitelka e-shopu Kengurka – Adriana Kráľová

Ideální podnikání pro ženu – „vytvořit kult funkyfresh rán“ říká Andy Hašková

Jak rozjet rodinné podnikání

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)