Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

ŽIJU SI SVŮJ SEN, říká majitelka e-shopu Kengurka – Adriana Kráľová

Hledáte přivýdělek k mateřské nebo rodičovské dovolené? Nápadů na podnikání je mnoho, ale ideální prací pro maminky na mateřské je pravděpodobně vytvoření vlastního e-shopu.

Tak začínala i Adriana Kráľová, pedagožka a máma tří dětí. Obchod je ztělesněním její srdcové záležitosti – empatického kontaktního vztahového rodičovství. Pro inspiraci si přečtěte její příběh.

1. Adriano, e-shop Kengurka.sk jste založili již v roce 2013. Jak vznikl váš podnikatelský nápad?

AK nosiš Afroditi Kengurka

Adriana Kráľová a její autorský nosič Afroditi Kengurka

Nebyl to tak úplně podnikatelský nápad. Šlo spíš o to, jak začít žít svůj sen. Kengurka je totiž „e-shop se srdcem“ a podporou myšlenky #vždyspolu. Je přesvědčením o tom, že dítě patří k matce a kontakt je prostředkem na budování trvale udržitelných vztahů, které tato společnost velmi potřebuje. Jak to celé vzniklo? Představte si, že se váš koníček, vaše srdcová záležitost a něco, co vás baví, stane vaší prací. Ideální situace, že?

V této oblasti jsem již dlouho pracovala. Matkám jsem pomáhala s kojením, nošením, provázela je mateřstvím. To všechno nezištně a přibližně 2 roky úplně zdarma. Jelikož jsem měla jen jedno dítě, bylo to možné. Po narození druhé dcery Sofie Emy jsem si ale uvědomila, že když odcházím z domu za matkami, obírám tak manžela i své děti o čas strávený se mnou. Kromě toho je někdo musel hlídat. Bylo to neférové nejen vůči rodině a blízkým, ale i vůči mně samé. A tak jsem přirozeně dospěla k závěru, že pokud si mají matky vážit mé práce, měly by za ni platit, ačkoliv je to moje poslání. Chtěla jsem se naplno věnovat dětem a zároveň mít příjem, který by mi poskytoval finanční nezávislost a svobodu. E-shop kengurka.sk tak vznikl z čisté lásky k tématu. Mým snem bylo vybudovat si e-shop tak, aby mě dokázal uživit a abych si nemusela hledat práci, která mi nedává smysl a ve které mě bude někdo neustále dirigovat. Někdo mi v tom období řekl: „Tak s tímto se určitě nedá podnikat!“ Ale já jsem se nedala odradit a věřila jsem tomu, že to určitě dokážu.

I když v tom období byla témata kojení a nošení velmi okrajová, povedlo se mi pro svou značku od začátku vybudovat skvělé jméno. I na svojí vizitce zmiňuji, že „žiju svůj sen“, a díky tomu to zřejmě celé od začátku krásně funguje. Od malička jsem v sobě měla takovou energii, že čehokoliv, co si s přesvědčením umíním, s lehkostí dosáhnu. Ať už je cesta jakkoliv klikatá, na konci to vždy zvládnu. Doprovází mě to celý život. Ptáte se, jak jsem začínala, a asi mi to ani neuvěříte. S jedním eurem v peněžence! I na stránku od ByznysWebu jsem si šetřila téměř 3 měsíce.

Dnes mám za sebou úspěšně fungující obchod a jsem na to hrdá. V rodině nemám podnikatelské zázemí ani vzory. Začínám a učím se většinou úplně od nuly, a to doslova ve všem.

2. Popište nám, jak jste začínala a prostřednictvím kterých marketingových kanálů jste si postupně budovala svou značku.

Jak jsem již naznačila v první otázce, s obchodem jsem vůbec nezačínala s cílem vydělat co nejvíc peněz. Začátek byl nezištný a při startu svého podnikatelského záměru jsem již za sebou měla mnoho spokojených maminek a kvalitní reference na svůj blog. Ten existoval již dávno a postupně procházel mnohými změnami. Postupně  jsem se učila, jak jej vylaďovat, a to hlavně designově. K blogu přibyl i facebookový kanál a později e-shop s příslušnou stránkou na Facebooku. Mám i svou skupinku Materský raj. O marketingu jsem do té doby nevěděla nic. Momentálně se snažím vzdělávat i v této oblasti. Mohu ale říct, že jsem to od začátku dělala intuitivně správně. Jednoduše jsem žila svou prací a výsledek byl na různých kanálech autentický, přirozený a uvěřitelný. Od počátku jsem bez jakýchkoliv marketingových strategií na trhu uspěla. Když to mám shrnout, byla jsem vždy #samasebou, na nic jsem si nehrála a lidem se to vždy líbilo. Neprodávám šátky jen jako zboží. Mám reálné zkušenosti, které s láskou a ochotně předávám dál. Odnošeno a odkojeno mám se svými dětmi více než 7 let. Matky zákaznice mi důvěřují a to je bod, do kterého se potřebuje dostat každý podnikatel.

Díky fanouškům, jejich zájmu a našemu přímému kontaktu a komunikaci jsem vytvořila vlastní knihu Návody na viazanie. V ní se můžete dozvědět vše o nošení a technice vázání do šátků.

Kromě zmiňovaných marketingových kanálů aktivně využívám i YouTube. Kdo mě zná z fotografií a z videí, vnímá, že všechny jsou odrazem mého propojení s dětmi a naší vztahové komunikace. Proto v sobě nesou nezvyklou a intenzivní emoci. Jsou vlastně poselstvím i pro další generace a prostředkem, jak dostat obrazovou formu tématu do povědomí rodičů. Věřím tomu, že vizualizací přes tyto obrazy dokážeme všechno vyjádřit i bez slov, autenticky a zanechat přitom silný odkaz.

3. Péče o rodinu, matka na plný úvazek a k tomu podnikání. Jak to všechno stíháte? Kdo vám s provozováním e-shopu pomáhá?

Adriana Kráľová s rodinou

Adriana Kráľová s rodinou

Nebylo to vždy snadné. Ale právě téma, kterému se věnuji a ve kterém jsem profesionál, mi pomohlo. Žádné problémy s kojením, žádná nejistota v tom, jak nosit své dítě, ani já jako nevyspalá matka – nic z toho se mě v období založení značky netýkalo. Kdo si přečte můj příběh, zjistí, že ne vždy to tak bylo. Jako prvorodička jsem si zažila své „peklo“. Pak jsem se začala tématu věnovat profesionálně a díky tomu jsem se vypracovala na Adrianu, která uměla podnikat, kojit, dosyta se vyspat a efektivně pracovat. To byla má zbraň.

Jestli někdo řešil, jak se nezbláznit, já jsem v tomto období řešila to, jak efektivně využiju svůj volný čas na osobní naplnění. Dokonce sama sobě věnuji tolik času, abych mohla říct, že jsem v harmonii po všech stránkách (rodina, práce, já). Byla to dlouhá a klikatá cesta a párkrát mě na ní zabolel pád na dno, zejména u setkání s konkurenční špínou, která je bohužel součástí podnikání. Naštěstí mám v sobě sílu a vůli vždy se postavit, narovnat a jít dál za světlem. S přítelkyněmi míváme pravidelně sebekoučovací setkání, mám čas na sebe, rodinu, práci a to všechno mi dodává energii a žene mě dál. Je to opravdu super.

A kdo mi pomáhá? Majitelka liptovské cukrárenské výroby mi jednou poradila: „Aďo, nech si to sama, pokud můžeš!“ Já jsem se toho chytla a dnes jí za to děkuji. Žádný zaměstnanec mi tak nechtěně nepoškozuje jméno nevhodnou komunikací na internetu. Značka je postavena na mém jméně a matky chtějí komunikovat přímo se mnou. Mám pomoc s účetnictvím, grafikou, překlady a profesionálními videi. Když ale navštívíte Kengurku, bude tam pro vás vždy Adriana.

Kromě zmiňovaných aktivit se mi za poslední 2 roky podařilo naplánovat a zrealizovat vlastní značku Afroditi Kengurka (AK). Tak vznikl designový, luxusní a funkční nosič s doplňky představující skutečné pohodlí. Dále jsem navrhla a vytvořila designový kardigan na běžné nošení, pro těhotné i nosící maminky a čas ukáže, kam to bude směrovat dál. Nemám přesné cíle, nechávám se vést kreativitou, která mě ovládá celé dny, a někdy se  s novými nápady doslova budím ze sna. Určitě se nespokojím s nějakou stagnací. Jsem aktivní žena a má kreativita nemá hranic. Stejně tak, jak se vyvíjí má osobnost a mé směrování, přichází nové podněty v životě a tím pádem i v mém podnikání. Své jméno i značku chci neustále rozvíjet a zdokonalovat. Proto se nechme překvapit, co bude za další 2 roky. Nyní sama nevím (smích).

4. Kromě šátků ve vašem e-shopu najdeme i oblečení pro nosící rodiče a nošené děti, polštáře na kojení nebo ekologické prací prostředky. Kromě rozšiřování své nabídky stíháte i blogovat a nedávno jste spustila nový projekt Materský raj. Co je jeho cílem?

Blog je taková moje záliba. Jak jsem již zmiňovala, existoval dávno předtím, než vznikl můj e-shop. Je to způsob, kterým komunikuji s maminkami a jejich rodinami. Tak si mohou přečíst texty od Adriany na blogu nebo dokonce v médiích.

Co se týče projektu Materský raj kontaktom k vzťahu, má své prvenství v tématu v online prostoru. Stejně jako Kengurka byla prvním skutečným vztahovým e-shopem na Slovensku. Materský raj je vrcholem mých odborných a osobních zkušeností v tématu empatického kontaktního vztahového rodičovství a vnímám jej jako jedinečný způsob, jak předat tyto zkušenosti dál. Proto si myslím, že se stane úspěšným projektem. Matkám nabízí mnohé použitelné informace a prostřednictvím autentických rozhovorů s odborníky se úplně nenásilným způsobem mohou dozvědět více o porodu, bondingu, kojení, nošení, společném spaní a dalších tématech. Projekt jim nabídne pomoc, podporu, řešení problémů, vzájemnou komunikaci a výměnu reálných zkušeností v komunitě matek. A to nejdůležitější: radost z mateřství a cestu do Mateřského ráje! Přesné znění témat a více o projektu se dozvíte na matersky-raj.adrianakralova.ske-Book ZDARMA  k projektu najdete v blogu.

5. Pokud byste mohla matkám na mateřské nebo rodičovské dovolené poradit, jak začít s podnikáním na internetu, co je podle vás základním faktorem pro vybudování úspěšného e-shopu?

Nejdůležitější je si věřit. Nemůžete do toho jít s emocí, že to nevyjde. Cestu do ráje vám v mateřství zpříjemní právě vaše nepodlomené mateřské kompetence, a rovněž i v podnikání  jednoduše musíte být sebevědomou. Začněte žít svůj sen! Být úspěšným podnikatelem znamená neustále měnit své sny a nápady na realitu, nestagnovat, ale zažívat aktivní rozvoj.

Na závěr bych ráda uvedla tu největší motivaci, která mě vedla k vlastnímu byznysu a k práci z domu. Jednoduše jsem naplnila svou filozofii, že je ideální, když dítě zůstane s matkou doma co nejdéle.  Když vidím, že dítě ještě není zralé na nástup do nějaké instituce jen proto, abych já nastoupila někam do práce, zůstane se mnou přirozeně doma. A tak jsem to celé skloubila: svoji filozofii v mateřství, své sny a svou práci. Kojila jsem a uspávala v šátku častokrát u práce a popíjela k tomu kafíčko. Vstala jsem tehdy, kdy jsem chtěla a potřebovala. Dokonce jsem jako matka nezažila počůrávající se dítě, protože k tomu jednoduše nebyl důvod. Vždy jsem dbala, aby byly potřeby mých dětí co nejlépe naplněny. A za tím si stojím, že dítě patří k matce. Nejen při narození a bondingu, ale až do té doby, než se samo rozhodne, že to zvládne bez mámy.

I díky zisku z e-shopu vznikají všechny nové články, videa, rozhovory nebo návody a realizují se semináře a projekty. Pokud máte chuť  podpořit mou práci, hlavně její osvětovou a podpůrnou část, navštivte Kengurku. Děkuji všem příznivcům, kteří při mně stojí!

 

Adriana žije svůj sen a věnuje se empatickému kontaktnímu vztahovému rodičovství. Je to její vášeň a poslání. Celý její příběh si můžete přečíst na jejím blogu.

 

Chcete i vy dělat to, co vás baví, k čemu máte vztah a v čem jste doma?

Vytvořte si e-shop na 30 dní zdarma a vyzkoušejte si to nanečisto:

jak vytvořit vlastní e-shop a rozjet podnikání na internetu

 

Poznámka:

Mgr. Adriana Kráľová je certifikovaná poradkyně při kojení a poradkyně nošení dětí v šátcích a ergonosičích. Je majitelkou e-shopu Kengurka, autorkou projektu Materský raj, knihy Návody na viazanie a trojnásobnou matkou na plný úvazek, která všechny své děti kojila a nosila, a to dokonce tandemově. Splnila si svůj sen a v roce 2014 začala provozovat e-shop kengurka.skkterý přímo odráží to, čím Adriana žije: vztahovou výchovu.

Jako poradkyně při kojení navrhuje podávání umělého mléka kojenci až po vyčerpání všech alternativ (odborná pomoc poradkyně při kojení, mléko od dárkyně). Dále nedoporučuje používání umělých náhrad prsu (dudlík, lahev, klobouček). Ve své práci dodržuje Mezinárodní kodex WHO o marketingu náhrad mateřského mléka, publikuje a bez nároku na honorář podporuje kojení. V průmyslu dětské umělé výživy nemá žádné zájmy.

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)