Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Ideální podnikání pro ženu – „vytvořit kult funkyfresh rán“ říká Andy Hašková

v čom môže žena podnikať

Andy Hašková si ve svém podnikání stanovila jasný cíl ❯❯ vytvořit kult FunkyFresh rán, které vám dodají energii na celý den

Jaké je ideální podnikání pro ženy? Tuto otázku si klade spousta podnikavých žen, které omrzel stereotyp, případně jen hledají další možnosti, jak se uplatnit a dělat to, co je baví.

Jednou z nich je i naše ex-kolegyně Andy Hašková, která prodává ekologické kokosové misky.

1. Andy, prodávat na internetu kokosové misky z Bali je celkem odvážný „pokus“. Na druhé straně je to skvělé, protože zřejmě nemáš příliš velkou konkurenci. Prozraď, jak to všechno začalo a proč 🙂

Ahojte, v podstatě tím, že se již léta zajímám o zdravou stravu, nutriční hodnoty nebo superfood, se na základě vlastních experimentů a zkušeností snažím zlepšit svůj výkon a život celkově. A to prostřednictvím změny přístupu ve stravě, protože věřím, že to, co jíme, nás nesmírně ovlivňuje. Nyní mám na mysli spíš výkon, produktivitu, pozitivní naladění. Sleduji online trendy, sociální sítě, přičemž mě velmi baví australský životní styl – barevné organické jídlo, všechno šťavnaté (např. We are Combi). Nemám na mysli, že následuji nějaké autority nebo směry, nebo přístupy ve výživě, spíš se snažím zkoušet sama na sobě a optimalizovat. No a v podstatě jsem začala narážet často na množství fancy fotek těchto „šťavnatých“ jídel, které vypadají velice atraktivně v kokosových miskách. Ani nevím jak a už jsem měla misky objednané, tehdy ještě od dodavatele z Austrálie. Ani jsem neřešila, zda bude zájem, spíš jsem to brala jako zábavu a řekla jsem si, že pokud bych je neprodala, rozdám je. Nebyla to suma, která by mě zruinovala. Takže možná odvážný pokus, ale tehdy mi to připadalo jednoduché jako objednat si třeba boty přes eBay. A ano, misky jsou z Bali, nyní mám dokonce i jiného, indonézského partnera, který je velmi business-friendly, a komunikace, resp. partnerství celkově je úplně bezproblémové.   

Důvody, proč jsem se rozhodla právě pro #kokosky, najdete i v následujícím videu:

2. Kokosove-misky.sk ale mají i jiné poslání. Na blogu FunkyFresh Ráno se snažíš lidi motivovat, aby každý svůj den nastartovali správně – vydatnou, energeticky hodnotnou a zdravou snídaní (ideálně z kokosky). Kromě rozhovorů se známými osobnostmi zde najdeme i množství receptů od slovenských travel a food blogerů. Jak hodnotíš spolupráci s blogery, influencery? Je pro tebe rozhodující jen počet followerů nebo máš i další kritéria (samozřejmě kromě související oblasti)? Má to podle tebe potenciál i pro e-shopy s oblečením, kosmetikou nebo hračkami?

Naše mise je prostřednictvím 100 000 kokosových misek vytvořit kult funkyfresh rán. Hehe, tak jsem si řekla, že co je na papíru, to se počítá… Odvážný cíl, ale proč ne. Co se týče FunkyFresh rán, jak jsem říkala, jsem extrémně zatížená na zlepšování produktivity, energie, výkonu, nebo celkově života prostřednictvím stravy, věřím, že snídaně a to, jak začínáme den, ovlivňuje, jak bude náš den vypadat, zda bude pozitivní a úspěšný, nebo jak se  říká, že vstaneme levou nohou a celý den bude špatný. Začala jsem oslovovat různé osobnosti, známé i neznámé, s tím, že bych chtěla, aby se podělili o své ranní rituály, co dělají, snídají, zkrátka jak si nastaví ráno, aby byl jejich den úspěšný.

kult FunkyFresh rán

FunkyFresh ráno – ranní zvyky známých osobností a blogerů

Zatím komunikuji zejména s foodblogery a sportovci – resp. s aktivními lidmi. Tím, že tuto oblast sleduji dlouho a je mi blízká, spolupráce a celkově komunikace je úplně bezprostřední a přirozená, protože v podstatě všichni jsme na jedné vlně a ochota předčí očekávání, mnohdy jsem sama překvapená. Doslova cítím sílu komunity. Takže pokud mám odpovídat na otázku, zda rozhoduje počet followerů – ne, absolutně nerozhoduje. Naposledy se mi stala taková věc, že jsem sledovala jednu foodblogerku, která tvoří neskutečné kreace ve formě zdravých dezertů a dortů, přičemž na IG má „jen“ 800 followerů. Tato slečna měla zájem o misky v době, když jsem měla vyprodáno. S další várkou jsem se jí ozvala a ona mi sama nabídla propagaci na její stránce, že udělá soutěž.

 

FB súťaž o kokosky

FB soutěž od foodblogerky Alex byla pro #kokosky skvělá příležitost s minimální počáteční investicí

Samozřejmě nebyla jsem proti, nejraději bych misky porozdávala každému, vždyť kokosky jsou doslova láska. Zkrátka, Alex primárně funguje na FB, a IG má spíš doplňkový, protože na FB má 22 tis. fans, takže „huge“. A opět se potvrdila sounáležitost v rámci „komunity“, kdy mi významná blogerka nabídla propagaci mezi své fans… Tedy se raduji, když vidím, že existují dobré duše a umí být nezištné, úpřímné a nápomocné

funkyfreshbox

FunkyFreshBOX – snídaňový koncept FunkyFresh rán

3. Třetí součást kokosek budou FunkyFreshBOXY. Co je jejich podstatou a pro koho jsou určeny?

A zde se dostáváme k další fázi, snídaňovému konceptu – balíkům – boxům, které obsahují samozřejmě misky, domácí „house-made“ vločky/müsli jako základ balíku a k tomu další produkty doplňující koncept funky fresh rán, která nás mají pozitivně naladit na celý den. Budou různé typy boxů, věřím, že každý si přijde na své, např. box pro juniory, box pro maminky, pro cestovatele, pro ostré chlapce, pro hipstery… Tedy se zde vyskytnou i barevné ponožky, i džem s alkoholem, i přípravky na péči o fousy, přírodní zubní kartáčky, dětské pasty bez fluóru. Na trhu existuje spousta produktů, a tím, že mám přehled a baví mě tato oblast, chci zákazníkům usnadnit rozhodování, ušetřit jim čas a přinést „čerstvý výběr“ kvalitních produktů, ideálně slovenských lokálních výrobců. Na Slovensku jich totiž máme opravdu dost.

4. Máš nějaký tajný recept i pro další podnikavé ženy? Co využíváš na podporu workflow?

Júúú, v první řadě, musím mít každý den pohyb, ať už ve fitness centru, nebo procházku v lese, resp. jakoukoliv aktivitu. Člověk si na tu pravidelnost zvykne a cítím nejen zlepšení kondice, ale celkově kvality života (spánek, výdrž, nálada, lepší zvládání stresových situací). V další řadě samozřejmě kvalitní stravování, čas pro sebe sama a mé hlučné myšlenky. A samozřejmě, člověk se musí věnovat tomu, co mu je nejbližší, co jej baví, co jej zajímá, poté to nevnímá jako práci, ale jako hobby. Proto neříkám, že jdu z práce do druhé práce, protože v jedné práci mám úžasné kolegy a přátele a druhou „práci“ mám jako zábavu a něco, co mi je blízké a baví mě. Ale už začínám pociťovat krátkost dne, potřebovala bych natáhnout den na 48 hodin. 🙂

5. Pokud bys měla někomu poradit, jak rozjet úspěšný eshop na internetu, jakých 5 rad bys mu dala?  

Nebát se, nečekat na lepší „časy“ – ty nebudou nikdy, tedy buď nyní, nebo nikdy, a vrhnout se do toho. Buď to vyjde, nebo ne a jdeme dál. Samozřejmě sledovat svou oblast podnikání, ptát se, nebát se komunikovat. Jak se říká, kde je vůle, tam je cesta. Věřím, že když člověk dělá něco úpřímně, ze srdce, všechno se mu vrátí, ani neví, jakým způsobem. Howgh, jdeme pracovat…

 

Tak už víte, jaké je ideální podnikání nejen pro ženy? V rozhovorech s našimi klienty se dočtete, že základem je najít oblast, ke které máte blízko, resp. něco, co děláte rádi a co vás naplňuje.

Vyzkoušejte si podnikání na internetu na 30 dní zdarma:

jak najít ideální podnikání pro ženy

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)