Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Jak na skutečně výkonnostní marketing na Facebooku

Nástrojů online marketingu je opravdu spousta. Z hlediska efektivnosti momentálně vede obsahový marketing. Jeho výhodou je nízká cena a výsledkem hodnotný obsah, který Vám velmi dobře poslouží i v budoucnosti. Stejně kvalitně fungují i placené marketingové nástroje. Jejich výsledky jsou viditelné prakticky okamžitě. Jedním z těchto nástrojů je výkonnostní marketing na Facebooku.

Pokud jste jej ještě v rámci Vaší marketingové kampaně nezkusili, začněte hned po dočtení našeho článku.

Uvidíte, že dokáže splnit stanovené cíle, a navíc za přiměřenou cenu.

Kdy je pro Vás internetový marketing na Facebooku vhodný a kdy je lepší využít PPC na Googlu?

Pravdou je, že v našich zeměpisných šířkách patří Facebook stále mezi populární marketingové nástroje. Ať už zakládáte e-shop, nebo webové stránky, marketingovou bránou na oslovení nových klientů by pro Vás měly být právě Facebook Pages. Zákazníky si zde získáte především vtipným nebo naučným obsahem. Na sociálních sítích byste totiž neměli zákazníkům nabízet své produkty nebo služby na sílu. Tady oslovujete především potenciální zákazníky, kteří v podstatě ještě nevědí, že si ve finále koupí Váš produkt. :).

 

Chování Vašich potenciálních zákazníku na Facebooku

  1. Nákupní cyklus jasně dokazuje, že před nákupem zákazníci hledají informace, které vyřeší, ozřejmí jejich situaci, problém, který akutně potřebují řešit.
  2. A díky přesnému zacílení uvidí na Facebooku „úplně náhodou“ Vaši reklamu.
  3. Pokud klikli přímo na  Vašu reklamu, ocitli se na místeě kde jste je chtěli mít.

Co, když je Vaše reklama na Facebooku nezaujala?

Jdou hledat informace na Google. Takže ne, ne, to není je zbytečná investice, jak by se mohlo zdát. Právě zde jste totiž vve výhodě, pokud Vám běží reklamní kampaň a na Googlu na konkrétní klíčová slova. Tomuto způsobu spolupráce reklamních kanálů se říká asistovaná konverze.  

Co přesně potřebujete na vytvoření reklamy na Facebooku pro Váš internetový obchod?

Vytvoření reklamy a sponzorovaných příspěvků jako formy internetového marketingu na Facebooku je velice jednoduché, stačí Vám profil a firemní FB stránky. Můžete ale využít i komplexnější nástroje, jako například Business Manager přímo od Facebooku, který Vám usnadní spravování více účtů nebo kampaní. Pro tento účel můžete vyzkoušet i Power Editor, který je určen pro větší inzerenty.

Jaký formát reklamy zvolit?

Facebook nabízí více formátů reklamy. Správné zvolení formátu zvyšuje efektivitu celé reklamní kampaně. Abyste si co nejlépe dokázali vybrat vhodný formát, podívejme se společně, jak fungují.

  • Propagace příspěvku – tzv. boostování příspěvků využijete při startu své reklamní kampaně,  kdy svým klientům nabízíte zajímavé, resp. důležité informace týkající se produktů, služeb nebo samotné kampaně. Propagace příspěvků je vhodná také  při spouštění soutěže. Příspěvky pomáhají budovat vztah mezi Vámi, Vaší značkou a zákazníkem. Fungují hlavně témata o aktuálním dění nebo vtipné příspěvky. Velkou výhodou je poměrně nízká cena a velký dosah. Pokud na Váš příspěvek lidé reagují, můžete je pozvat na svou stránku a efektivně tak rozšiřovat svou základnu fanoušků.
jak získat nové fanoušky pro Vaše FB stránky

ukázka, jak získat nové fanoušky pro Vaše FB stránky díky pozvání

  • Prokliky na web – při kliknutí na reklamu se zákazník dostane přímo na Vaši stránku. Mezi hlavní benefity patří zvýšení návštěvnosti, ale taky budování vztahu mezi Vaší značkou a zákazníkem. Pokud návštěvníka Vaše stránka osloví, je vyšší pravděpodobnost, že si zapamatuje název Vaší domény a v budoucnosti přijde přímo na Vaši stránku. Když si zákazník příště zadá do vyhledávače název Vaší domény, máte jistotu, že chce nakupovat přímo u Vás a cestou na Vaši stránku jej nezlákají žádné další reklamní nabídky.

Jaké texty a barvy by měly obsahovat reklamní materiály?

U obou formátů reklamy neváhejte využívat vlastní, ale kvalitní fotografie a texty. Zkopírované texty nebo fotky z fotobanky mohou zaniknout mezi ostatními. Pokud si na to sami netroufáte, nebojte se při vytváření kampaně oslovit profesionály, kteří Vám s produktovými fotografiemi, grafikou, ale i originálními texty rádi pomohou. Vždyť kdo by marnil čas vytvářením nevýrazné reklamy a mrhal zbytečně svým časem a penězi?

Ve všeobecnosti se nedoporučuje kombinovat modrou a bílou barvu, jelikož se jedná o korporátní barvy samotného Facebooku a Vaše reklama tak vůbec nevynikne.

Jaké barvy jsou vhodné pro různé příležitosti, se dočtete i na našem blogu o podnikání na internetu.

U samotných textů dbejte na to, aby stručně, jasně a výstižně předaly důležité informace potenciálnímu zákazníkovi. A samozřejmě pozor na gramatické chyby a překlepy v reklamě.

Na koho cílit reklamu?

Přímo hamletovská otázka s jasnou odpovědí – na fanoušky své stránky. Pokud jste odpověděli takto, máte zčásti pravdu. 🙂

Ale na druhou stranu, u velkých fanouškovských základen je důležité cílit hlavně na aktivní část publika. Pokud nemáte dostatečně velký počet fanoušků, je možné reklamu cílit na základě pohlaví, věkového rozmezí nebo zájmů.

ukázka cílení při propagaci příspěvku na FB

ukázka cílení při propagaci příspěvku – pokud Vám nevyhovuje ani 1 z nabízených publik, můžete si vytvořit vlastní

nové funkce pro váš e-shopTIP: Pokud například prodáváte rybářské potřeby, směřujte reklamu na uživatele se zájmem o stanování a kempování. Tyto dvě aktivity bývají často spojovány, proto můžete klidně mezi fanoušky stanování najít rybáře, kteří mohou Vaše služby využít.

Doporučujeme rovněž využívat Facebook Pixel, který podporuje i náš redakční systém Flox 3, a jeho funkce, např. retargeting. To znamená, že lidem, kteří v minulosti navštívili Váš web, ale nedokončili objednávku nebo se pouze přihlásili k odběru novinek, dokážete díky retargetingu nabídnout relevantní reklamu s odstupem času, resp. v čase, kdy je největší pravděpodobnost, že mají o Váš produkt nebo službu opět zájem. Pokud prodáváte sportovní oblečení a víte, že zákazník si objednal i přípravek na praní nebo impregnaci, který mu vydrží cca měsíc, dokážete mu tento fakt včas připomenout, případně i nabídnout produkt se slevou. Zákazník tak získá pocit, že je pro Vás důležitý, a bude u Vás nakupovat i v budoucnu.

Facebook Vám přinese ovoce

Facebook je výborným marketingovým nástrojem, který pomůže zvýšit návštěvnost a počet objednávek z Vašeho e-shopu nebo webové stránky. Úspěšnost kampaní na Facebooku je plně ve Vašich rukou. Tak jako každá činnost spojená s provozováním podnikání na internetu si vyžaduje Vaši pravidelnou pozornost, měření efektivity a návratnosti investic, aktualizaci a komunikaci s fanoušky, resp. zákazníky.

Jen tak Vám dokáže plnohodnotně sloužit a vydobýt si čestné místo ve Vaší online marketingové strategii.

Kreativitě zdar, přátelé!

Přejeme příjemné tvoření a propagování Vašich příspěvků na Facebooku.

podpis-cz

 

 

avatar
Autor: Lukáš Koprivňanský Lukáš pracoval jako Key Account Manager pro klienty ByznysWeb.cz a BiznisWeb.sk. Momentálně řeší UX a SEO v ui42.sk.