Zkušení e-shopaři radí, jak získat více objednávek z e-shopu, 1.část
Rok co rok utrácíme za vánoční dárky v e-shopech vyšší a vyšší sumu. Minulý rok nebyl výjimkou. Čím dál víc lidí si oblíbilo nakupování online. Je to pro mnohé z nás praktičtější nejen v období Vánoc.
Na e-shopech se nakupuje jedna radost
Pořád víc upřednostňujeme komfort před návštěvou obchodních center. Na e-shopech nás láká bohatší sortiment a výhodné nabídky pro věrné zákazníky, díky kterým v konečném důsledku ušetříme.
Jak získat více objednávek z e-shopu?
Velice dobře si uvědomujeme, že neexistuje univerzální recept na úspěch. Máte pocit, že minulý rok to nebylo nic moc?
Nebo jste si naplánovali, že letos chcete zvýšit prodej?
Máme pro Vás ověřené tipy přímo od našich klientů.
Přečtěte si, jaké kroky podnikli a které marketingové strategie jim pomohly dosáhnout rekordního počtu objednávek.
Obsahový marketing je základ úspěchu. Potvrdil to i Ján Šustek z mdiet.sk. Kromě blogu a sekce FAQ na webové stránce nabízí informace o bílkovinové ketogenní dietě i na blog.sme.sk.
E-mailové kampaně pomohly získat nové zákazníky e-shopu OriginálneHračky.sk.
„Rovněž nám pomohla možnost předdefinovat souhlas s posíláním newsletterů pro lidi s objednávkou. Dokud jsme to neměli zaškrtnuté, tak si newsletter dávalo posílat opravdu málo lidí. Momentálně posíláme cca 6000 klientům a snažíme se vytvořit maximálně dva newslettery za měsíc. Jeden je většinou nějaká akční nabídka – nejvíc se nám osvědčila doprava zdarma se sníženou hodnotou objednávky na pár dnů,“ popisuje svou taktiku Michal Bugeľ.
„Střídali jsme i reklamu na Facebooku. Musím ale přiznat, že v roce 2016 měly největší přínos Google AdWords a SEO,“ dodává pán Šustek.
Jak zvládnout nápor klientů v e-shopu v období sezónního prodeje?
„Co se týče sezónnosti, je to jednoznačně o způsobu rychlé komunikace v pořadí telefon, e-mail. Velmi záleží i na čase a možnostech doručení,“ radí pán Šustek, administrátor mdiet.sk.
„Zaměstnáváme rodinu na dohodu, umí se přizpůsobit času a podmínkám a hlavně nám mohou udělat všechny ty manuální věci – hledání produktů, balení, vypisování štítků. Všechny objednávky, e-maily a telefonáty si řešíme pouze my admini. Základem je všechno řešit co nejrychleji, případně i o víkendech nebo po večerech. Lidé si toho váží. Upravujeme i šablony e-mailů, hlavně před Vánoci, to s informací, že všechno dodáme do Vánoc, jelikož tato otázka se objevovala u více objednávek i přesto, že jsme tuto informaci zveřejnili na webu na více místech,“ prozrazuje svou taktiku Michal Bugeľ z OriginálneHračky.sk.
Víte, co můžete vyčíst ze statistik svého e-shopu?
Kromě Google Analytics nebo jiných statistických nástrojů se vyplatí jednou za čas připravit i další reporty. Využijete je pro potřeby PR zpráv, zajímavé infografiky na váš e-shop, webovou stránku nebo blog. Skvěle však poslouží i jako hodnotný obsah na sociální sítě.
Je radost vidět výsledky svého úsilí i v zajímavých číslech. Například jako v případě mdiet.sk.
„Bílkovinová ketogenní dieta pomohla loni zhubnout našim pacientům rekordních 3000 kg. V průměru se velikost redukce pohybovala od 4 do 14 kg, průměr redukce 4–6 kg za 2 týdny. Přičemž průměrný čas redukce byl 1 měsíc. Jeden pacient z Košic dokonce zhubl až 52 kg,“ vysvětluje Ján Šustek z mdiet.sk.
Nejvíc českých zákazníků z Google
Zajisté víte, že Seznam už dávno není na domácím trhu vyhledávačem číslo 1.
Veronika Filipin z waterfall-products.cz a waterfall-furniture.cz tvrdí: „Když shrnu internetový prodej v roce 2016, nejlepší výsledky má u nás vyhledávač Google, na druhém místě pak přímá návštěvnost, zde bychom mohli zahrnout např. inzerci v časopisech apod.
Dále pak vede Seznam, Google AdWords a Facebook. Srovnávače u nás nikdy moc velkou roli nehrály, jsou vhodné spíše pro e-shopy s běžnějším zbožím.
Velkou pomocí je pro nás vždy blog Byznyswebu, kde si hlídáme novinky a tipy, jak být trochu napřed před konkurencí.“
Paní Filipin doporučuje komunikovat se zákazníky prostřednictvím sociálních sítí:
„Oproti minulým letům nyní klademe větší důraz na sociální sítě. A to především na Facebook a nově v roce 2016 i placenou reklamu na Instagramu. Sociální sítě jsou pro nás ale spíše příjemným zpestřením k naší práci. Napřímo tak můžeme s našimi zákazníky sdílet radosti z nově rozbaleného či vystaveného zboží, nábytku, či ukázky z cest po světě, když pokukujeme po nových produktech. Zákazníci tak mají z první ruky náhled na naši práci z jiného úhlu a vědí o novinkách, i když jsou ještě ve fázi příprav. Každá sociální síť vyžaduje trochu jiný obsah, který člověk časem vycítí. Na Instagramu nám lidé více lajkují fotografie ‚z terénu‘, např. fotografie z focení produktů apod. Facebookoví fanoušci zase upřednostňují už samotné hotové produktové fotografie.“
A co považuje za základ úspěchu paní Filipin z Waterfall Sense s.r.o.?
„Myslím si, že základem úspěchu je být něčím jiný a hlavně dělat práci srdcem. Dnešní doba se mi hodně libí, jeden dva lidé dnes díky internetu a sociálním sítím dokážou víc než fabrika o stovkách lidí. Navíc pokud je čas na změnu, je možné ji provést okamžitě a nečekat na schválení od x lidí několik měsíců. Chceme zůstat ‚friendly‘, a když chce zákazník přijet se psem a dát si ‚coffee‘, tak proč ne.“
Na Facebooku se vyplatí vkládat video obsah, postačí i krátké 360° prezentace produktů nebo záběry na detaily produktů, často mají taková videa opravdu rekordní počty zhlédnutí:
E-shopy jsou IN
Trend budoucnosti jsou e-shopy. Lidé je preferují před nákupy v přeplněných obchodech a obchodních centrech. Z pohledu podnikatele jsou vytvoření a správa e-shopu mnohem méně finančně náročné než například udržování a chod klasické prodejny.
Pokud chcete začít podnikat, zvažte výhody e-shopu
A když se rozhodnete, nezapomeňte při tvorbě svého e-shopu na webdesign optimalizovaný pro mobilní zařízení a SSL bezpečnostní certifikát. Poté stačí jen sledovat aktuální informace od zkušených e-shopařů na blogu o podnikání na internetu a naslouchat zákazníkům. Pokračování článku s radami od našich klientů, e-shopařů z ByznysWebu, najdete zde.