Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

ONLINE trendy na rok 2017

trendy-online-marketingu2017Visitalk event na téma Marketingové trendy v roce 2017 byl opět jeden z těch užitečných večerů, ze kterých odcházíte nadšení a o poznání bohatší. Mohu to osobně potvrdit. A byla by škoda nechat si to bohatství jen pro sebe.  Raději se s vámi, kteří jste na březnovém eventu u nás v Trenčíně nebyli, podělím o všechno inspirující, co zde zaznělo.

Víte, co považují za předpoklad úspěchu v roce 2017 profíci z Visibility?

Začneme trendy online marketingu na rok 2017. Pokud chcete v online světě uspět, Juraj Sasko doporučuje, abyste se zaměřili hlavně na:

1. Získávání zákaznických referencí pozitivní je, že zákaznický servis je a ještě dlouho bude nejdůležitější. Pokud si stále myslíte, že toto není priorita, měli byste vědět, že vaše zákazníky dělí od konkurence 2 kliknutí. Že reference opravdu fungují, potvrdili i naši zkušení e-shopaři. Ptejte se svých zákazníků, jak jsou s vašimi službami spokojeni.

2. Tvorbu video obsahu na sociální sítě je to momentálně ideální obsah s vysokým přirozeným dosahem. Z vlastní zkušenosti doporučujeme zakoupit mikrofon – kompatibilní se smartphonem a formát mp4 je ideální i pro váš youtube kanál. Každé video by mělo v názvu a popisu obsahovat klíčová slova. Pokud natočíte krátkou videoprezentaci produktů, nezapomeňte video nahrát i do produktové fotogalerie. Kromě videa jsou skvělá i gifka, možná se vám bude hodit některé z giphy.com.

3. Automatizaci a to nejen e-mailů. Ve Floxu si můžete kromě odeslání newsletterů zautomatizovat např. i vyřízení objednávek na základě skladového statusu, pravidla pro blokování položky atd.

4. Personalizaci ukázkovým příkladem personalizace je internetbanking slovenské Tatra banky. Stačí autentizace hlasem a v TB přesně vědí, kdo jste. Pro zákazníky svého e-shopu takovou možnost sice nemáte, ale můžete jim poslat personalizovaný e-mail. Pozor, ale určitě ne tak, jak to dělá například ALZA: Od mého ukončení VŠ uběhlo opravdu hodně let a v tomto období jsem ani náhodou nehledala notebooky, absolutně proto nechápu, proč mi přijde jeden den mimozemská nabídka na:

nepersonalizovaná nabídka od ALZA.sk

ukázka nepersonalizovaného e-mail marketingu od ALZA.sk

a za pár dnů na dětské hračky nebo domácí spotřebiče. 😀

5. Získávání konverzí přes sociální sítě sociální sítě sice nebyly primárně určeny k prodeji, ale…, jelikož je to skvělá příležitost, proč ji nevyužít? Netýká se to jen Facebooku, reklamní kampaně můžete využít i na Instagramu. Na FB se snažte urychlit realizaci konverze přes buttony Click to install/to download…

6. Propojení reklamních systémů myslete na to, že vaši zákazníci prohlížejí váš web přes den na různých zařízeních, případně i z více najednou. Proto zkuste najít platformu, která dokáže vaše inzerce sledovat, menežovat a vyhodnocovat na 1 místě. Zkuste např. Google Double Click.

7. Nativní reklamu doporučovaný nástroj Strossle je na to jako dělaný.

8. Focení nebo tvorbu vlastních obrázků jaksi se nám okoukaly fotobankové fotky vysmátých lidí, preferujeme reálné záběry. Skvělé je, že na ty nám stačí smartphone. Tak si začněte i vy vytvářet vlastní fotobanku a uvidíte, že to přinese kýžený efekt.

9. Lokální vyhledávání pro každou pobočku, prodejnu přidávejte lokální obsah, příp. založte lokální web, stránku na Facebooku.

ukázka lokalizace pro lepší zásah postu na FB

možnosti GEO lokalizace publika, kterému chcete zobrazit svůj FB příspěvek

Základ je poznat co nejdokonaleji toho, komu chcete prodat, tedy svého zákazníka. Ano, tu nejlepší digi strategii postavíte díky tomu, že poznáte zákazníky. Zkuste si odpovědět na tyto otázky:

  • co dělá zákazník? pracuje, cestuje, sportuje, chce se bavit, hledá informace/rady, … tato témata rozšiřujte a průběžně doplňujte
  • s kým je? s přáteli, rodinou, s dětmi, s manželkou…
  • kam chce jít a jak se tam dostane? jde ven, bavit se, na dovolenou, výlet, meeting, používá navigaci? (reklamní formát ve Waze)
  • co potřebuje? složit regál, uvařit zdravou večeři, naučit se něco nebo najít práci?
  • kde je? geo lokalizace funguje na přesnost v metrech, i na FB dokážete zacílit na lokalitu

Tak do toho! Zkuste krok za krokem začít aplikovat tyto čerstvé rady, aby vaše úsilí bylo efektivnější a přinášelo více výsledků. Věříme, že co nevidět budete mít první tipy z dnešního článku ověřeny i v praxi.

Držíme vám palce.

podpis-cz

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)