Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Tipy z Trend Online Academy na vylepšení vaší AdWords reklamy

ověřené tipy, jak zefektivnit reklamní kampaně v AdWordsInspirováni skvělou přednáškou Richarda Kondáše z ui42 digital jsme si pro vás připravili několik účinných triků na vylepšení vaší AdWords reklamy, která je výborným nástrojem na podporu prodeje ve vašich e-shopech. Pojďme si říct, co můžeme udělat pro lepší optimalizaci reklamních AdWords kampaní.

  1. Při vytváření reklamní kampaně byste si měli jako první stanovit cíl kampaně.  Pro majitele e-shopů je to často nákup v e-shopu. Ale kampaně mohou mít další cíle, jako je například přihlášení návštěvníka do newsletteru nebo budování povědomí o značce nebo produktu. Po určení konkrétního cíle je důležité vybrat relevantní landing page (cílovou stránku), na kterou se klient po kliknutí na reklamu dostane. Landing page by měla odpovídat obsahu reklamy, která klienta přivedla, a měla by mu umožnit splnit cíl, který jste si při tvorbě kampaně stanovili.

  1. Velmi důležitým aspektem každé reklamy v AdWords jsou klíčová slova. Při jejich výběru se vyplatí být velice důsledný. Klíčová slova mohou být různé od všeobecných až po velice konkrétní.  Čím jsou klíčová slova všeobecnější, tím klesá jejich relevance, roste počet vyhledávání, konkurence, cena za klik a roste i vzdálenost klienta od nákupu. Je proto potřeba zvážit více aspektů klíčového slova, nejen jeho vyhledávanostvšeobecná a konkrétní klíčová slova

  1. Google AdWords poskytuje několik typů shod klíčových slov volná shoda, modifikovaná volná shoda, frázová shoda, přesná shoda a vylučující shoda. Každý typ shody má svůj význam a pro správnou efektivitu kampaně je velmi důležité vybrat správný typ.

  2. Negativní klíčová slova mohou být taky velkým pomocníkem při správném cílení reklamy. Prodáváte ve svém e-shopu pouze nové produkty? Vylučte proto bazar jako klíčové slovo. Mohlo by se totiž stát, že vaše reklama se bude zobrazovat lidem hledajícím produkt, který možná nabízíte, ale se zájmem o již použitý, za nižší cenu.

  3. Důležitou součástí vytváření reklamy jsou texty. Při jejich tvorbě si dejte záležet, ve vyhledávací síti je to totiž hlavní způsob, jak potenciálního návštěvníka zaujmout. Texty by měly zdůrazňovat unikátnost nákupu ve vašem e-shopu. Nebojte se použít v reklamních textech i akce, které ve vašem internetovém obchodě právě probíhají. Texty by rovněž měly obsahovat klíčové slovo, jelikož při zobrazení reklamy Google toto klíčové slovo zvýrazní a návštěvníkovi může tak vaše reklama připadat nejrelevantnější.

  1. rozšíření adwords

    Pro mobilní návštěvníky doporučujeme rozšíření o telefonní číslo.

    Dalším prvkem, který může výrazným způsobem ovlivnit rozhodovací proces návštěvníka, jsou rozšíření reklamy. Google AdWords poskytuje více typů rozšíření, je proto potřeba vybrat si právě ty, které se vám nejvíc hodí. Pokud máte kamennou prodejnu, může vás zaujmout rozšíření o lokalitu, ale když ji nemáte, tento typ rozšíření pro vás bude nezajímavý. Rozšíření reklamy mohou návštěvníkovi poskytnout množství cenných informací a zavést jej i na jiné podstránky, jako je hlavní landing page reklamy.

  1. Nejdůležitější je ale celková kvalita reklamy. Ta se odvíjí  od relevance landing page, na kterou z reklamy posíláte své návštěvníky. Správná landing page obsahuje obsah slíbený v reklamě, umožňuje přímo návštěvníkovi splnit cíl reklamy a je optimalizována pro zařízení, na kterém se reklama zobrazila. Celková kvalita reklamy se odvíjí i od skóre kvality, které dosahují klíčová slova. Skóre kvality je vypočítáváno na základě relevance reklamy na dané klíčové slovo, na základě předchozích zkušeností se vstupní stránkou a na základě očekávané míry prokliku. Všechny údaje si vyhodnocuje a stanovuje Google na základě dostupných statistik.

Budování kvalitního internetového obchodu je pomalý proces. Věříme, že tvorbu e-shopu jste s Floxem hravě zvládli, kvalitní reklamní kampaně by měly být dalším krokem k úspěšnému e-shopu. Doufáme, že i tyto jednoduché tipy pro AdWords vám pomohou prodávat ve vašich e-shopech více a zoptimalizovat rozpočet vaší reklamní kampaně. Tak do toho! Přejeme mnoho úspěchů :).

podpis-cz

avatar
Autor: Lukáš Koprivňanský Lukáš pracoval jako Key Account Manager pro klienty ByznysWeb.cz a BiznisWeb.sk. Momentálně řeší UX a SEO v ui42.sk.