Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Jak si správně nastavit Instagram Shopping?

jak aktivovat IG ShoppingV tomto postupu pracujeme s tím, že již máte založené firemní stránky na Facebooku a firemní profil na Instagramu.

 

  1. Nejdříve se přesvědčte, zda jste kvalifikovaní pro Instagram Shopping. Na každou z těchto otázek si musíte odpovědět kladně.

 

  • Nachází se vaše firma v podporovaných zemích? V ČR je IG Shopping k dispozici již nějaký ten měsíc, Slovensko bylo k podporovaným zemím přidáno teprve nedávno.

 

  • Prodáváte fyzické zboží? Zkontrolujte si v následujícím seznamu zda nespadáte do kategorií, které nejsou podporovány.

 

  • Je váš profil v souladu s obchodními podmínkami Instagramu

 

  • Máte na Instagramu byznys účet a je propojen s Facebookem? Pokud ne, změňte to na Instagramu v části Nastavení – Business Settings – Switch to Business profile. V tomto kroku je rovněž potřeba propojit tento profil s vaší firemní stránkou na Facebooku.

 

Všechno v pořádku? Můžeme jít dál.

 

  1. Na to, abychom mohli označit produkty, potřebujeme vytvořit katalog (produktový feed) na Facebooku. Vytvoříte jej přes Facebook Business Manager.

 

vytvoření katalogu ve Facebook Business Managers

Pokud jste svůj e-shop vytvořili v ByznysWebu, pro nahrání produktů do produktového katalogu použijte XML feed pro Google nákupy.

  • Potřebujete si tedy založit Facebook Business Manager.  Přihlašovací údaje vyplňte tak, aby byly totožné s vaší facebookovou stránkou a aby se tak snadněji propojily. V části Firemní nastavení si nastavte firemní účty (FB, IG) a lidi, kteří je mohou spravovat.

 

  • Vytvoříte si katalog, který se bude denně aktualizovat podle dostupnosti na vašem e-shopu. Nastavíte to následovně: ≡ (Menu vlevo na horní liště) – Aktiva (Assets) – Katalogy

vytvoření FB katalogu produktů

  • Pak kliknete na „Create catalog“ – vyberete „Která kategorie nejvíc vystihuje vaši firmu“ (v našem případě E-commerce) – zde svůj katalog pojmenujete a vyberete, jakým způsobem přidáte produkty (my jsme zvolili vložení Data Feed, tedy možnost Upload Product Info)

výběr kategorie při vytváření FB katalogu

upload produktů do FB obchodu přes Google XML feed

  • Po vytvoření katalogu jej otevřete, klikněte na Product Data Sources – Use Data Feeds – Add data source – Set a Schedule (doporučujeme pro e-shopy, jejichž skladové zásoby se často mění), vložte svůj Data Feed URL feed pro Google nákupy), nastavte pravidelné aktualizování a spusťte kliknutím na – Start Upload.

 

  • Katalog se bude načítat (v našem případě to trvalo několik minut), po dokončení klikněte na „View products“ a zobrazte tak katalog. Velmi přehledně, krok za krokem je to vysvětleno i v tomto videu. (v angličtině)

 

Následně už byste měli mít vše připraveno pro funkční Instagram Shopping. Na základě naší zkušenosti ale bylo potřeba ještě kliknout na následující tlačítko:

jak aktivovat IG Shopping pro svůj e-shop

aktivace Instagram Shopping

schválenie účtu pre Instagram Shopping

A ačkoliv jsme měli všechno připraveno a Instagram byl schválen (viz obrázek), náš Instagram Shopping pořád nebyl propojen. Museli jsme tak počkat, až tuto funkci plně spustí i na Slovensku. Výhodou ale bylo, že jsme všechno měli připravené a hned, jak se IG Shopping u nás zprovoznil, mohli jsme jej používat.

 

  1. Poslední krok je už opravdu snadný. Po schválení se přihlaste do svého firemního účtu na Instagramu (je potřeba mít aktualizovanou verzi aplikace), klikněte na Nastavení (Settings) – Business – Shopping. Pokud nemáte tlačítko „Shopping“, váš účet ještě nebyl schválen (většinou to trvá několik dní) nebo jste v procesu něco nesprávně nastavili.

 

Pokud již tlačítko „Shopping“ máte, klikněte na něj, vyberte katalog produktů a můžete začít naplno využívat označování produktů na Instagramu.

 

Zdroje:

https://www.facebook.com/policies/commerce?ref=fbb_ig_shopping_setup

https://www.facebook.com/business/instagram/shopping/guide

https://www.byznysweb.cz/a/1158/instagram-shopping

https://help.instagram.com/465338663964342

 

avatar
Autor: Alžbeta Bugeľová Alžbeta Bugeľová, Marketing Specialist ORIGINAL TRADE s.r.o. Vystudovala Marketing Management of Business na Ekonomické fakultě UMB v Banské Bystrici. Po marketingové stáži v zahraničí se věnovala práci v event managementu. Později se opět vrátila k marketingu, a to v rodinné firmě ORIGINAL TRADE, kde se nejraději věnuje mapování trhu a zlepšování existujících služeb zákazníkům originalnehracky.sk a jutro.sk.

Diskuse k článku