Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Oxalis dessous – spodní prádlo a e-shop s historií

Možná máte kamennou prodejnu, která dobře vydělává, ale pokud nemáte e-shop, přicházíte o další zákazníky. Inspirujte se příběhem rodinné společnosti Oxalis dessous, která má své počátky v minulém století.

zakladatelka Oxalis dessous, Štěpánka Kupcová na módní přehlídce

zakladatelka Oxalis dessous, Štěpánka Kupcová na módní přehlídce

Hned po revoluci začali manželé Kupcovi s obchodem na Praze 3 ve Slavíkově ulici. Prodejna byla zaměřena na textil, tedy na celý sortiment od pyžam přes spodní prádlo až po tepláky či pláštěnky, což v té době bylo naprosto běžné. Obchod fungoval a bylo nutné jít vstříc dalším výzvám.

Proto v roce 1997 otevřeli 2 další prodejny na tehdy nejrušnějších nákupních třídách v Praze. Vývoj postupně začal směřovat k nákupním centrům, což pro ně byla největší výzva. Ze začátku naráželi na nedůvěru developerů, protože prý nebyli nadnárodní společnost.

Nepodlehli, šli dál za svým snem, který se v roce 2007 stal skutečností.  Síť prvních prodejen v obchodních centrech začíná růst. V podnikání se angažuje celá rodina a syn Martin hledá řešení, díky kterému vzniká e-shop oxalisdessous.cz.

Letité zkušenosti nyní Martin Kupec odevzdá i vám. Proto pokud přemýšlíte o tom, jak založit úspěšný  e-shop, přečtěte si, co vám v dnešní době pomůže získat spokojené a věrné zákazníky.

Martin Kupec – marketingový ředitel Oxalis dessous

Martin Kupec – marketingový ředitel Oxalis dessous.

1. Martine, kdo všechno stojí za e-shopem a sítí prodejen Oxalis dessous?

Jsme rodinná společnost, která více než dvacet let provozuje prodejny nejdříve s textilem a později specializované pouze na spodní prádlo, plavky a noční sortiment.

Největším hnacím motorem společnosti jsou určitě moji rodiče. Já jsem se připojil během studia na vysoké škole přibližně před čtyřmi lety. Dalším členem našeho týmu je Lucie, která se mnou nejvíce spolupracuje na každodenním chodu e-shopu. Její velký přínos oceňuji nejen já osobně, ale také naši zákazníci z e-shopu, kteří jsou s ní v kontaktu.

Zapomenout samozřejmě nesmím na naše asistentky prodeje, které reprezentují naši společnost na  prodejnách a jsou jedním z nejdůležitějších článků.

2. Váš e-shop Oxalis dessous od svého založení prošel různými designovými úpravami. Proč je podle vás důležité investovat do responzivního webdesignu?

Myslím si, že v dnešní době je responzivní design nutností vzhledem k oblíbenosti přenosných chytrých zařízení (mobil, tablet…). My jsme se při poslední úpravě snažili nastavit moderní spíše minimalistický design, který by se hodil k luxusnímu spodnímu prádlu, a zároveň jsme s vaší pomocí vyřešili responzivitu svého e-shopu. Všechny naše úpravy mají vždy za cíl zvýšit přívětivost a pohodlné nakupování pro naše zákazníky.

3. Co dalšího je podle vás pro úspěšné podnikání na internetu klíčové?

Důležité je nadšení pro práci a určitá trpělivost. Protože žádný úspěch se nerodí přes noc. My jsme toho příkladem: i přes to, že se e-shopu věnujeme více než dva roky a první úspěchy máme za sebou, tak na ty velké ještě teprve čekáme. 🙂

Dalším, co bych určitě poradil, je sledování posledních trendů v e-commerce. Tento obor jde velice rychle dopředu, takže je to o neustálém vývoji a zlepšování se. Velkou inspirací jsou určitě velké e-shopy.

V našem odvětví spodního prádla nám velmi pomáhají naše prodejny, kdy lze objednat spodní prádlo z domova a následně ho vyzkoušet a zakoupit s pomocí našeho personálu. Naše asistentky prodeje jsou pravidelně školené a dokážou každému zákazníkovi poradit, jak s velikostí, tak i se střihem. V oblasti spodního prádla je zkušenost asistentek prodeje naprosto zásadní. To mi určitě potvrdí každá žena. Takže to je klíč nejen k našemu úspěchu, spojit e-shop s prodejnami a kvalitním servisem.

4. Jak jste vybrali svůj sortiment a dostali se zrovna k francouzskému spodnímu prádlu?

Byla to samozřejmě dlouhá cesta, ale dvakrát do roka, již mnoho let navštěvujeme největší veletrh spodního prádla ve Francii, kde jsme postupně vyprofilovali svůj sortiment na luxusní spodní prádlo, plavky a noční prádlo.

Snažíme se jít cestou kvalitních produktů, které zároveň budou dělat nositelkám radost, jak pohodlím, tak samozřejmě i designem.

Dovolím si i trochu osvěty na závěr. Každá žena by si měla uvědomit, že žádný kus oblečení nemá leckdy i celý den v bezprostřední blízkosti pokožky, a proto se vyplatí do spodního prádla trošku investovat.

Zajímavé video o tom, jak vzniká luxusní spodní prádlo Chantelle Paris:

5. V rámci obsahového marketingu se věnujete i tvorbě video obsahu. Na vašem youtube kanálu najdou ženy spoustu videí o tom, jak správně vybrat spodní prádlo. Nabízíte tak perfektní řešení nejčastějšího ženského problému. 🙂 Jak tento nápad vznikl, oslovil vás někdo na spolupráci, nebo to bylo přesně naopak?

Na stránkách máme sekci, která se jmenuje Novinky a články, kde píšeme o spodním prádle a samozřejmě se také zabýváme poradnou.

pořad Prádlománie učí ženy, jak správně vybrat spodní prádlo

Pořad Prádlománie učí ženy, jak díky prádlu vypadat sexy, nechat vyniknout své dokonalé křivky a siluetu, a to i s větší velikostí. Prádlo Oxalis dessous umí udělat královnu opravdu z každé ženy.

Přemýšleli jsme, jak to posunout o kousek dál, a trošku jsme se inspirovali v zahraničí a vymysleli tematická videa, která se zabývají jednotlivými druhy spodního prádla, a právě naše odbornice na spodní prádlo z jednotlivých prodejen radí, jak vybrat to pravé a neudělat chybu.

Nápad se tedy zrodil u nás, ale těžší bylo ho realizovat 🙂 a najít někoho, kdo by ho odvysílal. Domluvili jsme se nakonec se společností playtvak.cz a vznikl pořad Prádlo mánie. Jednotlivé díly teď v repríze právě v rámci obsahového marketingu zveřejňujeme i na našem youtube kanálu.

6. Spolupráce s blogerkami vám rovněž není cizí. Jak se vám povedlo získat třeba Sexy Mamas, Nikol Kouklovou nebo Lindu Bernátovou? Je těžké sehnat v dnešní době spolehlivé blogerky? Spousta majitelů e-shopů totiž pořád tento způsob propagace nevyužívá i přesto, že má obrovský potenciál.

Pro získání blogerek musíte být aktivní. Rozhodně nečekejte, až vás osloví. Nám se podařilo navázat tyto spolupráce, kterých si velmi cením. Naprosto nadstandardní spolupráci máme s blogerkami ze Sexy Mamas, které nám dávají velkou podporu s krásnými výstupy na sociálních sítích a jejich stránkách.

Za sebe mohu říct, že je poměrně těžké spolupráci domluvit, ale rozhodně se toho nemá smysl bát. Nezapomínejte také na vyhodnocení, stejně jako u ostatních reklamních kanálů.

7. Kromě YouTube jste aktivní i na dalších sociálních sítích. Které se vám nejvíc osvědčily a proč?

Nejvíce se nám osvědčil Facebook, ale je to také tím, že jsme na něm nejdelší dobu a máme poměrně slušnou základnu fanoušků. V neposlední řadě jsou také důležité reklamní výdaje, které jsou pro tento kanál ze sociálních sítí u nás největší. Snažíme se být v poslední době aktivní na Instagramu, který se těší velké popularitě a i mě osobně se velmi líbí.

8. V detailu vašich produktů skvěle doporučujete i tzv. alternativní produkty z kolekce. Oceňují vaši zákazníci, že jim takto šetříte čas a myslíte na jejich potřeby? Jakou máte odezvu?

doporučené, alternativní produkty

Doporučené produkty zvyšují hodnotu objednávky.

Upřímně si myslím, že je to určitý standard, který má nebo by měl mít v dnešní době každý e-shop. Určitě to zákazníkům ulehčuje orientaci a dokáže podpořit prodej. Nejvíce se nám osvědčily v poslední době naposledy prohlédnuté produkty, které máme implementovány externě a zákazníci je velmi využívají.

9. E-shop jste před více než 2 lety vybudoval v ByznysWebu. Zkoušel jste i jiné platformy? Pokud ano, co vás přesvědčilo, abyste si vybral právě FLOX?

Přiznám se, že jsem se o další možnosti velmi zajímal, a co se týče poměru cena výkon, bych řekl, že systém FLOX nemá konkurenci. Takže to nás přesvědčilo a se spoluprací jsme navíc delší dobu velmi spokojení a těšíme se, že budeme společně překonávat další výzvy.

10. Jaké máte plány do budoucna? Co třeba slovenská jazyková verze? 🙂

Zhruba před třemi měsíci jsme začali se slovenskou verzí www.oxalisdessous.sk, ale je co vylepšovat a musíme se na Slovensku nejdřív dostat do většího povědomí, jako prodejce spodního prádla. To je pro nás teď největší výzva. A doufám, že brzy budeme řešit další zemi, kam expandovat. 🙂

 

Rozjet podnikání, které posléze zaměstná celou rodinu, to zní jako krásný sen. A když se tento sen změní v realitu a vidíte, jaké ovoce přináší vaše úsilí, satisfakce je tak silná, že máte najednou spoustu dalších nápadů. Třeba jako Martin Kupec se svou rodinou. Svým zákaznicím nabízí maximální komfort a luxus, školený personál, široký výběr a spoustu doplňkových informací o spodním prádle. A to všechno online na svém e-shopu, ale i offline v kamenných prodejnách, kterých neustále přibývá. Luxusní nádech francouzských značek se nese napříč celým e-shopem, ale i v prodejnách.

Díky Oxalis dessous je sen o dokonalém vzhledu na dosah každé ženě. Oxalis totiž neprodává jen spodní prádlo, plavky a noční sortiment, ale pomáhá ženám k cestě za vlastním JÁ.

A přesně o tom by mělo být i vaše podnikání na internetu. Nabízet zákazníkům pocity, zážitky, pohodlí a zároveň je ujistit v tom, že právě proto je nákup ve vašem e-shopu tím nejsprávnějším rozhodnutím.

Tak směle do toho! Teď už víte jak :). Pro začátek zkuste třeba  e-shopové řešení nebo e-shop zdarma od ByznysWebu.

Hezký den přeje

  podpis-cz

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)