Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Jak vytvořit multijazyčný e-shop

Jaroslav Jerhot z atelierDSGN.com vyrábí a prodává designové nástěnné hodiny. Hodiny z nerezové oceli nebo perspexu a nástěnné hodiny pro milovníky kubismu se těší velké oblibě i v zahraničí. 

S panem Jerhotem jsme si povídali o tom, jak začít podnikat na internetu, ale i o tom, jak vytvořit multijazyčný e-shop bez velké počáteční investice a expandovat do zahraničí.

1. Pane Jerhote, jste absolventem Matematicko-fyzikální fakulty UK, ale váš zájem o architekturu a design byl silnější, a tak jste si vzdělání rozšířil i studiem na umělecko-průmyslové VŠ. Řekněte nám o svých začátcích víc.

Mé civilní zaměstnání vychází z mého studia matematiky. 

Nicméně všechny mé výstupu jsou pouze digitální. A protože jsem měl zájem tvořit i něco trvalejšího a navíc mám zájem o design, rozhodl jsem se, vytvářet něco, co přetrvá a udělá svět krásnějším. A po nějaké době přemýšlení jsem se rozhodl pro nástěnné hodiny.

To je věc, kterou potřebuje skoro každý, většinou jsou umístěné na viditelném místě a výroba není příliš složitá.

Jaroslav Jerhot – designér a výrobce nástěnných hodin z atelierDSGN.com

2. V nabídce e-shopu atelierDSGN.com najdeme moderní velké designové nástěnné hodiny, hodiny s názvem měst, ale i hodiny ukazující poledne.

Výroba designových hodin je ale stejná. Začíná návrhem ciferníku, pokračuje digitalizací a přípravou výrobního plánu. Ten dostane do rukou výrobce ciferníků (podle toho, zda se jedná o nerezové hodiny, kde je potřebné laserové řezání, nebo o hodiny z plexiskla).

Po čisticí a lešticí fázi nástěnné hodiny smontujete a posíláte zákazníkovi. Kolik nástěnných hodin vytvoříte za jeden rok?

Za rok stovky kusů.

designové nástěnné hodiny do každého interiéru

zdroj foto: atelierDSGN.com

Jak jednoduše vytvořit vícejazyčný e-shop

3. Na vašem webu najdeme různé jazykové mutace – českou, slovenskou, anglickou, americkou, polskou, rumunskou a maďarskou. Když jste se rozhodl expandovat, dělal jste si průzkum trhu? Pozorujete nějaké rozdíly mezi jednotlivými zeměmi, do kterých své nástěnné hodiny expedujete?

Přeložil jsem to pomocí Google Translatoru. Průzkum trhu jsem moc nedělal. Výběr zemí jsem udělal na základě toho, ve kterých zemích mohu efektivně inzerovat, a také podle toho, jaká je cena zaslání zásilky. Tu totiž platím já, pro zákazníka je zaslání zdarma. 

Rozdíly mezi zeměmi moc nejsou. Pouze v Polsku mají v porovnání s ostatními zeměmi výrazně větší zájem o hodiny s názvy měst. Zda zákazník platí kartou, nebo hotově, nepoznám, vše (zaslání i platbu) pro mě zajišťuje Zásilkovna.

Chcete si vytvořit vícejazyčný multi eshop i vy?

Otestujte si jazykové mutace od ByznysWebu na 30 dní zdarma:

4. Spolupracujete také s nějakým interiérovým designérem, resp. prodáváte své nástěnné hodiny i na Biano, přes srovnávače zboží apod.?

Ano, prodávám i na Biano, ale hlavně na Favi. Favi mi připadá efektivnější. Jinak jsem „vlk samotář“ a s nikým nespolupracuji.

5. Následkem pandemie přišla spousta lidí o práci, začali proto přemýšlet, jak vytvořit e-shop, resp. v čem podnikat. Pokud byste jim mohl poradit, na co by si měli dát na začátku podnikání nebo tvorby e-shopu pozor?

Hlídat si náklady, hlídat si náklady, hlídat si náklady, hlídat si náklady. A ještě upozornění. Rozjet e-shop je daleko komplikovanější, než se na první pohled může zdát. Alespoň to tak bylo v mém případě, protože já své produkty nejen prodávám, ale také navrhuji a vyrábím. Ale má to zase výhodu v tom, že velké e-shopy mi nekonkurují, protože mé zboží prostě nemají. A tak mohu mít vyšší marže.  

6. Jak ovlivnila koronavirová pandemie vaše podnikání?

Tržby se o něco zvýšily. Následkem korony jsem měl vloni v létě výpadek ve výrobně ocelových ciferníků, ale mám malou skladovou zásobu, takže zdržení se dotklo pouze několika málo zákazníků.

Expanze e-shopu je jednou z možností, jak efektivně zvýšit počet konverzí. Proto pokud jste v důsledku koronakrize zaznamenali pokles objednávek, zkuste oslovit zahraniční zákazníky.

V ByznysWebu vám k expanzi stačí vytvořit novou jazykovou verzi. Nejčastěji je to právě slovenská verze e-shopu, kterou čeští podnikatelé zakládají jako první. V administraci e-shopu od ByznysWebu si ale můžete vytvořit tolik jazykových verzí, kolik potřebujete. 

Co se překladů týče, u menších e-shopů poslouží i Google Translator, pokud ale máte širší nabídku produktů, doporučujeme najmout si profíky, kteří mají s expanzí letité zkušenosti.

Přejeme vám spoustu spokojených zahraničních zákazníků.

K tématu expanze by vás mohlo zajímat:

Do jakých zemí expandovat v roce 2021

Jak vytvořit jazykovou verzi e-shopu

avatar
Autor: ByznysWeb.cz Tvorba webových stránek a e-shopu v responzivním designu a vlastním redakčním systému. Vytvořte si na zkoušku webové stránky a eshop zdarma. Na ByznysWeb lze snadno přemigrovat i zaběhnutý e-shop. Vyzkoušejte si, jak to u nás funguje. Vlastní e-shop si u nás vytvoříte rychle i bez programátora a grafika.