Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Jak uspět na sociálních sítích? Nabídněte víc

Na #ESSE18 mě zaujala taky přednáška Adama Zbiejczuka: Sociální média jsou víc než jenom vaše FB stránka.

Facebook, jako i jiná média, se neustále vyvíjí a to, co platilo před pár lety, dnes není pravda. Velký počet lajků nebo obrovská základna fanoušků není zárukou pro vaše konverze.

jak uspět na sociální síti

Co byste měli dělat, abyste uspěli na sociálních sítích

  1. Skvělý obsah, který je relevantní.
  2. Rychlá zákaznická podpora, která potěší.
  3. Mít vlastní příběh.

Tyto 3 věci budujou na sociálních sítích vaši značku.

 

Pro úspěch v reklamě na sociálních sítích musíte

  1. Správně cílit na své publikum.
  2. Správně bidovat, což je při online reklamě klíčové. Bidování ovlivňuje zobrazování reklamy, prokliky i cenu.
  3. Tvořit krásné reklamy, protože ty prodávají nejvíc.

 

Sociální sítě mají obrovskou sílu, pozitivní i negativní

V tomto jsou mocnou zbraní a vy ji musíte umět správně používat, protože se můžete dostat do problémů. Slovo se na internetu šíří velmi rychle. Na sociálních sítích je vhodné nejen mluvit, ale i poslouchat. Jako příklad Adam uvedl případ Alzy a Martinusu.

Naštvaná zákaznice napsala na svůj osobní profil o nepříjemné zkušenosti s Alzou. Zaplatila za objednávku, ale nebyla jí doručena a nemohla se dopátrat, co s ní je. Tři dny se snažila zkontaktovat s Alzou přes jejich tel. zákaznickou linku, formulář na webu, Facebook, ale nikde se jí to nepovedlo. Přes tento její status se to nakonec dostalo k někomu z Alzy a problém vyřešili. Ale na takovéto věci byste si měli dát velký pozor.

reakce nespokojeného zákazníka na Facebooku

Naopak za pozitivní příklad byl slovenský Martinus, jehož příběh s delfínem již možná znáte. Jejich zákazník si přál ke své sté objednávce nakreslit delfína. A tak mu jeho přání splnili ☺:

plňte svým zákazníkům přání

Lidé na sociálních sítích sdílejí své negativní zkušenosti, ale ty extra pozitivní ještě raději. Pokud je překvapíte něčím, co nečekali, vaší skvělou zákaznickou podporou a upřímným zájmem, takové věci se šíří ve velkém.

Příběh o žirafě Joshie vás chytí za srdce

Na Floridě byla na dovolené rodina s malým tříletým synkem, jehož nejoblíbenější hračkou byla plyšová žirafa jménem Joshie. Spolu i usínali. Při návratu domů ale zjistili, že žirafa zůstala v hotelu. Otec synovi vysvětlil, že Joshie se neztratila, jen se jí na Floridě tak zalíbilo, že si chtěla prodloužit pobyt. Pak zavolali do hotelu, zda by jim ji mohli poslat poštou, a poprosili je, zda by ji mohli vyfotit někde u bazénu nebo něco podobného. Aby kluk viděl, jak si to tam žirafa užívá. ☺ A oni jí udělali kompletní fotobook, na kterém je žirafa u bazénu, na wellness nebo v plážovém vozíku. ☺ A takovéto příběhy lidé automaticky rádi sdílejí.

príbeh žirafy Joshie

Zákaznicím našeho e-shopu liliana.sk nabízíme od začátku podnikání 100% zákaznický servis. Jednu vtipnou příhodu si můžete přečíst i v loňském článku na blogu o podnikání na internetu.

 

Možná vás bude zajímat i můj další článek:

Jak si vybrat vhodného blogera pro svůj e-shop

avatar
Autor: Marián Ďurmek Spolu s bratrem Dušanem provozujeme od roku 2011 e-shop liliana.sk, kde pomáháme ženám se správným výběrem spodního prádla, plavek a dámského oblečení.