Jak uspět na sociálních sítích? Nabídněte víc
Na #ESSE18 mě zaujala taky přednáška Adama Zbiejczuka: Sociální média jsou víc než jenom vaše FB stránka.
Facebook, jako i jiná média, se neustále vyvíjí a to, co platilo před pár lety, dnes není pravda. Velký počet lajků nebo obrovská základna fanoušků není zárukou pro vaše konverze.
Co byste měli dělat, abyste uspěli na sociálních sítích
- Skvělý obsah, který je relevantní.
- Rychlá zákaznická podpora, která potěší.
- Mít vlastní příběh.
Tyto 3 věci budujou na sociálních sítích vaši značku.
Pro úspěch v reklamě na sociálních sítích musíte
- Správně cílit na své publikum.
- Správně bidovat, což je při online reklamě klíčové. Bidování ovlivňuje zobrazování reklamy, prokliky i cenu.
- Tvořit krásné reklamy, protože ty prodávají nejvíc.
Sociální sítě mají obrovskou sílu, pozitivní i negativní
V tomto jsou mocnou zbraní a vy ji musíte umět správně používat, protože se můžete dostat do problémů. Slovo se na internetu šíří velmi rychle. Na sociálních sítích je vhodné nejen mluvit, ale i poslouchat. Jako příklad Adam uvedl případ Alzy a Martinusu.
Naštvaná zákaznice napsala na svůj osobní profil o nepříjemné zkušenosti s Alzou. Zaplatila za objednávku, ale nebyla jí doručena a nemohla se dopátrat, co s ní je. Tři dny se snažila zkontaktovat s Alzou přes jejich tel. zákaznickou linku, formulář na webu, Facebook, ale nikde se jí to nepovedlo. Přes tento její status se to nakonec dostalo k někomu z Alzy a problém vyřešili. Ale na takovéto věci byste si měli dát velký pozor.
Naopak za pozitivní příklad byl slovenský Martinus, jehož příběh s delfínem již možná znáte. Jejich zákazník si přál ke své sté objednávce nakreslit delfína. A tak mu jeho přání splnili ☺:
Lidé na sociálních sítích sdílejí své negativní zkušenosti, ale ty extra pozitivní ještě raději. Pokud je překvapíte něčím, co nečekali, vaší skvělou zákaznickou podporou a upřímným zájmem, takové věci se šíří ve velkém.
Příběh o žirafě Joshie vás chytí za srdce
Na Floridě byla na dovolené rodina s malým tříletým synkem, jehož nejoblíbenější hračkou byla plyšová žirafa jménem Joshie. Spolu i usínali. Při návratu domů ale zjistili, že žirafa zůstala v hotelu. Otec synovi vysvětlil, že Joshie se neztratila, jen se jí na Floridě tak zalíbilo, že si chtěla prodloužit pobyt. Pak zavolali do hotelu, zda by jim ji mohli poslat poštou, a poprosili je, zda by ji mohli vyfotit někde u bazénu nebo něco podobného. Aby kluk viděl, jak si to tam žirafa užívá. ☺ A oni jí udělali kompletní fotobook, na kterém je žirafa u bazénu, na wellness nebo v plážovém vozíku. ☺ A takovéto příběhy lidé automaticky rádi sdílejí.
Zákaznicím našeho e-shopu liliana.sk nabízíme od začátku podnikání 100% zákaznický servis. Jednu vtipnou příhodu si můžete přečíst i v loňském článku na blogu o podnikání na internetu.
Možná vás bude zajímat i můj další článek: