Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Největší síla LinkedInu je ve vyhledávání a kontaktování

jak na LinkedInEfektivní marketingový nástroj pro zaměstnance, freelancery, firmy i uchazeče o práci a působivá databáze pro HR zároveň. To je síť LinkedIn, o jejíž výhodách i principech bude v úterý 11. prosince v brněnském Kině Scala vyprávět první certifikovaný LinkedIn recruiter ve střední a východní Evropě, Josef „José“ Kadlec. Návštěvníkům ukáže, jak využít LinkedIn ve svůj prospěch.

 

V čem tkví potenciál sítě LinkedIn a pro koho je určená?

Josef „José“ Kadlec: Největší síla LinkedInu je v datech, která můžeme na této síti najít. Jedná se o největší databázi lidí, kde je o nich velmi vysoká kvalita informací včetně toho, v jaké společnosti a na jaké pozicí pracují nebo pracovali, co vystudovali nebo jaké mají dovednosti a znalosti. Z čehož se pak dají těžit i informace jako odkud kam lidé přecházejí nebo co jsou největší zaměstnavatelé určitých pozic v daném regionu. Na Facebooku je uživatelů samozřejmě asi 4-5 krát více, ale kvalita jejich dat zdaleka nedosahuje kvality informací o lidech na LinkedInu.

 

Jaké výhody umí dát LinkedIn jejím uživatelům?

Josef „José“  Kadlec: LinkedIn je nejrychlejší cesta, jak si začít budovat svůj osobní brand. Speciálně pak ten, co nazývám „business personal brand“ –tzn. týká se i pracovníků v tradičních korporacích. LinkedIn je postaven na faktoru, že lidé se dívají na lidi. Proto i společnosti by měly dbát na osobní profily svých zaměstnanců, protože to jsou ty výlohy, kterými se kolemjdoucí dívají k nim do společnosti. Na vaši firemní stránku na LinkedInu se dostane jen málokdo.

 

Jaká základní pravidla anebo systém fungování je na LinkedInu?

Josef „José“ Kadlec: Největší síla LinkedInu je ve vyhledávání. Chcete vědět, kdo je HR ředitel IBM pro Evropu? Chcete vědět, kdo je účetní v Socialbakers? Chcete vědět, kdo je aktuálně na pozici CEO v STRV? Nebo prostě chcete seznam všech produktových manažerů se znalosti Agile v Ostravě? Pak tohle je právě úkol pro LinkedIn. Není to vždy ale úkol úplně jednoduchý, protože vyhledávání má svá určitá pravidla, výjimky a nástrahy. Více ukáži v samotné přednášce. 

 

Proč by se o tuto síť měli zajímat jednotlivci ale i firmy?

Josef „José“ Kadlec: Kromě vyhledávání je samozřejmě největší síla LinkedInu v kontaktování. Víte, že můžete najít něčí e-mailovou adresu jen díky tomu, že je ta osoba na LinkedInu? A to aniž byste se s tou osobou spojovali. Někdy dokonce i telefonní číslo. Ale kontext využití LinkedInu je mnohem širší a zasahují do něj všechny dnešní technologie jako video, virtuální realita, ale i umělá inteligence nebo rozpoznávání hlasu. Na přednášce budu demonstrovat některé z těchto emerging technologií a jejich využití v byznysu.

 

Jak využívají LinkedIn Češi? 

Josef „José“ Kadlec: Většina lidí používá LinkedIn z pohledu zaměstnance nebo obecně pracovníka. Mají tam profil, říkají o sobě, co aktuálně dělají, a tím sami sebe dělají zajímavými pro jiné společností na trhu. Hodně LinkedIn využívají společnosti k náboru lidí, ale dnes i k prodeji, a to především tomu v B2B. Najdeme zde samozřejmě také mnoho majitelů firem, živnostníků atp.

 

Jak jste se dostal k práci LinkedInem?

Josef „José“ Kadlec: Já jsem se dostal k LinkedInu někdy před 13 lety, kdy jsem pracoval jako softwarový inženýr pro IT korporaci a nechápal jsem, proč ta společnost nemůže nabrat všechny potřebné zaměstnance. Jako jeden z prvních, v Čechách asi úplně první, jsem tam začal „ajťáky“ oslovovat a nakonec z toho vytvořil metodologii, která vedla k sepsání knihy People as Merchandise, díky které před 4 a půl lety vznikla společnost GoodCall a Recruitment Academy, která má dnes 150 zaměstnanců a 100 000 000 obrat. Vše postavené na principech, které si ukážeme na přednášce v Brně.

 

Josef „José“ Kadlec

Jeden z prvních LinkedIn headhunterů v Evropě, kteří jako první rozpoznali skrytou sílu tzv. pasivních talentů. Jeho vizí je nezastavit změnu pracovního trhu ve prospěch kandidátů a společností, jako aplikováním analytických postupů v personalistice. A proto nepolevuje v odhodlání hledat nové, inovativní způsoby řešení problémů. Bývalý softwarový inženýr spoluzaložil mezinárodní náborovou agenturu GoodCall, a také vzdělávací společnost Recruitment Academy. Napsal knihu pro personalisty People as Merchandise: Crack the Code to LinkedIn Recruitment. 

 

11. 12. (úterý)

Start: 18:00 hod.

Vstupenky: bit.ly/JakNaLinkedIN1112

 

Event: https://www.facebook.com/events/1372001612935537/

avatar
Autor: ByznysWeb.cz Tvorba webových stránek a e-shopu v responzivním designu a vlastním redakčním systému. Vytvořte si na zkoušku webové stránky a eshop zdarma. Na ByznysWeb lze snadno přemigrovat i zaběhnutý e-shop. Vyzkoušejte si, jak to u nás funguje. Vlastní e-shop si u nás vytvoříte rychle i bez programátora a grafika.