Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Webdesign trendy 2019 pro eshopy a webové stránky

webdesign trendy pro e-shopy a webové stránky na rok 2019Plánujete redesign svého eshopu nebo webové stránky?

Přečtěte si, jaké trendy budou podle Viktora Mady a Matúše Strnála, designérů ze Studia Echt v roce 2019 dominovat.

 

1. Na to, abychom na eshopu nebo webové stránce udělali na zákazníka dobrý první dojem, máme žalostně málo času. 3 vteřiny rozhodují o tom, zda u nás nakoupí, nebo ne. Jak podle vás docílit prostřednictvím webdesignu ten nejlepší první dojem?

Viktor Mada, designer Studio Echt

Viktor Mada, Graphic Designer Studio Echt, LinkedIn

Viktor Mada:

Za mě je to:

1. Přehlednost a dobrá navigace, aby návštěvník nebyl frustrován a uměl se na webu ihned zorientovat.

2. Sledovat designové trendy a přizpůsobovat se jim, aby web nepůsobil levně a staře.

3. Personal touch – aby stránka působila vstřícněji a ne chladně, vítala návštěvníka, vtáhla jej do dění – např. zajímavým designovým prvkem a copy.

4. Zobrazit ihned produkt, který chceme prodat, aby si jej návštěvník zapamatoval – možná v nějaké zajímavé kompozici, aby vyčníval z řady.

 

Matúš Strnál, designer Studio Echt

Matúš Strnál, Digital Designer Studio Echt, LinkedIn

Matúš Strnál:

Já jen doplním, že toho 4. bodu se dá docílit např. použitím split screen (rozdělení obrazovky např. na 2 části), ať už symetrickým, nebo asymetrickým, horizontálním, nebo vertikálním. Jedna část se jasně soustředí na produkt, druhá je CTA (výzva k akci).

Jako 5. bod bych doporučil video background a bold statement (zvýraznění textu).

 

 

2. Responzivní webdesign je dnes nevyhnutelností. Návrh webdesignu ve stylu mobile first je již samozřejmostí. Na co by si měli dávat e-shopaři pozor, pokud se v roce 2019 chystají na redesign eshopu? Jsou nějaké prvky, kterých by se měli raději vyvarovat?

Viktor Mada:

Je potřeba dát si pozor zejména na to, aby:

  • Responzivita fungovala dobře a tak, jak má, a web byl přehledný.
  • Návštěvník nemusel scrollovat donekonečna a aby se na stránce vyznal.
  • Případné vizuální efekty (např. parallax využívání více vrstev, které se pohybují různou rychlostí apod.) nedegradovaly výkon webové stránky na mobilech. Na mobilu by měla být stránka více funkční než hezká“ – lidé mají méně času. CTA a důležité info je potřeba umístit tak, aby je návštěvník viděl ihned a nemusel scrollovat přes nicneříkající prvky a obrázky.

Tedy priority jsou především user experience (jednoduchost a ovladatelnost), rychlost.

Co bych nedoporučoval: určitě žádné otravné pop-upy.

 

3. A naopak, které prvky by ve webdesignu eshopu měly být zakomponovány?

Viktor Mada:

Funkčně: Product first + copy. Pak zejména jasně viditelné a přehledné důležité navigační prvky jako filter na produkty, search bar (vyhledávání).

Designově: Výrazné barvy a barevné plochy, gradienty, jednoduché pěkné buttony, bold statements velké písmo v hlavičce, hrát si se z-indexem (priorita při překrývání prvků v CSS) a parallaxem, overlay (překryvnými moduly) apod. Barevná jednotnost a samozřejmě jednotný styl ilustrací, ikon, fotografií.

Video ano, ale ne hned se zvukem. Možná jako imidžové pozadí za text v hlavičce, např. s barevným overlayem.

 

4. Co se týče fontů na webu, co doporučujete? Jak vidíte využití handletteringu ve webdesignu?

Matúš Strnál:

Font jako jeden ze základních prvků v designu společně s barvou a obrázky je přímo navázaný na overall experience, kterou chceme uživateli nabídnout. A tato je opět navázána na to, co chceme návštěvníkovi říct. Všeobecně se do popředí dostávají obzvlášť sans-serif fonty, ale nedá se to generalizovat. Výběr fontu by měl korespondovat s celkovým dojmem a měl by plnit účel.

 

Viktor Mada:

Podle toho, jaký feel chceme ze stránky dostat. Nedá se to říct univerzálně. Cokoliv od handletteringu po sans- i serifová tenká nebo hrubá písma. Kombinace 2 písem je rovněž vhodná, klidně i sans-serif + serif. Handlettering by ale měl být použit primárně jako designový prvek v hlavičce, případně na velké nadpisy, ale opravdu s mírou a aby byl dobře čitelný.

 

5. A na závěr, jaké webdesignové trendy budou podle vás dominovat v roce 2019?

Matúš Strnál:

  • multi-tonal gradients
  • jasné, dalo by se říct pozitivní odstíny barev
  • colour overlays na obrázcích
  • zaměření především na produkt
  • storytelling

 

Viktor Mada:

Já doplním:

  • zaměření na produkt, stále více se používá 3D feel na čistém pozadí nebo kombinace fotek s ilustracemi,
  • kontrastní kombinace – foto + barvy, fonty, černá + bílá…

 

 

Grafický design eshopu nebo webové stránky doporučujeme svěřit do rukou odborníkům, kteří vám poradí nejen s aktuálními trendy, ale taky ohledně UX, A/B testování a podobně.

Kvalitnímu a funkčnímu návrhu předchází podrobný briefing, detailní poznání vaší značky, služby nebo produktů, ale taky cílové skupiny vašich zákazníků.

Věděli jste, že v redakčním systému FLOX od ByznysWebu máte kromě tisíců designových šablon zadarmo i možnost vlastní úpravy designu eshopu?

Prohlédněte si naše nejnovější e-shopy s vlastním designem:

https://www.zaina.sk/

https://www.hopsej.cz/

https://www.autobiznis.sk/

 

Chcete i vy e-shop nebo webovou stránku se zajímavým webdesignem?

Stačí nám poslat grafické podklady nebo svou představu, screenshot, nákres nebo textový popis s příklady na info@byznysweb.cz. Doporučíme vám zkušené grafiky a připravíme kalkulaci na míru.

 

Nebo si vyberte z připravených grafických šablon a vyzkoušejte si je upravit sami:

tvorba eshopu a webové stránky ByznysWeb.cz

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)