Webdesign trendy 2019 pro eshopy a webové stránky
Plánujete redesign svého eshopu nebo webové stránky?
Přečtěte si, jaké trendy budou podle Viktora Mady a Matúše Strnála, designérů ze Studia Echt v roce 2019 dominovat.
1. Na to, abychom na eshopu nebo webové stránce udělali na zákazníka dobrý první dojem, máme žalostně málo času. 3 vteřiny rozhodují o tom, zda u nás nakoupí, nebo ne. Jak podle vás docílit prostřednictvím webdesignu ten nejlepší první dojem?

Viktor Mada, Graphic Designer Studio Echt, LinkedIn
Viktor Mada:
Za mě je to:
1. Přehlednost a dobrá navigace, aby návštěvník nebyl frustrován a uměl se na webu ihned zorientovat.
2. Sledovat designové trendy a přizpůsobovat se jim, aby web nepůsobil levně a staře.
3. Personal touch – aby stránka působila „vstřícněji“ a ne chladně, vítala návštěvníka, vtáhla jej „do dění“ – např. zajímavým designovým prvkem a copy.
4. Zobrazit ihned produkt, který chceme prodat, aby si jej návštěvník zapamatoval – možná v nějaké zajímavé kompozici, aby vyčníval z řady.

Matúš Strnál, Digital Designer Studio Echt, LinkedIn
Matúš Strnál:
Já jen doplním, že toho 4. bodu se dá docílit např. použitím split screen (rozdělení obrazovky např. na 2 části), ať už symetrickým, nebo asymetrickým, horizontálním, nebo vertikálním. Jedna část se jasně soustředí na produkt, druhá je CTA (výzva k akci).
Jako 5. bod bych doporučil video background a bold statement (zvýraznění textu).
2. Responzivní webdesign je dnes nevyhnutelností. Návrh webdesignu ve stylu mobile first je již samozřejmostí. Na co by si měli dávat e-shopaři pozor, pokud se v roce 2019 chystají na redesign eshopu? Jsou nějaké prvky, kterých by se měli raději vyvarovat?
Viktor Mada:
Je potřeba dát si pozor zejména na to, aby:
- Responzivita fungovala dobře a tak, jak má, a web byl přehledný.
- Návštěvník nemusel scrollovat donekonečna a aby se na stránce vyznal.
- Případné vizuální efekty (např. parallax – využívání více vrstev, které se pohybují různou rychlostí apod.) nedegradovaly výkon webové stránky na mobilech. Na mobilu by měla být stránka více funkční než „hezká“ – lidé mají méně času. CTA a důležité info je potřeba umístit tak, aby je návštěvník viděl ihned a nemusel scrollovat přes nicneříkající prvky a obrázky.
Tedy priority jsou především user experience (jednoduchost a ovladatelnost), rychlost.
Co bych nedoporučoval: určitě žádné otravné pop-upy.
3. A naopak, které prvky by ve webdesignu eshopu měly být zakomponovány?
Viktor Mada:
Funkčně: Product first + copy. Pak zejména jasně viditelné a přehledné důležité navigační prvky jako filter na produkty, search bar (vyhledávání).
Designově: Výrazné barvy a barevné plochy, gradienty, jednoduché pěkné buttony, bold statements – velké písmo v hlavičce, hrát si se z-indexem (priorita při překrývání prvků v CSS) a parallaxem, overlay (překryvnými moduly) apod. Barevná jednotnost a samozřejmě jednotný styl ilustrací, ikon, fotografií.
Video ano, ale ne hned se zvukem. Možná jako imidžové pozadí za text v hlavičce, např. s barevným overlayem.
4. Co se týče fontů na webu, co doporučujete? Jak vidíte využití handletteringu ve webdesignu?
Matúš Strnál:
Font jako jeden ze základních prvků v designu společně s barvou a obrázky je přímo navázaný na overall experience, kterou chceme uživateli nabídnout. A tato je opět navázána na to, co chceme návštěvníkovi říct. Všeobecně se do popředí dostávají obzvlášť sans-serif fonty, ale nedá se to generalizovat. Výběr fontu by měl korespondovat s celkovým dojmem a měl by plnit účel.
Viktor Mada:
Podle toho, jaký feel chceme ze stránky dostat. Nedá se to říct univerzálně. Cokoliv od handletteringu po sans- i serifová tenká nebo hrubá písma. Kombinace 2 písem je rovněž vhodná, klidně i sans-serif + serif. Handlettering by ale měl být použit primárně jako designový prvek v hlavičce, případně na velké nadpisy, ale opravdu s mírou a aby byl dobře čitelný.
5. A na závěr, jaké webdesignové trendy budou podle vás dominovat v roce 2019?
Matúš Strnál:
- multi-tonal gradients
- jasné, dalo by se říct „pozitivní“ odstíny barev
- colour overlays na obrázcích
- zaměření především na produkt
- storytelling
Viktor Mada:
Já doplním:
- zaměření na produkt, stále více se používá 3D feel na čistém pozadí nebo kombinace fotek s ilustracemi,
- kontrastní kombinace – foto + barvy, fonty, černá + bílá…
Grafický design eshopu nebo webové stránky doporučujeme svěřit do rukou odborníkům, kteří vám poradí nejen s aktuálními trendy, ale taky ohledně UX, A/B testování a podobně.
Kvalitnímu a funkčnímu návrhu předchází podrobný briefing, detailní poznání vaší značky, služby nebo produktů, ale taky cílové skupiny vašich zákazníků.
Věděli jste, že v redakčním systému FLOX od ByznysWebu máte kromě tisíců designových šablon zadarmo i možnost vlastní úpravy designu eshopu?
Prohlédněte si naše nejnovější e-shopy s vlastním designem:
Chcete i vy e-shop nebo webovou stránku se zajímavým webdesignem?
Stačí nám poslat grafické podklady nebo svou představu, screenshot, nákres nebo textový popis s příklady na info@byznysweb.cz. Doporučíme vám zkušené grafiky a připravíme kalkulaci na míru.
Nebo si vyberte z připravených grafických šablon a vyzkoušejte si je upravit sami: