Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Daniel Fajmon – Nebaví mě sedět v kanceláři, proto propaguji naše produkty v praxi

Daniel Fajmon, hopsej.cz, hopsaj.sk, Tomikup.cz

Daniel Fajmon své produkty zná opravdu do posledního detailu. Sám je jejich vášnivým uživatelem. Přečtěte si, jaké to je mít do práce na skok. Zdroj foto: FB archiv Dana Fajmona z hopsej.cz

Pokud právě řešíte otázku, s čím začít podnikat, vězte, že na internetu dokážete prodat cokoliv, co má potenciál.

Například i skákací a klokaní boty nebo sněžné brusle jako Daniel Fajmon v e-shopu hopsej.cz.

 

1. Danieli, jaké byly vaše podnikatelské začátky? Myšlenka na prodej tzv. klokaních a skákacích bot je celkem odvážná. Jak se zrodila a jak na ni zareagovalo vaše okolí, rodina – rozmlouvali vám ji?

Daniel Fajmon, hopsej.cz

Daniel Fajmon dělá nejlepší reklamu svým produktům na různých eventech, přímo v praxi. V zimě nejvíc propaguje sněžné brusle. V létě se věnuje všemu, co HOPsá. Se svým týmem často vystupuje i na plesech a firemních večírcích.
Zdroj foto: Archiv Daniela Fajmona

No začnu od konce. Maminka mi na vysoké vždy říkala „Uč se! Skákací boty tě živit nebudou“. Ale když mi chyběl rok do inženýra, rozhodl jsem se z ČVUT odejít a vyměnit elektroniku za obchod. 🙂 Lidí se dvěma vysokými školami bez práce je spousta. A já jsem měl možnost dělat to, co mě baví.

 

2. S českou verzí e-shopu jste u nás začínal v roce 2013, kdy byly Kangoo Boots, resp. Fitness Boots v našich zeměpisných šířkách prakticky neznámé. Jaké jsou jejich hlavní pozitiva?

Klokaní boty jsou až neuvěřitelně nakažlivé.

Sám jsem na ně koukal přes prsty, jelikož se primárně věnuji vysokým skákacím botám na salta.

Ale když jsem je zkusil, pochopil jsem jejich potenciál. Je to, jako kdybyste běhali po Měsíci, kde je nízká gravitace.

To jednoduše musíte zkusit.

3. Kromě klokaních a skákacích bot najdeme ve vašich e-shopech sněžné brusle Sled Dogs, jednokolky, skákací tyče POGO, elektrické koloběžky … Vaše nabídka se slušně rozrůstá. 🙂 Které marketingové kanály vám na získávání nových zákazníků fungují nejlépe?

No přiznám se, že u produktů, které už lidi znají, dost spoléhám na SEO. I proto pro mě byl důležitý nedávný redesign, který je přívětivější pro mobily a Google to oceňuje.

Jinak dost velkou reklamu našim hračkám děláme i offline, jelikož s nimi jezdíme po celé ČR a Slovensku, a za rok si je mohou zkusit na různých sportovních akcích tisíce lidí. V dnešní době se už samozřejmě majitel e-shopu neobejde bez propracovaných online kampaní a remarketingu. To jsem si kdysi dělal sám, ale už nestíhám držet krok, takže jsem je svěřil do rukou profesionální agentuře.

Daniel Fajmon z hopsej.cz představuje snežné brusle

4. Kromě svých e-shopů máte na kontě i zajímavou aplikaci TOMIKUP. Ta má skvělý potenciál nejen pro koncové uživatele, ale i pro samotné e-shopy. Prozraďte: kolik lidí ji aktuálně používá a jak funguje, resp., jaké novinky chystáte?

Tomikup aplikace

Aplikace Tomikup nabízí kromě wishlistu, který usnadní výběr dárků, i sdílený nákupní seznam. Registrace je rychlá a jednoduchá, můžete použít svůj FB login nebo přihlašovací údaje z Google účtu.

Tomikup nám dělá velikou radost. Naše myšlenka je jednoduchá „Jeden wishlist pro všechny e-shopy“. Cokoliv se mi líbí, uložím si na wishlist, nebo jako nápad na dárek pro konkrétního člena rodiny.

Je tam i super sdílený nákupní seznam na potraviny. Momentálně využívá Tomikup více než deset tisíc aktivních uživatelů. 🙂

Nejintenzivněji se význam Tomikup projevil přes Vánoce 2018. Obyčejně je to tak, že e-shop po nasazení Tomikup tlačítka nepocítí změnu ihned. Ale před Vánoci najednou přijdou přes aplikaci stovky lidí, kteří hledají dárek pro své blízké.

Každý e-shop to má jinak. Jde i o to, jak daný prodejce vysvětlí výhody Tomikupu svým zákazníkům. Ale princip je následující:

  • Do wishlistu si přidám produkt, který mě zaujal.
  • Před Vánoci a svými narozeninami / svým svátkem aplikace upozorní mé přátele na má přání.
  • Většina lidí se tedy na uložené odkazy podívá, protože v dané chvíli opravdu přemýšlí, jaký dárek mi koupit.

I kdyby nakoupil jen jeden z nich, zbytek se alespoň dozvěděl o existenci uloženého e-shopu, takže efekt je dlouhodobý.

Již brzy nasadíme redesign a Tomikup bude ještě víc uživatelsky přívětivější.

Velkou novinkou je mobilní appka pro iOS a Android. Díky ní se může každý zapisovat nápady na dárky, jakmile se přátelé o něčem zmíní.

 

5. Pokud byste měl znovu začít podnikat na internetu, udělal byste něco jinak? Co byste doporučoval začínajícím podnikatelům?

Základ je určitě podnikat v tom, co mě baví a v čem se vyznám. Pokud si zvolím obor jen podle lukrativity, může mě to za chvíli omrzet a hlavně zapálený konkurent bude mít velikou výhodu.

Moje hlavní chyba byla, že jsem se snažil všechno dělat sám. Nyní už vím, že one-man show je fajn na začátku, ale jakmile je to možné, člověk se musí obklopit profesionály v jednotlivých oborech.

No a hlavní rada? Máte super nápad? Přestaňte o něm jen přemýšlet a jednoduše to zkuste!

 

Začít můžete třeba hned vytvořením testovacího e-shopu na 30 dní zdarma:

vytvoření e-shopu na 30 dní zdarma přes ByznysWeb.cz

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)