Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Ověřený web: revoluce v e-commerce, která zvyšuje konverzní poměry až o 20 %

V následujícím rozhovoru se dozvíte více o tom, jak služba Ověřený web funguje, jaké jsou její hlavní přínosy a jak může přispět k růstu i vašemu e-shopu. Přiblížíme si různé typy notifikací, které můžete využít, a podělíme se o konkrétní příklady úspěšných implementací. Přečtěte si rozhovor s CEO Overenyweb.cz Janem Šrubařem a zjistěte, jak můžete i vy zvýšit konverze ve vašem online obchodě.

1. Můžete nám přiblížit, co přesně služba Ověřený web nabízí a jak funguje?

Ověřený web logo

Ověřený web nabízí efektivní způsob, jak mohou e-shopaři zvýšit konverzní poměr až o 20 %. Mnohdy je to dokonce ještě více. Celý princip je přitom postavený na efektu sociálního důkazu. Tedy na tom, že na svém e-shopu ukážete aktivity ostatních nakupujících. 

Lidé mají tendenci napodobovat chování ostatních. Pokud na vašem e-shopu vidí, že Filip z Brna právě nakoupil nebo kladnou recenzi od Heleny z Heureky, nabydou pocitu bezpečí a  zvýší se pravděpodobnost, že také nakoupí. 

2. Jaká byla inspirace pro vytvoření Ověřeného webu? Setkali jste se s nějakými konkrétními problémy e-shopů, které jste chtěli vyřešit?

Při vytvoření Ověřeného webu nás hnaly 2 silné motivace:

  1. Umožnit českým a slovenských e-shopařům pracovat s nástrojem (sociálním důkazem), který denně vytváří miliardové obraty největším světovým gigantům jako je například Amazon. Ve světě je využití sociálního efektu naprostým standardem. Chtěli jsme, aby také tuzemští podnikatelé začali těžit z tohoto fenoménu.
  2. Vytvořit nástroj, který bude efektivně pracovat s recenzemi a nebude e-shopařům odvádět jejich tvrdě odpracovanou nebo nakoupenou návštěvnost na cenový srovnávač. Proto zobrazujeme recenze z Heureky a Zboží.cz přímo na e-shopu v neprokliknutelných notifikacích.

3. Jaké typy notifikací mohou e-shopy využít a jaké jsou jejich hlavní výhody?

Každý e-shop může využít až 8 různých notifikací. Tři z nich zobrazují recenze. A to konkrétně  z Heureky, Zboží.cz nebo ze SpolehliveRecenze.cz, které získáváme pomocí API přímo z těchto portálů.

Seznam propojení pomocí API klíčů v administraci Overenyweb.cz
Obrázek: Seznam propojení pomocí API klíčů v administraci Overenyweb.cz
Postup jak přidat Heureka API klíč v administraci Overenyweb.cz
Obrázek: Postup jak přidat Heureka API klíč v administraci Overenyweb.cz

Zásadní pro úspěch notifikací je fakt, že jsou v nich zobrazována pouze reálná data a e-shopaři nemají možnost zobrazovaná data o návštěvnících, recenzích a objednávkách nikterak upravovat.

Seznam notifikací - Ověřený web
Obrázek: Typy notifikací

4. Které typy notifikací se nejvíce používají a liší se to podle zaměření e-shopu?

Jednoznačně nejpoužívanější jsou notifikace zobrazující recenze z Heureky. Setkáváme se i s případy, kdy e-shopaři těmito notifikacemi nahrazují widget Ověřeno zákazníky právě od Heureky. Je to vlastně zcela logické, protože s tímto widgetem e-shopaři riskují, že odvedou své zákazníky na stránky Heureky, kde si následně koupí zboží od někoho jiného. A to nikdo z nich nechce. My přicházíme s možností, jak zobrazit získané recenze efektivním způsobem – v neprokliknutelných notifikacích. Navíc je zobrazujeme přímo na e-shopu, kde mají největší vliv na rozhodování návštěvníků.
Tato notifikace bývá obvykle doplněna o Poslední objednávky a Vlastní notifikaci, ve které e-shopaři prezentují výhody nákupu na jejich e-shop (např. dopravu zdarma). Tento mix je používán napříč odvětvími.

Seznam notifikací v rámci kampaně v administraci Oveřený web
Obrázek: Nová kampaň a seznam notifikací v rámci kampaně v administraci Overenyweb.cz

5. S jakým typem notifikace byste doporučili začít novým uživatelům?

Určitě doporučuji nastavit sadu 3 notifikací. Nejvíce se nám osvědčilo využít Posledních objednávek společně s recenzemi a Vlastní notifikaci s vypíchnutím benefitu nákupu.

Pro začínající a malé e-shopy bez recenzí doporučujeme přidat notifikaci se statistikami o návštěvnosti. Pomohou vám vybuduvat důvěru nových návštěvníků a všem ukážou, že váš e-shop není jen další z řady “mrtvých” webů. 

Využijte speciální slevu! Použijte slevový kód “BYZNYSWEB50” a získejte 50% slevu na jakýkoliv tarif na první 3 měsíce.

6. Můžete popsat, jakým způsobem notifikace přispívají ke zvýšení konverzního poměru e-shopů?

Ano, notifikace působí na povědomí návštěvníků stránky a nenásilnou formou zvyšují pravděpodobnost jejich nákupu. Lidé jsou psychologicky nastavení tak, aby následovali chování ostatních. Pokud jim ve správnou chvíli ukážete, že u vás lidé nakupují a jsou s vašimi produkty spokojeni, rapidně roste šance, že návštěvník e-shopu svou objednávku také dokončí. Notifikace zvyšují důvěryhodnost e-shopů a to následně vede ke zvýšení konverzního poměru.

7. Příklad z praxe, kdy Ověřený web výrazně pomohl e-shopu zvýšit prodeje

Čísla řeknou více než tisíc slov. Na konci roku 2023 jsme notifikace testovali u našeho klienta, který prodává ručně vyrobené svíčky. Schválně jsme pro testování vybrali hlavní sezónu klienta, abychom maximum dostatek průkazných dat.

Výsledky testování dopadly skvěle. Klient zaznamenal zvýšení konverzního poměru o 9,32 % a vydělal o desítky tisíc korun více, než za stejné období o rok dříve. A to pouze za 297 Kč, protože to je cena tarifu Start, který má tento klient předplacený.

Podobných a ještě mnohem lepších výsledků může dosáhnout také váš e-shop. 

8. Jakým způsobem se Ověřený web přizpůsobuje designu e-shopu, aby notifikace nerušily celkový vzhled?

Uvědomujeme si, že potřeby každého e-shopu jsou jiné. Proto si všechny notifikace můžete upravit do libovolných barev. U notifikací můžete měnit jejich tvar, barvu, barvu a font písma, ale také zobrazovanou ikonu a její barvu.

Přizpůsobení vzhledu konkrétní notifikace v Overenyweb.cz
Obrázek: Přizpůsobení vzhledu konkrétní notifikace

9. Cenová politika Ověřeného webu: jaké tarify nabízíte a co zahrnují?

Víme, že nikdo nechce kupovat zajíce v pytli. Proto nabízíme prvních 14 dní k vyzkoušení zcela zdarma. 

Následně si můžete vybrat ze 4 tarifů, které jsou cenově odstupňovány. Rozhodli jsme zvolit cenovou politiku, kdy je naším cílem růst s měnšími a středními e-shopy. Proto nabízíme nejlevnější tarif za 47 Kč měsíčně. Navíc pro roční předplatitele máme připraveny 2 měsíce zvoleného tarifu zcela zdarma:

Ceník Overenyweb.cz - 06/2024
Obrázek: Ceník Overenyweb.cz (06/2024)

10. Nabízíte nějaké zkušební období nebo garanci vrácení peněz pro nové zákazníky? 

Ano, každý nový klient získá prvních 14 dní k vyzkoušení zcela zdarma. Máte tak možnost si Ověřený web plně vyzkoušet a to zcela bez rizika. 

11. Vaše plány do budoucna pro rozvoj služby Ověřený web. Chystáte nějaké nové funkce nebo vylepšení, případně expanzi do dalších zemí? 

Plánů a nápadů na vylepšení máme už nyní mnoho. V našem “nápadníčku” máme vymyšlené nové typy notifikací, které bychom v budoucnu rádi poskytli našim zákazníkům.

Nicméně nyní je naší prioritou zaměřit se na vylepšení aktuálních funkcionalit a maximální zjednodušení implementace do různých e-shopových řešení.

Ďekujeme za rozhovor!

Pro zájemce o službu Ověřený web ještě přikládáme návod pro implementaci doplňku v ByznysWebu:

avatar
Autor: ByznysWeb.cz Tvorba webových stránek a e-shopu v responzivním designu a vlastním redakčním systému. Vytvořte si na zkoušku webové stránky a eshop zdarma. Na ByznysWeb lze snadno přemigrovat i zaběhnutý e-shop. Vyzkoušejte si, jak to u nás funguje. Vlastní e-shop si u nás vytvoříte rychle i bez programátora a grafika.