Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Sledujte pozice v Googlu a Seznamu s Collabimem

Je konec náročnému zapisování pozic klíčových slov ve vyhledávačích do Excelu. Šetřete svůj čas a sledujte pozicie v Googlu a Seznamu s Collabimem.

Měřte pozice ve vyhledávačích zdarma

Za Collabim nemusíte nic platit. Collabim má verzi zadarmo, v rámci které je možné přidat 1 web stránku. Přidáte klíčová slova a nejpozději do 2 hodin se ukáže vaše pozice v přirozených výsledcích vyhledávání v Googlu a Seznamu. Pozice se průběžně aktualizují a vidíte, která klíčová slova ve výsledcích vyhledávání klesla a která šla nahoru. Po kliknutí na klíčové slovo uvidíte dlouhodobý graf pozice klíčového slova, co považuji za nejužitečnější funkci Collabimu.

program collabim, collabim

Pozice klíčových slov se aktualizuje jednou za 14 dní. Můžete ale nastavit klíčová slova, která se budou aktualizovat denně. Stačí kliknout na hvězdičku vedle klíčového slova. Takto si můžete označit max. 5 slov pro web stránku u verze zdarma a 40 slov pro každou web stránku u placené verze. Údaje o pozicích jsou z naší zkušenosti spolehlivé.

collabim, měření pozic ve vyhledávačích, pozice v googlu, pozice v seznamu

Nešetřete klíčovými slovy

Do Collabimu vložte co nejvíc klíčových slov. Klíčová slova můžete hromadně přidat pomocí importu z Google Analytics nebo z Excelu.

Pokud vás mnoho klíčových slov hned nenapadne, Collabim vám při přidávání slov nová slova sám navrhne. Collabim přitom využívá službu Návrhy klíčových slov od Googlu.

collabim, přidání klíčových slov do collabim

Ještě jednou zdůrazňuji – přidejte co nejvíc klíčových slov. Pokud máte eshop se stovkami produktů, zdroj vašich návštěv nebudou jen nejčastěji hledaná slova jako “parfem, parfum”. Návštěvníci nakupují zejména po vyhledání delších klíčových slov, která obsahují konkrétnější požadavku např. “parfum Avril Lavigne Red Rose”, co jsou tzv. long-tailová slova.

Proč sledovat pozice v Googlu a Seznamu s Collabimem?

Šetříte čas. Nemusíte každý týden vyhledávat v Googlu nebo Seznamu každé klíčové slovo zvlášť a zaznamenávat si pozice v přirozených výsledcích vyhledávání např. do Excelu. Vše udělá Collabim za vás.

Podrobně sledujete vaše pozice v Googlu  a Seznamu. S Collabimem můžete sledovat stovky klíčových slov včetně long-tailových slov. A to i ve verzi zdarmo. Získáte skutečný přehled o vašich pozicích. Možná jste na prvních pozicích na 50 různých long-tailových slov, které nevydělávají. A nemusíte se trápit nad optimalizací jednoslovných nejvyhledávanějších slov, na která se ale hůř dělá SEO.

Zanalyzujete, kde je problém. Pokud se vám znížila návštěvnost web stránek, nebo klesl predej, je potřeba zanalyzovat, kde konkrétně je problém. Přihlásíte se do Collabimu a vidíte, na která klíčová slova jste klesli. Zjistíte, kde je problém a na kterých klíčových slovech je potřeba zapracovat.

Propojte Collabim s Google Analytics

Pokud máte statistiky Google Analytics s nadstavbou E-commerce, doporučuji propojit Collabim s Google Analytics. Collabim importuje z Google Analytics údaje o transakcích (ale např. i Míru odchodů), co napoví, na která klíčová slova se máte zaměřit. Můžete zjistit, že ačkoliv vám poklesl prodaj o 50%, tento pokles způsobily pouze 2 klíčová slova a na další klíčová slova jste naopak pozice vylepšili.

Šmírování konkurence

Myslíte si, že vašemu konkurentovi se dobře daří? Šmírujte jej :). Collabim vám ukáže, na která klíčová slova se soustředí konkurent. A v přehledné tabulce srovná vaše pozice a pozice konkurenta. Tato funkce je přístupná pro placenou verzi Collabimu.

Jak na to? Poradil Jirka Koutný z Collabimu:
“Přejděte do nástoje Site finder a v něm si do vyhledávacího políčka vložte URL některého z vašich konkurenčních webů. Pokud se vám zobrazí v seznamu pod vyhledáváním, klikněte na ně.

Na detailu webu vidíte klíčová slova, na která má daný web dobré pozice ve vyhledávačích a také nejzajímavější stránky webu. Vše je samozřejmě počítáno vzhledem ke klíčovým slovům, která máte v sekci Klíčová slova.”

collabim

Placená verze Collabimu

Collabim má i placenou verzi, první placená verze začíná na 450,- Kč. Placená verze obsahuje více funkcí, ze kterých nejvíc mně zaujal Site Finder, se kterým umíte sledovat konkurenci 🙂 nebo najít tématicky podobné web stránky, kterých majitele můžete oslovit pro výměnu odkazů.

collabim

V tomto blogu jsem chtěl vypíchnout funkce Collabimu, které se mohou klientům ByznysWebu hodit nejvíce. Pro více info o Collabimu doporučuji blogy:
http://exot.boo.sk/blog/collabim-recenzia-seo-nastroj/
http://blog.stencek.com/it/collabim-v-cem-je-nenahraditelny/
http://ja.collabim.com/sledovani-konkurence/

V každém případě doporučuji využívat alespoň neplacenou verzi Collabimu, která spolehlivě odměří pozice klíčových slov v Googlu a Seznamu. Neváhejte a založte si konto v Collabimu :-).

tvorba web stránek, tvorba eshopů

 

avatar
Autor: Peter Polakovič Peter Polakovič - jednatel ByznysWeb s.r.o. a BiznisWeb s.r.o. Své bohaté zkušenosti a vědomosti z oblasti tvorby web stránek a e-shopů, internetové reklamy a správy reklamních kampaní aktivně využívá i v praxi. V týmu zastává roli hlavního zdroje pozitivní energie, která z něj vyzařuje i mimo "provozních hodin".