Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

PPC trendy 2020 podle Daniela Biráse z Visibility

PPC trendy na rok 2020Jak na úspěšné PPC reklamní kampaně i pro menší a střední e-shopy? Zeptali jsme se Head of Performance Visibility.sk, Daniela Birása.

Kromě trendů v placených reklamách na rok 2020 se v rozhovoru s Danielem dočtete i o tom, na které PPC eventy se rozhodně vyplatí jít. 

1. Danieli, jaké inovace a trendy nás čekají v roce 2020 v rámci PPC? 

Daniel Birás, Head of Performance Visibility.sk

Daniel Birás, Head of Performance Visibility.sk. Zdroj foto: archiv Visibility

V roce 2019 byla právě automatizace žhavým trendem. Myslím si, že se to přenese i do roku 2020, kdy automatizace bude sehrávat důležitou roli v online marketingových strategiích. Adaptace automatizace a umělé inteligence bude v roce 2020 klíčová pro množství projektů. Nemyslím tím ale pouze automatizaci v reklamních systémech, ale například u často se opakujících menších úloh, které jsou vykonávány manuálně. Umělá inteligence umí zohledňovat velké množství faktorů, které my zohlednit nedokážeme, díky čemuž je schopna přinést lepší výsledky. Kromě toho nám taky šetří čas, který můžeme investovat do strategie, strategických rozhodnutí a rozvoje projektu. 

Kromě umělé inteligence bude ve světě PPC v roce 2020 sehrávat důležitou roli YouTube a mobilní verze webů, která je stále podceňovaná. Poměr návštěvnosti a objednávek z mobilních zařízení každým rokem nezastavitelně roste, proto je důležité myslet na zlepšování uživatelského zážitku, jakož i na zjednodušení nákupního procesu například pomocí Google nebo Apple Pay. 

PPC trendy na rok 2020: 

  • Automatizace / Umělá inteligence, 
  • strategičtější myšlení (out of box),
  • rozhodnutí na základě dat,
  • Mobile First,
  • YouTube.

 

2. Pokud bychom se zaměřili na malé a střední e-shopy, které umí vyčlenit měsíčně řekněme 10 000 Kč až 30 000 Kč, do jakých kampaní, resp. kanálů byste jim poradil investovat?

Menším e-shopům doporučuji zaměřit se zejména na kampaně postavené na XML feedech, které jsou pro e-shopy celkově velmi důležité. Rovněž doporučuji zaměřit se na cenové srovnávače, Google nákupy, dynamický remarketing a e-mail marketing. Právě tyto kanály jsou těmi nejvýkonnějšími. V dnešní době je důležité umět se odlišit od konkurence a nabídnout zákazníkům přidanou hodnotu, kterou u konkurenta nedostanou. Samozřejmě, není to jen o tom spustit Google Shopping, musí za tím být 100% připravená strategie.

tvorba e-shopu a webstránky | ByznysWeb.cz

V ByznysWebu máte všechny XML feedy pro srovnávače i Google Shopping automaticky k dispozici. Vyzkoušejte si výhody ByznysWebu na 30 dní zdarma.

 

3. SEO a PPC se skvěle doplňují. Například analýzou úspěšných PPC kampaní získáme cenné údaje, které následně můžeme zakomponovat v rámci SEO, tvorby obsahu, doplnění meta tagů apod. Proč je podle vás důležité, aby i menší a střední e-shopy počítaly ve svém rozpočtu s PPC?

Ve všeobecnosti platí, že každý e-shop by měl mít minimálně 4 základní pilíře, na kterých stojí.. Pokud nám tedy vypadne jeden kanál, máme ještě 3, které nás podrží. SEO a PPC jsou dva kanály, které jsou svým způsobem stejné, ale i velmi rozdílné. PPC nám nabízí široké škály možností, jak pracovat s naší cílovou skupinou. Od budování povědomí o daném e-shopu, akvizici nových zákazníků až po vytváření si vztahu se zákazníkem a udržování si zákazníků. PPC a SEO mají své místo v každé e-shopové strategii a navzájem se doplňují. 

 

4. Danieli, mohli bychom e-shopařům poradit, jak z reklamních kampaní vytěžit co nejvíc?

Pokud se bavíme o větším e-shopu, pomocí Smart Biddingových strategií dokážeme z PPC kampaní vytěžit maximum. Je ale důležité zohlednit, co je naším cílem a na základě něho vybrat tu nejvhodnější Smart Biddingovou strategii. Smart Bidding funguje na základě dat, které jsou klíčem k požadovaným výsledkům, proto nesmíme podceňovat nastavení analytiky. Když hovoříme o menším e-shopu, který nemá dostatek dat, doporučuji zodpovědět si následující otázky: Kdo u nás nakupuje? Ženy ve věku 25 až 45 let? Nakupují z mobilních zařízení? Z jakého města získávám největší % objednávek a obratu? Jaká je jejich nákupní cesta? Pomocí dat si dokážeme odpovědět na tyto otázky a na mnohé další. Na základě odpovědí můžeme přizpůsobit jednotlivé kampaně a maximalizovat tak výkon. 

 

5. Jaké PPC eventy bychom si podle vás neměli nechat letos ujít?

  • Marketing Festival 2020, 
  • Performance 2020,
  • PPC Restart 2020,
  • Marketingovica, 
  • B2B Boost 2020.

 

Potřebujete poradit s reklamní strategií? Spojte se s Danielem z Visibility

 

K tomuto tématu by vás mohlo zajímat:

SEO trendy 2020 – rozhovor se Zbyňkem Fridrichem

Trendy v digitálním marketingu 2020 podle Basta digital

Trendy v obsahovém marketingu na rok 2020

Do jakých zemí expandovat v roce 2020?

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)