Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Trendy v digitálním marketingu 2020 podle Basta digital

trendy v digitálním marketingu v roce 2020Basta digital loni organizovala dva skvělé eventy – SEO sraz 2019 (mimochodem, už jsou v prodeji lístky na SEO sraz 20200) a PPCEE 2019, na kterých jste se mohli potkat s předními SEO a PPC odborníky nejen ze Slovenska a z Čech, ale i z CEE regionu a poslechnout si zajímavé novinky a trendy na následující rok. 

Pro všechny e-shopaře, kteří plánují v roce 2020 opět zvýšit své zisky a oslovit nové zákazníky, jsme u ředitele Basta digital Jána Laurenčíka zjišťovali, jak na to.

1. Prvky AR, UGC (User Generated Content) nebo více interaktivní obsah, to jsou jen zlomky, o kterých se můžeme dočíst např. ze zahraničních blogů. Jak to vidíte vy, jaké trendy v digitálním marketingu nás čekají v roce 2020?

Ján Laurenčík, riaditeľ Basta digital

Ján Laurenčík, ředitel Basta digital

Rozšířenou realitu bych nechal zavádět velké silné značky. Malé a střední e-shopy čeká ještě větší tlak na umožnění jednoduchého výběru produktu a nákupu přes mobil. Lidé budou čekat, že produkt, který promujete na Instagramu, budou moct snadno, pár kliknutími koupit ve vašem e-shopu. Dejte si záležet na rozumném filtrování a kategorizaci. Z toho vyplývající ještě vyšší očekávání rychlosti webu už ani nemusíme uvádět. 

 

2. Získat a udržet si první místo v SERPu je snem nejednoho podnikatele. Rok co rok Google zpřísňuje svá kritéria. Pokud byste mohli poradit – jak má vypadat SEO strategie v roce 2020? Jaké kroky mám podniknout, aby mé produkty nebo služby potenciální klienti našli před konkurencí?

Najděte si na SEO odborníka. Ať už to bude jednotlivec, SEO freelancer, nebo agentura, pomohou vám navrhnout smyslnou a dlouhodobou SEO strategii. Její součástí nepochybně bude tvorba obsahu. Nedivte se, že v konkurenčnějších segmentech ten obsah bude zaměřen na takovou fázi zákaznické cesty, kde se zákazník ještě jen začíná orientovat v segmentu (např. si vybírá typ ledničky, neřeší konkrétní model nebo značku). Připravte se spolu se svým programátorem i na technický rozvoj webu, protože ten je v SEO nevyhnutelný. A proč odborník, namísto svépomocné SEO alchymie? Odstraňovat následky nevhodných SEO taktik může být do budoucna dražší, než když SEO outsourcujete. Na spolehlivého SEO odborníka se zeptejte v komunitě.

 

3. O tom, kolik stojí SEO a proč dělat SEO, si můžeme přečíst i na vašem blogu. Někteří e-shopaři tento přirozený zdroj návštěvnosti ignorují. Důvodem je právě delší časová návratnost. Přitom minimálně lokální SEO je správná cesta ve velmi konkurenčních segmentech, například u elektroniky. Pokud bychom jim mohli poradit, jak na local SEO v roce 2020?

Stejně jako nemá smysl v e-commerce ignorovat organickou návštěvnost, nemá smysl ani naopak zase ignorovat placené vyhledávání. Když už totiž zákazník přesně ví, který produkt chce koupit, bez PPC reklam ve vyhledávání a reklam v Google Shopping se váš e-shop nechytne. 

našeho eventu, který se koná 27. 1. 2020 v Bratislavě.

 

4. Jak to bude v roce 2020 vypadat s PPC? Chystají pro nás Google Ads, Facebook nebo Instagram další novinky kromě automatizace, AI a machine learning? 

Velkou věcí na rok 2019 v Google bylo spuštění reklam Google Shopping. Sociální sítě Facebook a Instagram v e-commerce umožňují dokončit celý nákup bez opuštění těchto platforem a k tomu spěje i Google. Pokud se e-shop chce na tyto změny připravit, musí alokovat technickou kapacitu (programátora) na tvorbu a úpravu feedů s produkty. A ne, Google, Facebook ani Instagram se nepřizpůsobí struktuře feedu, jakou používáte na Heurece.

automatické generování XML feedů v ByznysWebu

V CMS na tvorbu e-shopu od ByznysWeb máte všechny XML feedy generované automaticky.

 

5. Jak by podle vás měla vypadat úspěšná PPC kampaň v roce 2020?

V první řadě by pro e-shop měla nějaká běžet. Znám totiž spoustu e-shopů, které se spoléhají jen na nákupy přes Heureku a nevytěžují celý potenciál. Pokud váš e-shop má i jinou přidanou hodnotu než nízkou cenu, měli byste na Google a sociálních sítích identifikovat takové kampaně, které vám měřitelně vydělávají. Divili byste se, ale už to bude pro spoustu e-shopů úspěch. Část vydělaných peněz bych doporučoval investovat do budování značky. To můžete udělat například promováním svého vlastního obsahu (video recenze, články na blogu, srovnání produktů atd.) na YouTube a Facebooku nebo Instagramu.

 

6. Co se týče tvorby obsahu, kvalitní a pro uživatele hodnotný obsah byl, je a ještě dlouho bude králem. Obsah na webu v roce 2020 by měl být tvořen v souladu s trendem hlasového vyhledávání. Tedy odpověď na otázku samotného uživatele bychom měli zakomponovat hned v úvodu stránky. Do kolika znaků ideálně? 

Hlasové vyhledávání nebude ještě ani v roce 2020 na Slovensku extra rozšířené. Místo toho bych vaši pozornost nasměroval na opravdu kvalitní a autentický obsah. Najděte šikovného fotografa, tvůrce videa, grafika a copywritera. Obsah se nerovná na 100 % text. Pěkné fotky produktů z více úhlů, dobře ořezané pro prohlížení na mobilech na sociálních sítích, vaše vlastní video recenze a testy produktů, unikátní popisy produktů psané člověkem, který produkt zná – to všechno bude tvořit náš náskok před většinou konkurentů. Jestli nevěříte, že by toto bylo v silách menšího e-shopu, podívejte se na Plutvy.sk. Tento web budu dávat jiným e-shopům jako vzor. :).

ukázka ideálního popisu produktuu

Ukázka ideálního popisu produktu

 

 

7. Na závěr tedy shrnutí, jak by měla vypadat úspěšná digitální marketingová strategie v roce 2020?

Nespoléhejte se na vlastní síly. Odborníky na marketing si domluvte přinejmenším na to, aby se účastnili tvorby strategie, a ke konzultacím při její exekuci. Nezapomeňte, že lidé na váš web přijdou alespoň jednou přes mobil, a ujistěte se, že se neleknou při pokusu nakoupit. Pokud nejste Alza, bez Heureky, Googlu nebo Facebooku se do zorného pole potenciálních zákazníků nedostanete. Proto s programátory vytvořte správné datové feedy s produkty pro každou platformu. Odlište se vlastním obsahem. Věnujte se rozvoji samotného e-shopu (dodavatele, odběrná místa, logistika) a najděte si spolehlivé partnery na marketing, programování webu, grafiku, video nebo copywriting.

 

Kromě aktuálních SEO trendů by vás mohly zajímat i:

PPC trendy 2020 podle Daniela Biráse z Visibility

Trendy v obsahovém marketingu na rok 2020

Trendy a směřování affiliate marketingu v Česku a na Slovensku pro rok 2020

Do jakých zemí expandovat v roce 2020?

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)

Diskusia k článku