Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Které SEO nástroje se vyplatí využívat a které ne?

seo nástroje pro e-shopaře

SEO nástroje slouží na analýzu webových stránek, např. na analýzu zpětných odkazů nebo zdrojového kódu, příp. hustoty klíčových slov atd. Výrazně usnadní práci každému administrátorovi a informace, které jejich prostřednictvím získáme, ovlivní úspěch samotné SEO kampaně. Připravili jsme pro vás proto přehled placených SEO nástrojů i těch, které můžete využít zcela zdarma.

SEO nástroje zdarma

Není důvod je zavrhovat, jelikož poskytují podrobné statistiky a výsledky jako placené nástroje. Mezi nejpopulárnější a nejpoužívanější patří nepochybně:

1. Google Search Console – představuje komunikační kanál, prostřednictvím kterého můžete nejen zjistit, jak váš web vnímá Googlebot, ale i to, na jakých pozicích se nachází váš web v rámci vyhledávání na Googlu, ale např. i vygenerovat sitemapu, zaindexovat nově přidané stránky apod. GSC rovněž oceníte i v případě, že máte problém s malwarem. Pokud ještě nemáte GSC, založte si jej zde.

2. Google Analytics – umožňuje nejen měřit prodej, ale poskytuje i komplexní informace o tom, jak se návštěvníci  na vašich www stránkách a e-shopech pohybují, odkud k vám přišli, zda (ne-)zrealizovali nákup, kam klikli po (ne-)dokončení objednávky, prostřednictvím jakého zařízení nakoupili apod.

3. Google Keyword Planner – plánovač klíčových slov v rámci služby AdWords vám pomůže:

  • vytvořit nové obsahové kampaně nebo rozšířit již existující kampaně, nebo vytvořit nový seznam klíčových slov z již existujících seznamů
  • vytvořit konkurenceschopné nabídky a rozpočty pro kampaně,
  • zjistit, jak bude fungovat váš nový seznam klíčových slov.

4. Sklik návrh klíčových slov – vám pomůže při zakládání nové kampaně nebo v rámci inovace sestavy klíčových slov. Výsledky vyhledávání poskytuje ze Seznam.cz.

5. Google Trends – umožňuje kromě sledování trendů v konkrétní krajine vyhledávat např. klíčová slova z vašeho účtu v Google AdWords (nevýhodou ale je, že klíčová slova z vaší kampaně není možné do Google Trends automaticky naimportovat, stejně jako není možné zobrazit vyhledávané výrazy s malým objemem vyhledávání).

6. Bitly.com – není jen nástroj pro zkracování URL adres, jeho hlavním přínosem pro majitele www stránek a internetových obchodů je právě v tom, že díky statistikám pomáhají lépe poznat a pochopit své cílové publikum.

7. CopyScape – software rychle odhalí plagiátory, kteří zkopírovali obsah z vašich www stránek nebo e-shopů. Jednoduše vložíte URL adresu vaší podstránky a systém hned dohledá případné duplikáty.

8. Xenu – desktopová aplikace, která pomáhá odstranit technické nedostatky webu. Reporty přinášejí informace o indexovaných stránkách, neexistujících nebo přesměrovaných podstránkách, duplicitě, samotné struktuře www stránky. Dále poskytuje informace o funkčnosti, typu souborů, title, URL a chybách serveru. Odkazy si vyexportujete do textového souboru nebo klasického CSV, příp. HTML.

9. Rich Snippet Optimizer – rich snippets alias rozšiřující informace ve výsledcích vyhledávání umožňují v rámci SERP zobrazit např. hodnocení zákazníků, ceny produktů a informácie o skladovej dostupnosti, fotky, jméno autora apod. Snippets, které se zobrazí ve vyhledávání jsou tvořeny z tagů Title a Description. Snippet Optimizer vám ukáže, jak budou snippets vypadat ve finále.

Placené SEO nástroje

1. MajesticSEOje vhodný na analýzu odkazového profilu – souhrn odkazů, nové a ztracené odkazy, nofollow odkazy, anchor texty, odkazující domény, mapu, která vizualizuje, z jakého státu přicházejí odkazy na váš web, stránky analyzované domény z konkrétní IP adresy atd.

Na analýzu vašich webů můžete využit Historic Index, který nabízí zdroje až 5 let zpátky nebo Fresh Index (odkazy za posledních 60 dnů). Uvedený SEO nástroj je zpoplatněn v případě, že vám nestačí omezené výsledky v rámci Majestic Site Explorer.

2. Collabim – výborný český produkt. Kromě sledování pozic Vašich webů ve vyhledávačích (Google a Seznam) můžete sledovat např. Vaši konkurenci, odhalit weby pro získání nových zpětných odkazů, ale především ušetří poměrně dost času, který jste předtím trávili vyhodnocováním reportů.

3. Marketing Minerdalší český, multifunkční a oblíbený SEO nástroj, díky kterému získáte komplexní podklady pro vaší marketingovou strategii. Kromě měření pozic ve vyhledávačích nabízí návrh klíčových slov, kontrolu indexace, obsahovou analýzu, hlídání SEO faktorů a dalších 50 nástrojů, které ocení nejen marketéři, ale i majitelé e-shopů. K dispozici je i verze zdarma.

4. Ahrefs Site Explorerslouží na analýzu odkazového portfólia, poskytne vám přehledné grafy, informace o použitých anchor textech, doménách, IP adresách i typech odkazů (a v placené verzi se lze u odkazů zjistit i URL adresu), počtu zpětných odkazů atd. V bezplatné verzi můžete používat Ahrefs Backlink Checker.

5. SEOMoz – vám bude nápomocen nejen v rámci SEO, ale i v rámci správy sociálních sítí. Projekt Link  Explorer slouží rovněž na analýzu odkazového portfolia, zobrazí vám trvalé přesměrování 301. 

6. Semrush kromě sledování konkurence (pozic v přirozených výsledcích vyhledávání nebo textů PPC reklam) nabízí i možnost  najít kvalitní slova pro long-tail. Nevýhodou je, že v našich končinách jej využijete zřejmě jen v případě, že podnikáte i v anglicky mluvících krajinách.

7. HootSuite skvělý nástroj na zveřejňování příspěvků na sociálních sítích. Ale, v rámci statistik dokáže vyhodnotit zapojení fanoušků, resp. followerů na Facebooku, LinkedIn-u nebo Twitteru, můžete jej propojit s vašim účtem v Google Analytics. Implementovaný zkracovač URL adres je možné doplnit o jakékoliv tracking parametry, aby jste mohli rychleji vyhodnocovat zaangažovanost publika.

8. Semor další český SEO nástroj. Více informací o Semor-u najdete v našem dalším článku.

tipTip na závěr: v případě, že jste již do vašeho webu zakomponovali klíčová slova z vaší kampaně a nějakým způsobem jste pozapomněli na to, kde jste přestali, použijte například KeywordDensity analyzátor SEO Quake alebo Ranks.nl. Pomůže odhalit, které keywords již na webu máte.

Na internetu samozřejmě najdete ještě nespočetné množství dalších bezplatných a placených SEO nástrojů, které vám usnadní práci. Předtím, než se rozhodnete, kterou z metrik budete využívat, dopočujeme otestovat více testovacích verzí.

Nám se v praxi osvědčila kombinace Google nástrojů (zejména Google Search Console a Google Analytics) s MajesticSEO a Collabim.

Pozn.: článek byl publikován v časopisu Manazerskecentrum.sk

Zdroj:

http://searchenginewatch.com/article/2303494/21-Best-FREE-SEO-Tools-for-On-Page-Optimization

http://blog.biznisweb.sk/2013/09/online-nastroje-pre-odhad-trafficu-klucovych-slov/

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AlgVNSddFpwxdE9rbUZzVEVock5tODFOVWVqellWaWc – gid=0

http://moz.com/blog/100-free-seo-tools

http://michalkubicek.cz/optimalizace-seo/

http://www.poweredbysearch.com/top-10-seo-tools-worth-it/

http://blog.biznisweb.sk/2014/01/rich-snippets-skvely-sposob-zvysenia-navstevnosti/

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)