Jak se připravit na Vánoce aneb co udělat lépe nebo jinak – tipy z e-shopu Oxalisdessous.cz
V několika posledních měsících se snažíme o zlepšení zákaznické zkušenosti a zvýšení radosti při rozbalování zásilek.
Každou zásilku hezky zabalíme, opatříme drobným brandingem v podobě nálepek, dárkem a katalogem.
S Vánocemi můžeme takovéto „poselství“ rozšířit co nejvíce, a navíc si zajistit věrné zákazníky na celý rok.
Na Vánoce se v úplně první fázi chystáme už ve velkém předstihu při přípravě marketingového plánu na celý rok. Naplno poté začneme v říjnu a s napětím čekáme, že to v půlce listopadu všechno vypukne.
Mohlo by se zdát, že spodní prádlo je skvělý artikl na Vánoce, ale není to úplně tak. Většinou dárky pro rodinu zajišťují ženy, maminky nebo babičky, které jsou po celý rok našimi věrnými zákaznicemi a podprsenkou by svému manželovi nejspíš radost úplně neudělali… A teď co s tím?
1. Vytvoření vánočních kategorií
Je to podle mě úplný základ, protože v předvánočním období bude většina vašich zákazníků hledat právě nějaký vánoční dárek. Nezapomeňte na vánoční kategorii odkazovat z hlavní stránky a rozdělit dárky do skupin. U nás rozdělujeme dárky pro pány, dámy a pro oba.
2. Vypíchnout sortiment, který přes rok nemusí být hitem
U nás je to noční sortiment: pyžama, noční košile, župany a spodní prádlo pro pány. Kategorie, které jsou pro nás přes rok spíše okrajové. Známe to všichni, měkký dárek pod stromečkem je povinnost každý rok a z toho můžeme těžit. 😊 Určitě to máte také tak, stačí jen vymyslet, co z vašeho sortimentu najdete prakticky každé Vánoce pod stromečkem, a to poté „stačí“ náležitě vypíchnout.
3. Úprava kampaní na všech frontách
Tento bod určitě není originální a možná proto ho řada z nás trochu podceňuje. Úpravy textů u běžných kampaní by měly být samozřejmostí. Zkuste ale vymyslet, čím být v inzerátech zajímavý: Doručení do druhého dne, vrácení do 30 dní, doprava zdarma, dárkové balení atd… K úspěchu může také pomoci vytvoření nových kampaní na sortiment, který normálně nepromujete, viz bod výše.
Bannery můžete nechat, ale upravený vánoční design jim dá rozhodně punc větší důležitosti. Přiznám se, že nám bannery jako prodejní kanál moc nefungují, ale po nějaké době a zavedení nových formátů od Seznamu jsme je letos před Vánocemi znovu zařadili, tak snad budou mít pozitivní výsledky.
4. Rozesílání mailingů podle segmentů
Jde samozřejmě o sortiment, který prodáváte, ale my speciálně v předvánočním období rozesíláme v newsletterech úplně odlišný sortiment pro pány a pro dámy. V mailingu u mužů volíme více zdobené spodní prádlo a například minulý rok byly velice oblíbené krabičky se spodním prádlem v univerzální velikosti. Pro dámy rozesíláme již výše zmiňovaný noční sortiment nebo pánské spodní prádlo pro pány. Je to více práce, ale určitě se to vyplatí.
5. Black Friday
Nezapomeňte se dobře připravit už na Black Friday. Poprvé jsme ho pořádně dělali pro naše zákazníky minulý rok a musím říct, že jsme se nestačili divit. Pro úspěšnost akce je ale velice důležité nabídnout výraznější slevu na vše nebo alespoň na některé zajímavé produkty nebo značky. Pokud to neuděláte, nemá podle mě moc smysl se do této akce zapojovat. Konkurence je během Black Friday veliká a ostatní nejspíš výraznou slevu dají. Je to samozřejmě na zvážení, ale poslední roky ukázaly, že tato akce může být zásadní pro úspěch celého listopadu.
Jsme rodinná společnost, která již více než 20 let provozuje specializované prodejny s luxusním dámským spodním prádlem, nočním prádlem a plavkami. V současné době kombinujeme prodej v kamenných prodejnách a na internetu, kde se snažíme našim zákazníkům zajistit maximální požitek a radost z nákupu.
Oxalis dessous vaše francouzské spodní prádlo a plavky
Doporučujeme přečíst i další díly vánočního seriálu Jak připravit svůj e-shop na vánoční sezonu:
Majo Ďurmek z e-shopu liliana.sk radí, jak vytěžit z vánoční sezony maximum