Díky reklamě v Google Ads web pracuje pro vás – NOVINKY
Pozvání na konferenci Google Search & Display Summit 2012 se nedalo odmítnout. Prostřednictvím našeho blogu vám představím několik atributů, které vám změní pohled na vyhledávání a placenou reklamu v Google.
Ve světě nikdy nekončících novinek a změn je čas vypíchnout super novinky v Google Adwords. Pojďme si tedy spolu ukázat, jaké vychytávky si pro nás Google Adwords připravil!
Víte, že až 90 % konverzí pochází z TOP pozic. Jakými způsoby se dá zkrášlit váš inzerát tak, aby přinutil zákazníka kliknout? Důležitý je výsledek.
Jak efektivně pracovat s reklamou v Google?
Představíme si několik bodů, kterými se můžete zkrášlit vaší placenou reklamu a získat tak větší proklikovost:
- Sociální rozšíření:
Díky tlačítku Google +, vnášíte do reklamního textu sociální aspekt, jako i reálné hodnocení od uživatelů. Přes reklamu se zákazníci mohou dostat přímo na váš firemní účet Google +, kde jim můžete nabídnout více novinek, zajímavostí, slevy apod. Následně s těmito potencionálními zákazníky dokážete dále pracovat – případně cílit na ně remarketing.
Rozšíření o volání: Umožněte uživatelům přímo telefonovat z reklamního textu. Poskytněte mobilním uživatelům přímé spojení např. na vaše call centrum.
Rozšíření o lokalitu: Zobrazí se nejbližší adresa. Je zde možnost propojení s Google Places. Můžete přivést zákazníky přímo na vaši pobočku. Na konferenci odznělo, že Google umožní zadávat různé ceny za klik v závislosti od lokality. Čím blíže bude zákazník k vašemu obchodu, tím vyšší cenu za klik by jste měli umět nastavit a tak zákazníka přilákat do svého obchodu.
Odkazy na podstránky (sitelinky): V rámci vašeho inzerátu, můžete zobrazit až 10 odkazů na vaše podstránky. Prostřednictvím sitelinků zákazníka přímo nasměrujete na konkrétní sekce vaší stránky. Například při poskytování více různých produktů a služeb.
Google nákupy
Minulý rok před Vánoci spustil Google v ČR své Google nákupy. Jedná se o vyhledávač produktů, který má konkurovat srovnávačům zboží jako např. zboží.cz, heureka.cz apod.
Vyhledávání produktů se realizuje v rámci cenového intervalu (cena od-do) a hledání klíčových slov (včetně negací). Vyhledané produkty je následně možné seřadit podle ceny, relevance, dopravy zdarma apod. Google nákupy prozatím spolupracují s velkými obchodníky typu Alza, Mall, 123shop, Kasa atd.
Do výsledků vyhledávání se dostanou vaše produkty s přesnými cenami a hodnoceními produktu. V současnosti je beta verze stále dostupná pouze pro ČR a dokonce se šeptá i o případném zpoplatnění Google nákupů.
Naši programátoři již mají propojení na Google nákupy předpřipravené, zůstává jen doladit samostatný export produktů z daných kategorií. V rámci Google nákupů se totiž nejedná o alternativu XML feedů, ale o unikátní exportní soubor např. pro oblečení, obuv, hračky, domácí potřeby, elektroniku …
O možnosti napojení vašeho e-shopu na Google nákupy vás budeme včas informovat 🙂
Cílení na úrovni klíčového slova a nová karta reklamní síť
Manažování obsahových kampaní je poměrně komplikované a zabírá mnoho času. Kromě jiného kontextová reklama v Google je těžko zacílitelná! Tomu je však konec.
Reklama v obsahové síti se dá již cílit na úrovni klíčového slova.
Výhody:
-
kampaně na úrovni klíčového slova fungují lépe
-
menší námaha
-
detailní statistiky na úrovni klíčového slova – pomáhají při rozhodnutích a při stanovení CPC
-
optimalizace výkonu kampaně – tak jako ve vyhledávání
-
rychlé nasazení – zkopírujte své kampaně z vyhledávání bez vytváření nových modulů
-
větší kontrola nad rozpočtem
-
volná shoda slov – zabezpečuje různé variace slov
- negativní klíčová slova – není potřeba zadávat množství negativních klíčových slov. Např. STÁHNOUT. Nemusíte zadávat film ke stažení, stáhnout film apod…
- možnost použití negativních remarketingových listů – případně, pokud nechcete, aby se remarketing zobrazoval vašim zaměstnancům.
Cílení na umístění, téma a zájmy – všechno pod jednou střechou
Dovolím si souhlasit, že cílení na zájmy je nejrelevantnějším cílením! Reklamu dokážeme umístit na konkrétních stránkách, na témata a zájmy, které jsou podobné obsahu vaší stránky. Ještě k tomu, všechno přehledně na jednom místě 🙂
Přesnější cílení na zájmy si můžete prohlédnout zde: www.google.com/ads/preferences. Úžasnou pomocí je plánovač reklam, který vám pomůže identifikovat vaše publikum, najít relevantní webové stránky; poskytuje statistiky webových stránek a různé jiné vychytávky, již i v slovenštině 🙂
Dynamické reklamy ve vyhledávací síti – NOVINKA
Máte několik tisíc produktů ve svém e-shopu a už vás unavuje nasazovat stovky klíčových slov do kampaně? Stačilo! Funkce dynamické reklamy ve vyhledávací síti nepoužívá klíčová slova. Reklama se zobrazuje na základě obsahu vašich webových stránek. Již nemusíte vytvářet reklamy pro jednotlivé podstránky s produkty.
Jak fungují dynamické reklamy ve vyhledávací síti?
Na zacílení vyhledávání se použije obsah vaší webové stránky. Při vytváření si dokážete stanovit, zda reklama v Google bude čerpat obsah z celé vaší webové stránky, nebo jen z určité sekce, například:
-
stránky, kterých názvy obsahují klíčová slova
-
specifické kategorie stránek
-
stránky, které obsahují určitá klíčová slova
Nadpis textové reklamy i s cílovou url adresou, generuje Google sám. Generuje ji na základě organických výsledků, které zodpovídají službám a produktům, které nabízíte na vaší webové stránce. Reklama bude přesměrována na nejrelevantnější stránku vašeho webu. Zbytek reklamy je šablona, kterou si sami sestavíte při vytváření kampaně.
Časová nenáročnost: již nemusíte mapovat stovky klíčových slov, reklamních textů ke každému produktu.
Snadné řazení : např. můžete zabránit zobrazování reklam na produkty, které jsou dočasně vyprodané.
Zobrazování relevantní reklamy : pokud je vyhledávání obsahově příbuzné vašim produktům, system automaticky vygeneruje reklamu s potřebným nadpisem a zákazníka tak přesměruje na nejrelevantnější stránku.
V současnosti jsou dynamické reklamy ve vyhledávací síti dostupné jen v beta verzi. Zatím máte dostatek času naučit se s tou funkcí pracovat a být o krok vpřed před konkurencí. Pokud se chcete připojit k zájemcům a využívat tuto funkci, zaregistrujte se na této stránce. Samozřejmě o této funkci budu ještě informovat 🙂
CÍLENÍ NA VIDEA
Pokud nabízíte služby a produkty, se kterými můžete oslovit cílovou skupinu na YouTube, sem s nimi. Prostřednictvím Google Adwords můžete zacílit banner, video i text v rámci YouTube.
Reklamu můžete cílit podle obsahu i lokality. Na konferenci Google Search & Display Summit 2012 byly preferovány videa s Janem Krausem, který má čím dál víc shlédnutí na YouTube. Proto zájem cílit reklamy v jeho videích je velice vysoký.
FORMÁTY REKLAMY
In video reklama – může to být textová nebo grafická forma reklamy, která je vložena přímo do videa na YouTube. Kromě reklamního proužku můžete nahrát i doprovodný banner. Tato reklama se dá perfektně zacílit na zájmy, kategorie. Příklad: pokud si prohlížíte video, jak se staví dům, na toto video zacílím reklamu na cihly s 10% slevou – návštěvnost mám zaručenou!
Instream video reklama – jedná se o umístění 15 – 30 vteřinového videa, které se umísťuje přímo v obsahu videa. Zde je možnost ještě použít doprovodný text.
Bannerová reklama – velice účinná forma reklamy na YouTube. Bannery dokážete zacílit na:
-
kontex
-
umístění
-
specifické sekce podle klíčových slov
Na YouTube dokážete zacílit na jakoukoliv cílovou skupinu, proto považuji tuto formu reklamy za velice efektivní.
Sponzorované video
Sponzorovaná videa se zobrazují při výsledcích vyhledávání, při hledání na YouTube. Videa se zobrazují na základě klíčových slov a cen za klik. Výhodu vidím v tom, že si můžete určit, na jaká klíčová slova se bude reklama v Google zobrazovat.
Ovládání v Adwords-u je nyní mnohem snadnější. Reklamy si zvládnete rychle nastavit na jednom místě. Reklama In- Search funguje prozatím jen v ČR.
Co dodat na závěr? Možná starou známou větu: Nevyhazujte peníze ven oknem a investujte je do reklamy co nejefektivněji 🙂 Ve světě nikdy nekončících novinek je nutné být stále na pozoru! Teším se na další vychytávky z online světa, které vám budu moct zprostředkovat.