Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

STOP nekvalitním stránkám. Google Panda a Penguin si na vás posvítí

Tak pojďme na to pěkně po pořádku. Založíte si web stránku, zaplatíte si na ní reklamu, začnete se věnovat seo optimalizaci, nakoupíte zpětné odkazy, zaregistrujete se do stovek katalogů a vidíte se na prvních pozicích na Google. Super pocit, byznys se rozbíhá, investice se vracejí zpět..Až jednoho dne se podíváte na Google a vaše webová stránka se propadla o desítky pozic. Zažili jste něco podobného?

Co se děje?

Protože je internet přecpaný nespočetným množstvím nekvalitních web stránek, nastal čas „odklidit“ tyto stránky. Google nasadil nový algoritmus, který je zaměřený na pře-otimalizované web stránky. A tak byl nasazený tučňák zvaný Pinguin a update Panda.

Algoritmus google Panda update

Google je plný překvapení a změn a jednou z nich bylo nasazení algoritmu Panda, který se neustále zdokonaluje. Poprvé byl spuštěn v únoru 2011. Od srpna 2011 dorazila Panda i do českých vyhledávačů.

Cíl Pandy? Hlavním cílem Pandy je “odstranění” nekvalitních stránek z výsledků vyhledávání. Odstranění duplicitního obsahu a taktéž posvícení si na linkfarmy a různé PR portály, které jsou přeplněné duplicitním obsahem. Pinguin je už tak šikovný, že dokáže vypátrat pře-optimalizovaný obsah – tj. mnoho klíčových slov na stránce.

Jak správně dělat SEO a nedráždit Pandu? Co Panda sleduje?

1. Tvořte kvalitní a originální obsah – doporučuje se 150-300 slov unikátního obsahu. Vám by sa asi taktéž nelíbilo, kdyby někdo kopíroval váš text. Proto vytvářejte unikátní obsah s cílem co nejvíce zaujat zákazníka. Dejte podnět zákazníkům číst váš web a dozvědět se co nejvíce. Poskytněte jim to, co reálně hledali, když vyťukávali to zázračné spojení.

2. Vyvarujte se kopírování popisů od dodavatele – zkopírovaný popisek např. pro tepláky, který je zavěšený na dalších 100 webech, asi Pandě moc vonět nebude.

3. Umělé vytváření Page Ranku – například psaním PR článků. Už dávno skončily ty časy, kdy jste si jeden článek zahuštěný 3-4 klíčovými slovy zavěsili na xy PR portálov. A už vůbec neexistuje, aby jste zmínili v článku 10-krát např. slovo vířivky, které 10-krát směruje na titulku. Nezavrhujte však publikaci PR článků, čas strávený vytvářením unikátních článků s kvalitními odkazy se vám určitě vyplatí.

4. Počet reklam na stránce – V tomto případě se vám více vyplatí 3 reklamy za 100 eur, jak 20 reklam za 500 eur 🙂 Když už reklamy, tak v zdravém poměru. Mimo jiného, nepůsobí to dobře ani z vizuálního hlediska.

5. Nerelevantní zpětné odkazy – Koupě zpětných odkazů, výměna odkazů je pro Of Page Seo optimalizaci alfa omegou. Pozor však na velké množství odkazů, které jsou zasypané prachem nebo jsou na míle vzdálené od vašeho byznysu. Platí tedy – odkazy ano, ale jen z obsahově příbuzných webů!

6. Bounce Rate – Krátká doba návštěv na Vaší stránce. Panda dokáže zaznamenat okamžité opuštění Vaší stránky, co jí určitě nepřidává na důvěryhodnosti. Míru opuštění stránek proto sledujte v Google Analytics.

Aktualizace Pinguin

seo optimalizace, propad pozic na google, snížení pozic na google

Hlavním cílem Pinguin aktualizace je zmrazení internetového spamu. Tučňák má na mušce internetový spam, jako například:

– sponzorované odkazy z nerelevantních stránek

– diskuzní fóra, blogy, nekvalitní sociální sítě…

– placené textové odkazy s použitím stejného anchor textu

– popisky v komentářích, které obsahují stejný text

– odkazy z podezřelých web stránek, které byly označené za spam, početné vyskakovací okna apod.

Google sleduje množství, kvalitu a relevantnost stránek, které na Vás odkazují. Sleduje i to, jak rychle jste získali odkazy, jaká klíčová slova jsou použita na propojení. Google chce získávat odkazy tak, že vytvoří jedinečný hodnotný obsah, na který budeme chtít přirozeně odkazovat 🙂

Co dělat v případě postihu od Google Pandy?

Pokud zpozorujete propad pozic, nejdříve doporučuji zkontrolovat Webmaster Tools. Tento nástroj Vás upozorní na návštevu Pandy na Vaší stránce.

snížení pozic, propad pozic na google, seo optimalizace

Dále:

– okamžitě zjistit, kde je problém. Zkontrolovat každou jednu podstránku

– odhaleným stránkam zakázat indexaci robot.txt, noindex

– začít jakoby nanovo s prezentací webu

– získat zpětnou odezvu ze sociálních sítí

V Google Analytics sledovat : zobrazení stránek, bounce rate, čas strávený na stránce.

Nyní opravdu nastal ten správný čas podívat se na své webové stránky a starostlivě vyhodnotit kroky, které jste podnikli při seo optimalizaci.

Je na místě, určit si novou marketingovou i obchodní strategii a uniknout tak nekonečným aktualizacím ze strany Google. Stále však platí, že web optimalizujete pro lidi, ne pro roboty. Tvořte proto:

  • vlastní témata
  • mějte vlastní názor
  • komunikujte se zákazníky
  • tvořte kreativní obsah
  • šiřte originální zprávy
  • poskytujte přidanou hodnotu pro zákazníka a vaše webová stránka se ukáže v tom nejlepším světle.

V neposlední řade buďte trpěliví a starostlivě sledujte všechny změny dříve, než se dostanete do spleti updatov Pandy a Pinquinu.
tvorba web stránek, tvorba eshopů

avatar
Autor: Petronela Jesenáková Ing. Petronela Jesenáková - PPC a SEO specialista, držitelka certifikátu Google AdWords Qualified individual - Reporting and Analysis. Je nejmladší z týmu "ByznysWebáků" a ráda poradí i Vám, jak vytvořit úspěšný web. Spravuje reklamní kampaně klientů v Googlu, Seznamu i na Facebooku.