Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Ukažte svůj Facebook příspěvek všem svým fanouškům

Všimli jste si již někdy, že váš příspěvek neviděli všichni vaši fanoušci? Nebo vy vidíte příspěvky, které ostatní vaši známí nevidí? Proč je tomu tak?

Všechny vaše příspěvky, fotky, články nebo videa vidí jen malé množství fanoušků. Není to tím, že vás vaši kamarádi nemají rádi, ale tím, že algoritmus  Facebooku vyhodnocuje každý příspěvek podle zajímavosti a interakce mezi vašimi fanoušky.  Pokud je váš status zajímavý, zobrazí se většímu počtu. Některé statistiky uvádějí, že je to cca 12 %.  Platí to pro všechny druhy profilů, obsahů, demografie nebo věkových skupin.

Algoritmus, který toto ovlivňuje, se nazývá Edge Rank. Funguje na stejném principu jako vyhledávání na Googlu. Tam rovněž nevidíme všechny výsledky stejné. Jak zvýšit  Edge Rank a Afinitu přátelství jsme popsali v našem článku Jak zvýšit Edgerank na Facebooku.

 

Ukažte Facebook příspěvek všem

Facebook spustil novou funkci – zpoplatnění příspěvku uživatelům.  Nyní již můžete naplno využívat potencionál Facebooku 🙂 I když je Facebook bezplatný, snaží se ve velkém využívat nejen reklamní plochy. Prostřednictvím této nové služby můžete oslovit více zákazníků. Tato služba je přístupná jen pro firemní stránky. I když, možná i běžný uživatel by rád  zainvestoval 110 Kč, aby se všichni jeho známí dozvěděli např.,  že je  zasnouben.

Jednoduché nastavení:

Při vkládání nového příspěvku máte možnost propagovat jej po dobu 3 dnů. Stačí kliknout na Propagovat.

Propagovať můžete příspěvky maximálně 3 dny staré.

Minimální rozpočet je 110 Kč, další možnost je 210 Kč (Facebook bude pravdepodobně toto rozhraní ještě měnit).

Níže můžete videt přesný počet oslovených lidí.

Načasujte si svůj příspěvek na Facebooku

Aby toho nebylo málo, je zde další super věcička – načasování příspěvku.

Manažování příspěvků na sociálních sítích – Twitter, Facebook, Google Plus, Foursquare … můžete zrealizovat prostřednictvím HootSuite.

Facebook příspěvky si dokážete naplánovat na přesný datum a čas přímo v rámci přidávání nového příspěvku:

  • klikněte na pridanie príspevku na facebook, nastavenie automatického pridania príspevku na facebook a přidejte rok, následně vyberte měsíc, den, hodinu a minuty
  • potvrďte kliknutím na Časový plán

 

Tento rok tedy na dovolené můžete spokojeně oddechovat, Facebook bude žít vlastním životem:)

Nic není snažšího, než si v klidu naplánovat přidání příspěvku, pokud např. víte, že budete pár dní mimo svůj počítač, případně, pokud nechcete přijít o pravidelnost zobrazování vašich příspěvků, článků, videí apod.

Možná již máte odsledováno, v jakém čase má váš příspěvek největší úspěch, tak proč si to neusnadnit?

 

 Spusťte reklamu na konkrétní akci

Zda již reklamu na Facebooku máte, nebo se jí pouze chystáte spustit, možná vás bude zajímat, že je možné v detailu kampaně nastavit účel. Je možné nastavit reklamu tak, aby se zobrazovala :

– lidem, kteří s  největší pravděpodobností kliknou na – To se mi líbí

– lidem, kteří kliknou na vaši reklamu nebo sponzorovaný příběh

Doporučte stránky od přátel

Facebook ještě stále testuje, jak se chytí další novinka a tou je doporučení stránek od přátel. Podle čeho jsou stránky vybírány do testu ještě není známo. V každém případě, my jsme tu čest již měli:

Ukažte příspěvky i nefanouškům vaší Facebook stránky

Myslíte si, že Vás už ničím nepřekvapím? Přece jen nejčerstvější novinka : Placené příspěvky již můžete ukázat i lidem, kteří nejsou vašimi fanoušky. Facebook si začal dělat, co se mu zachce a přestal se držet svých pravidel. Nedalo nám neotestovat tuto možnost 🙂

Při rozpočtu 10 eur jsme dosáhli 51 kliků na link, co nám nedalo spát,tak jsme ztrojnásobili rozpočet, čím jsme dosáhli téměř 5-násobný počet kliků. To již stojí za zmínku 🙂 Otázné je, do jaké míry budou schopni uživatelé Facebooku toto tolerovat. Momentálně probíhá pouze testování. Sami jsme proto zvědaví, jaký bude závěr, o čem vás budeme samozřejmě mezi prvními informovat.

Omyl ve statusu?

Určitě sa vám již párkrát stalo, že jste udělali chybu ve svém příspěvku. Facebook je zde opět s inovací. Nemusíte celý příspěvek znovu přepisovat, stačí kliknout na upravit a editovat jej podle svých potřeb.

Jakmile příspěvek editujete, původní verze se bude na Facebooku zobrazovat v rámci historie editací.

Upravený příspěvek poznáte takto:

 

 

 

 

 

Pokud kliknete na Edited / Upravené / Upraveno, zobrazí se vám původní i upravený text:

 

Facebook Power Editor

A je zde další super věcička, jak si pomoci při nastavování kampaní. Jedná se o program Power editor, který umožňuje hromadnou editaci nastavení kampaní, cílení, nabídek, rozpočtů, načasování.  Power editor je velice efektivní při vytváření a editaci velkého počtu reklam a kampaní. Přes Power Editor je možné zacílit reklamu Sponzorované příběhy přímo do přehledu novinek. Dokážete tak dostat vaší reklamu  mezi statusy a fotky vašich kamarádů. Reklama tak bude výrazně na očích. Kromě jiného reklamu umíte zaměřit na počítače, mobilní aplikace, zájmy, mobily, věk, pohlaví nebo aktivity.

K jeho instalaci je potřebné mít nainstalovanou nejnovější verzi prohlížeče Google Chrome. Následně v administraci reklamních kampaní klikněte na Power Editor v levém rohu. Nainstalujete Power Editor aplikaci a jakmile ji spustíte, klikněte na “Download” a postupujte podle pokynů na obrazovce. Případně jen velice snadno klikněte na tlačítko Chrome Power Editor, které se vám zobrazí v Chromu po jeho instalaci.

 

Jak můžeme vidět, Facebook nezaspal na vavřínech a neustále přichází s novými aplikacemi a vylepšeními, které přináší nové možnosti nejen pro  firemní profily, ale i pro běžné uživatele.

Na závěr bych si dovolila stručně představit další “vychytávku” na Facebooku, kterou vám v blízké době určitě podrobněji představíme. 🙂

Svým přátelům budete moct oznámit, kdy očekáváte dítě, stejně tak i pohlaví dítěte – milé…

tvorba web stránek, tvorba eshopů

avatar
Autor: Petronela Jesenáková Ing. Petronela Jesenáková - PPC a SEO specialista, držitelka certifikátu Google AdWords Qualified individual - Reporting and Analysis. Je nejmladší z týmu "ByznysWebáků" a ráda poradí i Vám, jak vytvořit úspěšný web. Spravuje reklamní kampaně klientů v Googlu, Seznamu i na Facebooku.