Tvorba nadpisů pro Váš web, e-shop nebo blog od A po Z
Stává se vám, že potřebujete na své webové stránky, blog nebo e-shop vymyslet zajímavý nadpis a nápady nepřicházejí?
Věděli jste, že jen 8 z 10 lidí si přečte váš nadpis a jen 2 z 10 si následně přečtou zbytek textu, který nabízíte.
Tvorba nadpisů by pro vás měla být proto prioritou č.1. Nadpis by měl fungovat jako call to action – vyvolat v čtenáři touhu dočíst informaci do konce.
Pokud si nevíte dát rady, na portálu CopyBlogger.com si můžete stáhnout ebook, který vás to naučí.
Jak tvořit poutavé nadpisy?
1. Nejdříve nadpis, pak text
Proč? Protože nadpisem dáváte čtenáři určitý slib, který by jste měli dodržet.
Nadpis proto vymyslete jako první. Psaní blogpostu nebo obsahu na novou stránku se vám bude možná zdát těžší, ale pokud máte dopředu připravenou osnovu, máte výhodu. Vyvarujte se ale zavádějících nadpisů, které mohou narušit vaši důvěryhodnost.
Samozřejmostí je stručnost, jasnost a výstižnost.
2. Mají klíčová slova opravdu takový význam?
Samozřejmě! Proto je vhodné, když využijete KeywordPlanner. Pomůže vám zjistit počet vyhledávání jednotlivých klíčových slov a frází, stanovit rozpočet, ověřit si fungování dané sestavy klíčových slov a další potřebné informace pro efektivní reklamní kampaň.
Stejně důležité je uvědomit si, že pokud mluvíte jazykem Vaší cílové skupiny, přitahujete pozornost širšího publika, získáváte více zpětných odkazů a samozřejmě i relevantní návštěvnost.
3. Proč příslovce “jak” v nadpisech zabírá?
Čtenáři si přirozeně vyvinuli jakýsi separační filtr titulků, který jim pomáhá zorientovat se v tom kvantu informací.
I když se vaši čtenáři, resp. návštěvníci, paradoxně nechtějí nic nové naučit, zaručeně kliknou na odkaz, který jim napoví:
- JAK zhubnout?
- JAK ušetřit při online nákupech?
- JAK se zbavit ekzémů?
- apod.
Stejně dobře funguje i formulace s konkrétní osobou:
- JAK jsem zhubla po porodu?
- JAK jsem za 3 měsíce rozběhl úspěšný byznys?
- atd.
Příslovce “jak” v nás evokuje kuriozitu nebo ověřenou skutečnost, proto by ve vašich nadpisech např. na blogu neměla chybět.
Vhodná je i kombinace s číslovkami – např. “5 tipů, jak… ”
Příp. i v komparativních nadpisech typu:
- Komunikujte anglicky JAKO profesionál.
Pokud preferujete nadpisy obsahující otázky, snažte se, aby si čtenáři v duchu odpověděli – “ano” nebo “nevím, ale chci se dozvědět více”.
Např.:
- Děláte i vy tyto nejčastější chyby při praní plavek?
- Jak zjistím, který produkt si mám koupit na …?
4. Další čarovné formulky
Zvučně zní rovněž např. “kdo“:
- KDO chce nový dream job?
- KDO chce ušetřit drahocenný čas? – ať si koupí náš produkt 🙂
Stejně jako v teleshoppingu, i v rámci social marketingové strategie to zabírá.
Zajímavě působí i “tajemství”:
- Tajemství moderní domácnosti – tkví v kvalitní elektronice od XY
Nebo stačí, když prozradíte něco méně známé z vašich odborných vědomostí apod.
5. A co jiné chytlavé nadpisové formulky?
- Velice dobře samozřejmě fungují speciální nabídky, akce, slevy, to máte určitě ověřeno z praxe.
- Když realizujete video kampaň, vhodné je video uvést s nadpisem jako např.: “Dejte nám necelé 3 minuty a my vás přesvědčíme, že produkt XY je právě pro vás.”
- Upozorněte na unikátnost probíhající akce: “Když právě nenakupujete na našem e-shopu, můžete litovat, 50% slevy na letnou kolekci pouze do 00:00”
- Zdůrazněte, že s vašim produktem nebo službou je to opravdu snadné: “Potřebujete Smart TV ! Zavolejte nám a my vám poradíme!”
Více tipů, jak tvořit zajímavé nadpisy, které přinutí čtenáře přečíst i další obsah, najdete ve vzpomínaném ebooku nebo na blogu onlyonemike.com.
K tomuto tématu by vás mohlo zajímat:
Jak tvořit 10krát lepší obsah pro webové stránky a e-shopy než vaše konkurence
Jak tvořit kvalitní obsah pro Vaše webové stránky a e-shopy?
Jak posunout marketing svého e-shopu na novou úroveň v roce 2019