Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Jak získat atraktivní obsah webu / eshopu?

jak tvořit kvalitní obsah pro webové stránky a eshopRuku na srdce, milí eshopaři. Kolik z Vás si dá opravdu záležet na kvalitním obsahu?

Většina z nás zapracuje jen na kvalitní Landing page (tzv. cílové stránce), a zbytek obsah webu nás vůbec nezajímá. Webové stránky a eshopy neobsahují ty informace, které návštěvníci hledají, a proto se nedivme, že neroste ani počet objednávek nebo návštěv.

Nezapomínejte, že lidé jsou čím dál náročnější, mají málo času a krom toho, konkurence nikdy nespí.

A stejně tak i Google. Poté se nemůžeme divit, že nás konkurence předběhne.

  • Jak jsme již psali v minulém článku, Google mění strategii vyhodnocování ve vyhledávání. Stejně tak např. seznamácké Jalapeňo.

  • Bojuje proti tzv. Black Hat SEO technikám, takže nám nepomůže ani bezhlavé přeoptimalizování klíčovými slovy.

Proto se  v tomto článku budeme věnovat otázkám, které Vás v této souvislosti trápí nejvíc:

  • Proč Google upřednostňuje konkurenci? Jak tomu zabránit?

  • Jak můžete pomoci Vašemu eshopu vyšplhat se výše ve výsledcích vyhledávání na Googlu?

Nalijme si na úvod čistého vína

Pokud Vám někdo řekne, že Vám udělá takové SEO, že se rázem objevíte na první stránce ve výsledcích vyhledávání na Googlu, tak jej berte s pořádnou rezervou. Šmahem ruky to dokáže jedině placená PPC reklama, to již všichni jistě víme. I přesto, není třeba házet flintu do žita…

Co dělat pro zlepšení pozic na Googlu?

Pozicím na Googlu pomáhá především kvalitní obsah. Je to dlouhodobý proces, na který je potřeba trpělivosti a spoustu času. A netýká se pouze klasického obsahu eshopu, tedy popisu položek.

  • Ideální je, když je eshop doplněn blogem, který Vám pomáhá stoupat stále výše. Samozřejmě, za předpokladu, že tvoříte skutečně kvalitní a zajímavý obsah s pravidelnou frekvencí (např. 1x/měsíc)  a nezapomínejte i na SEO a klíčová slova.

  • Takový obsah je nutné pravidelně vytvářet a šířit jej i na sociální síti.

Ale to samozřejmě není jediná cesta. My si ukážeme, jak zaútočit na konkurenci s nástroji a tipy, které Vám celý proces usnadní a nic Vás nestojí.

nástroje pre tvorbu kvalitného obsahu a designu1. POUŽITÍM FREE NÁSTROJŮ PRO OBSAH A DESIGN

Google sice sleduje klíčová slova, ale my všichni, vnímáme nejdříve očima a až poté, když nás něco zaujme vizuálně, začteme se. Je tak? Nezapomínejte proto na sílu obrazu (infografika) i slova (seo copywriting). A v psaní na přirozenost a používání řeči, které Vaši zákazníci rozumějí.

Tyto TOP FREE nástroje Vám pomohou dopracovat se ke správnému obsahu na Vašem webu/eshopu:

  • SLOVEM:  usnadní tvorbu kvalitního a trefného obsahu, SEO copywriting, tvorbu anket apod.

SlideShare – místo, kde můžete nahrát svou prezentaci, leták, brožury, návody a sdílet se světem.

Survey Monkey – skvělý nástroj pro tvorbu výzkumů, anket, zběr dat a jejich hodnocení.

Grammarly  – online gramatická korekce pro anglické texty.

Evernote – program na správu Vašich poznámek, uložen na cloudu, takže se dokážete k aplikaci přihlásit kdekoliv. K dispozici i offline. Poznámky máte vždy po ruce.

Buzzsumo.com – když chcete zjistit, jaký obsah je nejoblíbenější na sociálních sítích a inspirovat se, stačí vložit klíčová slova do vyhledávače a nástroj zobrazí výběr z těch nej k danému tématu.

Tagcrowd.com – z výsledků vyhledávání vytvoří obláček slov, které se nejčastěji vyskytují. Dostáváme obraz o tom, jaká slova lidé při vyhledávání vidí. ( nedostupné pro .cz)

Print Friendly – umožňuje prostřednictvím webového prohlížeče upravovat obsah webové stránky a tu následně poslat k tisku. Možné instalovat jako doplněk pro Chrome nebo pro Firefox.

Keyword tool:  alternativa k AdWords Keyword Planner, ve free verzi dokážete vygenerovat až 750 long-tailových slov. Zadáte si jedno klíčové slovo a vygeneruje Vám další, která by Vás měla zajímat.

Copyscape:  nejznámější nástroj pro kontrolu duplicity obsahu. Především hledá stejný, nebo podobný obsah na cizích stránkách. Zjistíte tak, zda Vás někdo nekopíruje 😉

Ubersuggest:  klíčová slova z automatického doplňování v Google vyhledávání.

  • OBRAZEM: pomohou při tvorbě webdesignu, infografiky, videa apod.

ReciteThis –  obrátí jednoduchý citát nebo výrok na krásně vypadající obrázek.

Canva – jednoduchý online grafický nástroj na tvorbu plakátů, pozadí, fotografií i se zaměřením na sociální sítě. Dostupné jsou ikonky, fotografie, ilustrace, dopředu vytvořené šablony …

Easel.ly –  grafický editor speciálně pro tvorbu infografik.

Camtasia – program na nahrávání obrazovky a video editing suite (např. tvorbu video tutorialů).

bloggeriPokud se u tvorby kvalitního obsahu chcete inspirovat opravdovými odborníky, doporučujeme sledovat např. v České republice – Marek Prokop; H1.cz; blog.bloxxter.cz; blog.dobryweb.cz.

Na Slovensku – Tibor Peták; visibility; pizzaseo.

A nezapomeňte …

  1. Vytvořit nejlepší možný uživatelský zážitek z Vašeho produktu pro samotné uživatele.
  2. Odpovědět na otázky/problémy uživatelů ve Vašich příspěvcích.
  3. Nestresovat se pro klíčová slova. Věnujte energii raději tvorbě lepšího obsahu.

zvýšenie miery preklikov2. ZVÝŠENÍM MÍRY PROKLIKŮ

Vyšší míru prokliků získáte i s Rich Snippets.

Tzv. Rozšířené popisky / Mikroformáty určují způsob, jak zobrazit efektivněji obsah stránky přímo ve vyhledávači. Díky dostupným mikroformátům dokáže vyhledávač na Vašem webu poznat různé prvky, např: adresu, telefonní číslo nebo autora, které dokáže lépe zaindexovat a zobrazit ve výsledcích vyhledávání. Stránka schema.org definuje standardy zobrazování všech mikroformátů v rámci vyhledávačů (Google, Yahoo! Bing …)

rich snippets

Nejčastější formy mikroformátů:

  • hodnocení produktů, cena produktu, skladový status,

  • recepty: hodnocení receptu, doba přípravy jídla, počet použitých surovin, postup na přípravu jídla,

  • aplikace: název programu, druh licence, jaký operační systém se používá…,

  • podujetí, hudba a jiné,

  • Breadcrumbs: drobková navigace, umožňuje strukturovat hierarchii webových stránek, co je důležité pro SEO. Drobečkovou navigaci obsahují i e-shopy vytvořené prostřednictvím našeho redakčního systému FLOX. Pokud chcete vědět, jak si dokážete drobečkovou navigaci rychle a jednoduše nastavit sami, přečtěte si náš návod.

drobečková navigace

 

Význam Rich Snippets

  1. Doplňkové informace, které obsahují, mají přímý vliv na SEO.

  2. Zvyšují míru prokliku – tzv. CTR Vašeho webu.

  3. Dokáží Vás odlišit od konkurence – odkazy jsou mnohem atraktivnější a přehlednější.

Lidé jsou nejdůležitějším faktorem ve vyhledávání. Vždy byli a vždy budou.  Pokud budujete obsah a informace v úzkém propojení na lidi, vynaložené úsilí se Vám vrátí.

Podle statistik zveřejněných v článku searchengineland.com až 78% SEO expertů věří, že rok 2016 bude skvělým rokem pro business. Přidejte se k nim i Vy a při všem co děláte, myslete na Vaše zákazníky a snažte se jim pomoci, poradit a prodat to, co opravdu potřebují.

 O dalších možnostech – linkbuildingu a jiných technikách Vás budeme informovat v blogpostu již brzy.

Zdroj:

https://www.searchenginejournal.com/machine-learning-changing-seo/153799/

https://moz.com/blog/a-beginners-guide-to-the-google-search-console

http://www.podstavec.cz/co-je-linkbuilding-a-kdo-je-linkbuilder/

http://trichromat26.rssing.com/browser.php?indx=13691767&last=1&item=10

Ikonky vytvořeny díky Freepik z www.flaticon.com

jak si vytvořit webové stránky, jak založit e shop, vytvoření e-shopů, vytvořit web stránky na 15 dní zdarma

tvorba www stránky, webové stránky, tvorba e-shopu

avatar
Autor: ByznysWeb.cz Tvorba webových stránek a e-shopu v responzivním designu a vlastním redakčním systému. Vytvořte si na zkoušku webové stránky a eshop zdarma. Na ByznysWeb lze snadno přemigrovat i zaběhnutý e-shop. Vyzkoušejte si, jak to u nás funguje. Vlastní e-shop si u nás vytvoříte rychle i bez programátora a grafika.