Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Jak vytvořit SEO friendly web stránky v roce 2016 ? A proč se nebát jít vlastní cestou …

seo tipy pro tvorbu webové stránkyOptimalizace pro vyhledávače neumírá ani v roce 2016, přátelé. Naopak, SEO je absolutním základem úspěšného marketingu. Nepřehlédněte, jak změny a vývoj algoritmů ovlivňují Vaše SEO strategie. Dnes se podíváme na aktuální světové trendy v optimalizaci webové stránky nebo e-shopu.

1.KROK – Algoritmy

Pamatujete si, jak nám nedávno profíci z oblasti SEO říkali, že obsah na stránce čtou v první řadě lidi, až poté roboti, kteří nevidí, neslyší, nerozumějí psanému textu tak jako člověk?

Dnešní SEO je ale o hledání perfektní rovnováhy mezi uživatelsky optimalizovaným obsahem a přesvědčováním robotů – vyhledávačů, že právě ten Váš obsah je nejkvalitnější.

Podle Randyho Fishkina, zakladatele Moz.com by se měli search marketéři zaměřit na kombinaci klasického Googlovsky orientovaného SEO s novým SEO – orientovaným na lidi, uživatele. Používá pojem Svět dvojitého algoritmu “Two algorithm world”.  Možná jste o něm již slyšeli. Pokud ne, v blízké budoucnosti budeme mluvit o optimalizaci pro tyto algoritmy. Spojení tradičního SEO – zaměřeného na Google a jeho roboty verzus moderní, uživatelsky přátelské SEO.

Svět dvojitého algoritmu

Tradiční SEO zaměřené na ROBOTY  SEO zaměřené na uživatele – LIDI
– Cílení na klíčová slova – Relativní míra prokliku
– Kvalita a jedinečnost obsahu – Short verzus Long-click (užívatel zůstává na Vaší stránce a neproklikává se zpátky do vyhledávání – long; click – považuje se za úspěšné vyhledávání)
– Optimalizované pro vyhledávače – Doplnění obsahových vědomostí, které uživatel vyhledává
Rich Snippets – Získání věrnosti za více sdílení a linků v rámci 1 návštěvy
– UX pro všechny zařízení – Naplnění zadání, které uživatel chce dosáhnout svým dotazem ve vyhledávání

 

Google neustále přizpůsobuje algoritmus tak, aby eliminoval počet lidí, kteří využívají tzv. Black Hat SEO techniky (např. keyword stuffing – doslova přeplnění webu klíčovými slovy apod.) a zároveň chce odměnit ty, kteří produkují vysoce kvalitní obsah. Proto algoritmus v současnosti posuzuje stovky faktorů a na kvalitě svého vyhledávání neustále pracuje.

Více o tom, jak se vyrovnat se změnou algoritmu píše Neil Patel ve svém podrobném článku.

google algoritmusZatím, co většina z těchto změn jsou menší, Google občas vypustí hlavní algoritmické aktualizace (například Google Panda a Google Penguin), které ovlivňují výsledky vyhledávání významným způsobem.

Mezi nejrozšířenější algoritmy patří nepochybně Panda a Penquin a od roku 2015 i RankBrain.

logo27 (2).pngPenquin

Nejvíce útočí proti nepřirozeným odkazovým profilům, které Google může penalizovat.

Hodnotí přirozenost odkazů. Vyvarujte se:

  • Přeoptimalizovaným textovým odkazům (příliš mnoho odkazů za krátký čas, spousta site-wide odkazů- odkazy, které se nacházejí na všech stránkách webu nebo jeho sekcí. Například v bočním sloupci webu, v patičce apod. )

  • Nepovoleným technikám linkbuildingu (nákupy / výměny zpětných odkazů)

  • Odkazům z nekvalitních a spamových domén ( nákupy, výměny)

  • Komentářovému spamu

  • Skrytým odkazem na stránce

  • Duplicitnímu obsahu na webu


algoritmus panda
Panda

Nyní je hlavní součástí Google algoritmu, který určuje pořadí ve vyhledávání. Upřednostňuje stránky s vysoce kvalitním obsahem, zvyšuje návštěvnost z vyhledávání. Může penalizovat stránky s nevýrazným obsahem a způsobit pokles v pořadí výsledků vyhledávání.

  • Ujistěte se, že Váš obsah je dostatečně dlouhý.

  • Vytvořte ke stránce silný titulek, musí sedět k obsahu textu.

  • Skutečně pište o problémech, které potřebují vyřešit Vaši zákazníci. Vyberte konkrétní klíčové pojmy. Vkládejte informace vhodné k šíření.

  • Opravte gramatické chyby, překlepy.

  • Odstraňte a zredukujte počet reklam na stránce.

  • Zkontrolujte, zda všechny linky fungují správně.

  • Vytvořte výstižný meta – description tag, popisek na zvýšení míry prokliku. Maximálně do 150 – 160 znaků.

bizwebs

rankbrainRankBrain

Tzv. Umělá inteligence, o které víme opravdu málo. Učící se stroj, který napomáhá procesu vyhledávání a je tedy součástí Google algoritmu. V podstatě se jedná o počítačový program, který prochází biliony stránek a hledá ty nejrelevantnější odpovědi na zadané otázky. Učí sám sebe, jak dělat věci. Snaží se pochopit úmysl hledajícího. Využívá long-tailed klíčová slova. Zkouší dešifrovat, brát do úvahy kontext otázky (spíš než honit se za klíčovými slovy). Cílem je poskytnout výsledky, které skutečně odpovídají na otázku.  

RankBrain je vlastně součástí algoritmu Hummingbird.

Více informací o aktualizaci Hummingbird najdete i v našem blogpostu.

 2. KROK – Content marketing

Způsob, jakým konzumujeme obsah stránek se za posledních 5 let výrazně změnil. Šikovné byznys strategie se vzdalují od častých, průměrných obsahů ve zkrácené formě. Místo toho produkují kvalitní, promyslené a do hloubky propracované obsahy.

 diagram-seo-cz

Nebudu rozepisovat, co všechno by měl kvalitní, unikátní content marketing obsahovat. Ale, pokud chcete, aby se Váš příspěvok umístil na najvyšších pozicích vyhledávače, musí být 10-krát lepší jako TOP nejlepší příspěvky od Vaší konkurence.

Mluvíme zde o způsobu, jak se odlišit od neustále “hlučnějšího davu”. Jak tvrdí Rand Fishkin, toto je super síla. Když se Vaše konkurence a zbytek lidí z oblasti podívá a řekne si “Jo, není možné, aby jsme se vyšplhali na kvalitní obsah jako je tento. Bude to příliš namáhavé. Nedokážeme produkovat na takové úrovni“, tak tehdy, přátelé, máte obrovskou výhodu ve srovnání s konkurencí.

Máte v rukávu něco, co Vás staví do Vaší vlastní pozice a to je velmi těžce dosažitelné pro Vaši konkurenci. Zároveň je to obrovská výhoda ve vyhledávání, v rámci sociálních sítí a na webu jako takovém. Moderní způsob jak dělat obsahový marketing je popsaný v knížce od Josefa Řezníčka a Tomáše Procházku, kterou můžeme jen doporučit.

Co se počítá za vysoce-kvalitní obsah?

Položte si otázky:

  1. Co tomuto článku chybí?
  2. Hledejte odpovědi na: Jaké otázky se ptají a jaké odpovědi výsledky přináší.
  3. Jaká je rychlost načtení stránek? Je web nebo e-shop mobile-friendly? Jaká je kvalita designu?Je tam všechno, co uživatel potřebuje nebo se musím proklikávat. Mám problém s najdením potřebných informací/produktů?
  4. Jaká je kvalita psaní?
  5. Díváme se na to, odkud se tahají data a informace. Jaká je jejich kvalita? Jaký druh informace přináší a jaký druh informací chybí?

V dalším blogpostu Vám představíme online nástroje, které rádi využíváme při tvorbě obsahu u nás v ByznysWebu.

Zdroje:

https://moz.com/blog/google-algorithm-cheat-sheet-panda-penguin-hummingbird

http://www.toprankblog.com/2016/01/optimize-web-content/

http://www.seochat.sk/co-je-seo/

https://moz.com/beginners-guide-to-seo/basics-of-search-engine-friendly-design-and-development

http://www.horizonpeakconsulting.com/evolution-content-marketing/

http://searchengineland.com/faq-all-about-the-new-google-rankbrain-algorithm-234440

jak si vytvořit webové stránky, jak založit e shop, vytvoření e-shopů, vytvořit web stránky na 15 dní zdarma

tvorba www stránky, webové stránky, tvorba e-shopu

avatar
Autor: Lenka Lacová Lenka Vám ochotně poradí a pomůže vyřešit potíže s webem nebo eshopem. Ve volném čase se věnuje jízdě na bicyklu a shybování na hrazdě.