SEO trendy na rok 2019
Víte, co je základem úspěšné SEO strategie a jaké SEO trendy budou dominovat v roce 2019? Zeptali jsme se nejzkušenějšího SEO konzultanta v Čechách a na Slovensku, Pavla Ungra.
1. Pavle, o tom, že Google bude při hodnoceních webu vycházet primárně z jeho mobilní verze, není pochyb. Jaké další SEO trendy budou podle vás v roce 2019 dominovat?
Jak jsem už uvedl pro Foxentry.cz, příští rok se bude SEO nést ve znamení:
„E-A-T a YMYL – důvěryhodnost, expertiza, autorita
Proto doporučuji maximálně vycházet vstříc principu E-A-T (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness), který Google označuje jako svatou trojici pro hodnocení kvality webů. Další zásada YMYL (Your Money or Your Life) fandí webům, které vám pomáhají řešit nějakou finanční nebo životní otázku. Přečtěte si o nejnovější E-A-T aktualizaci MEDIC.
UX pro mobil a bezpečnost
Čím lepší uživatelský zážitek a obsah na mobilním webu nabídnete, tím lépe v očích Google. S využíváním mobilních zařízení bude muset jít vpřed i bezpečnost – na sociálních sítích, při komunikaci s bankou, obchodníky atd.
Hardcore technické SEO, zejména JS frameworky
Jak přicházejí nová technická řešení webů, budeme se muset zase více zakousnout do technického SEO. Jednou z takových cest jsou JavaScriptové frameworky. JS frameworky se často používají na webech, které řeší rychlost pro uživatele, ale musí být správně nastaveny, aby fungovaly i pro vyhledávače – důležité termíny, které je potřeba nastudovat, jsou server side rendering a dynamic rendering. Pokud SEO příliš nerozumíte, alespoň skrze tyto termíny můžete vývojáře správně nasměrovat. Bez správného nastavení se totiž v případě JS frameworků nic neindexuje.“
Zdroj: https://foxentry.cz/ux-seo-a-copy-trendy-pro-rok-2019-dle-predpovedi-odborniku/
2. Více o nadcházejících SEO trendech se dozvíme i na Vašich SEO školeních. Chystáte letos i SEO školení v Bratislavě?
Moc rád bych tohle udělal, ale o poslední školení v Bratislavě nebyl takový zájem, jak jsem doufal, takže jsem opatrný. Ale rád přijedu kdykoliv, když mne někdo pozve. Na Slovensko jezdím rád.
3. Pavle, co je podle vás základem úspěšné SEO strategie?
Poznat produkt, zákazníky i výhody i nevýhody daného webu. Na základě toho vytvořit vstupní analýzy, implementovat je a kontinuálně pracovat na SEO. Kriticky důležitý je skvělý projektový management, bezchybné technické řešení a konkurenceschopný obsah. Vše ostatní se už liší web od webu.
4. Co si myslí odborník vašeho kalibru o SEO analyzátorech a validátorech? Mají podle vás uplatnění u webů vytvořených na míru např. na WordPressu a krabicových řešeních na pronájem?
Záleží na tom které, drtivá většina z nich je ničemu. Některém ale mohou začátečníkům pomoct. Problém je, že vy nepoznáte, pokud jste začátečník, které jsou špatné. Takže raději od nich dál.
5. Můžete doporučit 5 zdrojů, které se vyplatí sledovat, příp. odborníků, od kterých se možná učíte i vy sám?
To je těžké. Asi jich 5 nedokážu vybrat, ale určitě se čtenáři mohou inspirovat ze zdrojů, které sleduji na Twitteru.
Pavel Ungr, nezávislý SEO konzultant, sa SEO venuje už od roku 2004. Svoje vedomosti a roky skúseností vám rád odovzdá na školeniach či prednáškach na rôznych eventoch. Nie nadarmo o sebe tvrdí, že je ťažkým kalibrom pre vaše SEO. Vo voľnom čase pije dobrý rum a cestuje.
Kontakty:
LinkedIn, Twitter, Facebook, Instagram, Blog, Seologer.cz, Vyhledava.cz
Přečtěte si i o dalších trendech v online marketingu na rok 2019:
Jak posunout marketing svého e-shopu na novou úroveň v roce 2019